Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 29 år gammel mann som spør. Jeg har jobbet med barn og syns GLU vil passe meg mtp arbeidsstrukturen, ferie osv. Men så er det IT som er veldig attraktiv med enorm potensial. Hva hadde dere valgt hvis dere var i min situasjon?

Anonymkode: 33cbf...76f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

It

Anonymkode: 211c3...291

• Liker 1
Skrevet

It. 

Anonymkode: 9504c...088

Skrevet

IT. Har tatt førsteåret på GLU nå, hopper av og går til noe annet. Ikke søren om jeg vil miste all livsglede i det vanvittige stresset i skolen. 6 ukers praksis har drept alle mine illusjoner om å ha en jobb jeg trives med i skoleverket. 

Anonymkode: 59201...3bb

• Hjerte 1
Skrevet

It. Hilsen nyutdannet grunnskolelærer.

Anonymkode: aa78b...3e4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke et spørsmål en gang, hadde 100% valgt IT.

Anonymkode: e1622...08f

Skrevet

Lærer. Mye ferie, mindre stress og likevel relativ god lønn.

Anonymkode: 2a571...b98

• Liker 1
Skrevet

Som andre har sagt: Selvfølgelig IT. Kjenner du kanskje noen i den bransjen som ville hevdet at de var overarbeidet og underbetalt? Nei, nemlig. Til forskjell fra i skoleverket.

(Skulle selv ønske jeg hadde evner og teknisk innsikt til å ta utdannelse innen IT. Men jeg har innsett min begrensning, og er derfor lavtlønnet helsepersonell, dessverre)

Anonymkode: e26e2...a65

Skrevet

IT. Angrer på at jeg valgte allmennlærer for 14 år siden. Nå har jeg begynt på ny utdanning. 

Anonymkode: 02995...16a

• Nyttig 1
Skrevet

Mannen min tok en utdanning innen IT og jeg tok lærerutdanning. Han hadde tre år på skolebenken, jeg hadde fem. Han tjener dobbelt så mye som meg. I tillegg har han langt kortere dager enn meg. Fleks gir han også mulighet til å ta noen ekstra fridager her og der. Jeg har lengre "ferie" som egentlig er avspasering. Hadde jeg vært interessert i begge yrkene hadde jeg definitivt gått for IT. 

Anonymkode: 3c9f6...b2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min tok en utdanning innen IT og jeg tok lærerutdanning. Han hadde tre år på skolebenken, jeg hadde fem. Han tjener dobbelt så mye som meg. I tillegg har han langt kortere dager enn meg. Fleks gir han også mulighet til å ta noen ekstra fridager her og der. Jeg har lengre "ferie" som egentlig er avspasering. Hadde jeg vært interessert i begge yrkene hadde jeg definitivt gått for IT. 

Langt kortere dager er forresten en liten overdrivelse. Det  føles slik da jeg må reise på jobb mens han har hjemmekontor, så jeg er borte 1,5 time lengre enn arbeidsdagen min. Jeg jobber likevel en god del flere timer enn han i uka og blir gjerne en del helgearbeid.

• Nyttig 1
Skrevet

IT. 

hilsen lærer

Anonymkode: 7b28c...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...