Gå til innhold

Komplisert situasjon med eks-venner og deres barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare dette, men jeg skal forsøke.

For noen år siden ble jeg involvert i en slags liten "sekt". Det er to foreldre og barna deres, der foreldrene har et dysfunksjonelt forhold, og jeg er rett og slett usikker på hva slags mennesker de er. Jeg ble kjent med dem begge for lenge siden, og vi har hatt kontakt av og på siden. Jeg har vekslet mellom å ha problemer med å forholde meg til dem, og å føle slektskap med dem. Jeg er ikke den eneste som opplever at de er vanskelige å forholde seg til. 

Så for noen år siden var jeg hos dem i en periode fordi jeg lette etter hus og reiste litt rundt for å sjekke ut steder. Jeg har alltid følt at det har vært få mennesker som har forstått meg, og de har følt det samme. Og det følte vi mye mer på da, og jeg adopterte på en måte deres "trossystem". Denne familien fungerer som en liten sekt, der faren er sektlederen og de andre følger etter. Ideene er litt vanskelig å formidle, men det handler veldig mye om "oss mot verden" og at alt ute i verden er av "det onde". Som alle sekter egentlig.

Etter dette fikk jeg også god kontakt med barna deres. Men så begynte problemene igjen, det gikk bare ikke an å forholde seg til foreldrene, og jeg kuttet dem rett og slett ut. Noe av det som skjedde var at de tigget om penger gjentatte ganger, og skjelte meg så grovt ut på SMS som jeg aldri har opplevd før.

Problemet er at barna kom midt oppi dette. De er voksne men bor fortsatt hjemme, lenge etter det er normalt å flytte ut. Dette gjorde det umulig å ha kontakt med barna også, for de havnet liksom mellom barken og veden.
Jeg vil aldri mer ha noe kontakt med foreldrene deres, da jeg mener de er gale. Det ene barnet sa også at de trodde at foreldrene var psykopater. Jeg er ikke langt unna å helle mot å mene det selv.

Så jeg kuttet kontakten med alle. 
Nå har jeg fått to meldinger fra det ene barnet, det er tydelig at hen vil ha kontakt med meg, og hen hilser fra familien.... jeg svarte ikke på den første meldingen for to år siden, og nå fikk jeg en ny og aner ikke hva jeg skal gjøre. Denne meldingen ble sendt på en side jeg ikke får blokkert noen fra også, så så enkelt er det ikke. De kan alle se denne siden uansett hvor mye jeg blokkerer.

Jeg vil bare forsvinne fra dem, og at de skal glemme at jeg eksisterer. Men problemene mine er jo ikke med barna! Men de bor altså hjemme, og jeg vet også at det jeg sier kommer til å gå videre til foreldrene, fra dette ene barnet.

Hjelp.

Anonymkode: c3fe1...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forklaringen min for lang og komplisert? Skal jeg starte en ny tråd med en mer forenklet problemstilling?

Problemet er egentlig ganske enkelt: Hva gjør man når man ikke ønsker å ha kontakt med et par, som har voksne barn på rundt 30 som fortsatt bor hjemme, og ett av barna tar kontakt med en, og man ikke har problemer med barna? Denne familien er så tett sammensveiset at det er vanskelig at ikke foreldrene også blir dradd inn. Men jeg får dårlig samvittighet av å "ghoste" dette barnet. Selv om jeg føler det er det eneste jeg kan gjøre. TS

Anonymkode: c3fe1...440

Skrevet

Du må bare gjøre det som er best for deg og ikke ha kontakt. Sånn er det. Naturlig at du får dårlig samvittighet for at du ikke svarer, men du vet jo ganske sikkert at informasjonen vil bli formidlet videre, så da er det eneste du kan gjøre å ikke ha kontakt. Du klarer å være sterk. Ditt ansvar er deg selv.

Skrevet

Hvis du vil ha kontakt med barnet (på 30) så sier du med en gang at du ikke ønsker å høre noe om foreldrene men at dere kan holde kontakten.

Hvis du ikke vil ha kontakt med noen av dem så får du si det. Eventuelt fortsette å la være å svare på meldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...