Gå til innhold

forelsket i en mann 12 år eldre enn meg, er det i det heletatt mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 21 og er sykt betatt av han.

han er mye eldre

ikke min type

men faen tenker på han konstant. gjort det i nesten to år nå. klarer ikke å bli fult tiltrukket av de jeg dater heller pga han

HJELLLPPPPPPP

Anonymkode: a4a3d...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare hormoner, det går over  :) Jeg var enormt forelsket i vaktmesteren på folkehøgskolen, han var gift og hadde barn. Men det gikk over! I ettertid skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på.

Anonymkode: 07853...71c

• Liker 5
Skrevet

Hva er problemet? Han er bare 33, du er 21. Perfekt for han. Perfekt for deg!

Du trenger ikke være sammen med han. Så når surmuggene her kommer å gnåler om at han er umoden og hva du skal finne på når han begynner å lukte urin. Så ignorerer du bare det. 

Anonymkode: 56343...a0a

• Liker 2
Skrevet

Det er gøy når man er i hhv 20- og 30-årene, men mindre gøy når han eldes som melk mens du fortsatt er ung. Pluss at brorparten av vennene hans vil synes du er en umoden baby. Vært der, gjort det, så dømmer ingen.

PS, med mindre han har barn, da er det dødfødt.

Anonymkode: ba86c...500

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan være det. Det finnes 50-åringer som både helsemessig og mentalt holder seg yngre enn enkelte 38-åringer. Men sjansen er kanskje liten.

Anonymkode: af7e9...78c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du trenger ikke være sammen med han. Så når surmuggene her kommer å gnåler om at han er umoden og hva du skal finne på når han begynner å lukte urin. Så ignorerer du bare det. 

Problemet er at hun ikke egentlig vil være forelsket i fyren, slik jeg tolker HI. Hun vil ha gutter på egen alder, men denne avstandsforelskelsen er i veien. 

Anonymkode: 07853...71c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jeg er 21 og er sykt betatt av han.

han er mye eldre

ikke min type

men faen tenker på han konstant. gjort det i nesten to år nå. klarer ikke å bli fult tiltrukket av de jeg dater heller pga han

HJELLLPPPPPPP

Anonymkode: a4a3d...724

Menn regnes vel som å være på topp når det gjelder attraktivitet i midten av 30-årene. Så det er hverken rart eller unaturlig at du faller for en i denne alderen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er gøy når man er i hhv 20- og 30-årene, men mindre gøy når han eldes som melk mens du fortsatt er ung.

Du antar at han vil eldes som melk. Det er slett ikke sikkert.

• Liker 1
Skrevet

His oss er aldersforskjellen 28 år 

• Hjerte 1
Skrevet

Prøvd å date han, invitere han på en øl eller noe? 

Enten så funker det eller så funker det ikke, det vet du jo ikke før du har prøvd :)

Anonymkode: 5705d...e6f

• Liker 1
Skrevet

Denne historien mangler litt substans..

Hvordan kjenner du ham, hva er hans sivilstatus og/eller interesse for deg?

Og hva er egentlig så galt med å falle for en som er eldre enn deg og "ikke din type"? Du er ikke den første i verdenshistorien som har opplevd ukonvensjonell forelskelse. Og han er uansett ikke såå gammel, han kunne ikke vært faren din liksom. Hvis det er slik at dere KAN date hverandre (altså at han ikke er utilgjengelig fordi han er gift eller noe) og bli bedre kjent, så hvorfor ikke? Det virker trist å tviholde på at du MÅ ha gutter på din alder som passer inn i din definisjon av hva som er "din type", når det er tydelig at følelsene dine sier noe annet. Hvorfor ikke ta sjansen med 33-åringen? Det verste som kan skje er at det går skeis..

Anonymkode: 02571...037

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er gøy når man er i hhv 20- og 30-årene, men mindre gøy når han eldes som melk mens du fortsatt er ung. Pluss at brorparten av vennene hans vil synes du er en umoden baby. Vært der, gjort det, så dømmer ingen.

Jeg hadde skjønt det dersom det var 20 år aldersforskjell. Men det er bare 12 års forskjell. Ingen problem. 

Anonymkode: 6ea6b...552

• Liker 2
Skrevet

Vel, dette trenger ikke stemme! Jeg er selv sammen med en som er nesten 16 år eldre. Ble sammen da jeg var 27, og ting er bra mellom oss. Godtatt begge veier av både familie og venner, og etter at alle hadde møtt hverandre er ikke aldersforskjellen et tema engang. 

Samme med min tante, hun er sammen med en på nå 81 hun selv er 65, mannen hennes er den sprekeste av de og de finner på mye sammen. 

Anonymkode: cc850...588

Skrevet

Kan du ikke bare ha et rent seksuelt forhold til ham til du går lei?

Anonymkode: dbb19...774

Skrevet

Det heter «kvinner eldes som melk, menn eldes som vin» Så sånn sett kan det være lurere å være sammen med en eldre mann enn en jevngammel eller yngre mann. 

Anonymkode: 9f37f...e64

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde skjønt det dersom det var 20 år aldersforskjell. Men det er bare 12 års forskjell. Ingen problem. 

Anonymkode: 6ea6b...552

Eh..jo. 52 og 40 er stort problem, særlig hvis fyren er eldst. Enda verre med 62 og 50.

Anonymkode: 7fedf...33b

• Nyttig 1
Skrevet

hør her TS

her har du fått mange forskjellige svar. noen mener han er for gammel for deg, noen mener han passer. det er ikke noe fasit. det handler rett og slett hva som passer for deg, hvordan han er, hva slags tankegang han fører og hvordan han ser ut utseendemessig. det med at han er 12 år eldre er ikke all verden, men skjønner at det kan være et problem i samfunnet og at presset blir for stor til at du gjør det slutt, gjerne etter noen år hvor du blir eldre og angrer på at du kastet bort tiden på han, men en ting skal du vite!

tiden går, om det er han, like gammel som deg eller par år yngre enn deg. det har rett og slett ingenting å si. forskjellen kan være bare at du ikke fikk tilbringe tid med den personen du egentlig vil tilbringe tid med. det kommer du også til å angre på senere. det er stor mulighet du ikke kommer i noen fast forhold, at du ender opp singel resten av livet. det er sånn livet fungerer, det er ikke noe sikkert. jeg vet ikke hvor mange seksuelle partnere du har hatt, ONS du har hatt eller tilfeldig sex, men hvis du hadde mulighet til å ha med en du bare har blitt kjent med i noen timer, så hvorfor ikke ha det med en du har sterke følelser for?

det vet ikke vet at det med forhold handler om oss selv, vi blir aldri sammen med noen fordi vi syntes synd på dem, nå er du 21, du står stødig du er ung og du vet du er ettertraktet, du forsurer på kjærligheten og hva som får deg mest tilfredse. men når du er 31, er det helt noe annet. det handler om hvordan du ser ut, frustrasjon at oppmerksomhet er borte, for den varer ikke skal jeg si deg. er du 42, blir fokuset på yngre menn, kun for å øke din seltilit men gjerne uten hell. 

så der ser du. hvem enn du dater hva enn du gjør, tiden går. vår posisjon i dating blir mindre, det handler om tid bare. så tenk på hva du tilfredse med best. for å bunnen av alt hva enn du angrer på, kommer du til å angre mest på hvorfor du ikke fikk forbindelse og nærhet med den du vil med aller mest.

nå tror jeg spørsmålet mest handler om hvordan du skal komme over han, det har jeg ingen svar på. men hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en tid hvor det passer for oss begge å pratet sammen, kanskje det ikke trengs mer enn 10 min?, all lykke videre!

Anonymkode: 07e88...83d

Skrevet

27 år mellom meg og min. Hvorfor gjør dere så store problemer ut av alt?

• Liker 2
Skrevet

En helt normal aldersforskjell og ingen problem. Spørsmålene er vel om dere passer sammen som personer og om han vil ha deg. 

Anonymkode: a9a49...dcc

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke si at aldersforskjellen er noe spesielt, mange med lignende forskjell som har holdt sammen hele livet.

Men saken stiller seg jo annerledes om fyren er gift eller har samboer. Er han single, og har et godt øye til deg også, så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 333b9...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...