Gå til innhold

.

DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er ikke utdannelsen din god nok? Alt fra uføre til leger har barn i dag, butikkansatte og snekkere. 

Men det er jo naturlig nok litt vanskelig for menn å få barn i dag, dersom de ikke har en fast partner. Har du heller prøvd å fokusere på hva som kan gjøre deg til en attraktiv partner, fremfor hvordan pappa du skulle blitt? Kan det ha gjennomsyret relasjonene dine, at du egentlig anser partner som en brikke til et mål, fremfor å faktisk fokusere på partner, og hvordan dere kan ha det bra sammen? 

Anonymkode: 8c2e1...ad0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handla det mer om å finne en mann som ønsket barn, på lik linje med meg. En som også ville være villig til å være der for barna sine og familien sin. 
Dette over utdannelse, penger og utseende for min del. 

Ingen av oss er høyt utdannede heller, men vi har hus, bil og jobber begge to. Kjærlighet har vi også nok av, og barnet vårt mangler ingenting. Nå ønsker vi oss veldig en søster eller bror❤️

Jeg syns ikke du bør gi opp drømmen, men heller kaste deg ut i datingverden, så møter du nok med tiden noen som passer for deg❤️
Jeg tror det er mange jenter med ønske om barn, som gjerne dater en mann med samme ønske. 

Anonymkode: 34cc1...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å legge bånd på deg selv på den måten. Du fremstår som å ha sullet deg inn i selvmedlidenhet og det er lite som er så turnoff som det. 

Anonymkode: 8b24d...a69

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har blitt valgt bort i hopetall til alle tider.

Anonymkode: 16252...f12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir ikke valgt på grunn av deres eventuelle pedagogiske ferdigheter. 

Sjarm, sosial kompetanse, ordnet økonomi, god hygiene, humor, fysisk tiltrekning etc. er flere av grunnårsakene til at menn og kvinner finner seg partner. 
En selvmedlidende fyr er sjelden på ønskelista…. 

Anonymkode: bb0dd...b92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er du god nok, slutt å tenk sånn med en gang, selvmedlidenhet og sånn evig unnskyldende oppførsel er ikke attraktivt. Jeg forutsetter selvfølgelig at du oppfører deg normalt hyggelig og alt det der, ikke vær en av de mennene som sier "jeg er sååå snill" som egentlig er drittsekker. Men ikke heng deg opp i utdanning og utseende og inntekt, kvinner bryr seg mindre om det enn om en normalt god oppførsel og en vilje til å være en stabil og trofast partner og familiemann. Kvinner som ønsker seg familie leter etter en god familiemann først og fremst. Det er bra at du vil være en god far og oppdra barn godt og alt det, men husk også å fokusere på at du vil være en god partner og ektemann, en av de som bryr seg om kona si og deres lille familie. Hvis du dater en dame og hun føler at du kun vil ha henne som rugemaskin for å bli far, og potensielt blåser i henne etterpå, så er det en varselampe og de rømmer. Så fokuser mindre på at du vil bli far, og mer på at du vil ha familie - at dere to skal være en enhet der barna blomstrer frem og dere blir en familie der ikke bare barna er en glede, men at du også gleder deg over å ha en kone, og hun gleder seg over å ha en mann. 

Anonymkode: 39e65...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ble folk i større grad tvunget til å være i forhold, selv der de hatet hverandre. Tilbaketrukne menn som ikke tar plass har nok aldri vært på høyeste hylle, det har bare vært desperasjon fra kvinner som har gjort at de har endt opp i forhold. Ting var ikke bedre før, de var annerledes. Du hadde sannsynligvis vært med en kvinne som ikke likte deg og der familielivet var et helvete. Å drømme seg bort om at du hadde hatt en perfekt kone og familie om du vokste opp før er tull og fjas. Jobben din ville vært hardere, konen din ville ikke respektert deg, og det er mulig barna dine hadde tatt etter kona di og ikke likt deg heller.

Håper er ikke ute, skal sies. Det går an å jobbe med tilbaketrukenhet. Men det krever hardt arbeid og mot. Det er ikke noe der du kan sette deg ned og vente på at livet skal ordne ting for deg. Du må aktivt gå ut og gjøre ting du aldri tørr. Om du ikke forstår hvorfor du blir valgt bort, ville jeg spurt om en brutal og ærlig mening fra noen som kjenner deg godt som tørr være ærlig mot deg. Eller gå til psykolog og lufte tanker. Der kan du få input på hvordan du evt er normal og unormal

Anonymkode: 6e36c...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Før ble folk i større grad tvunget til å være i forhold, selv der de hatet hverandre. Tilbaketrukne menn som ikke tar plass har nok aldri vært på høyeste hylle, det har bare vært desperasjon fra kvinner som har gjort at de har endt opp i forhold. Ting var ikke bedre før, de var annerledes. Du hadde sannsynligvis vært med en kvinne som ikke likte deg og der familielivet var et helvete. Å drømme seg bort om at du hadde hatt en perfekt kone og familie om du vokste opp før er tull og fjas. Jobben din ville vært hardere, konen din ville ikke respektert deg, og det er mulig barna dine hadde tatt etter kona di og ikke likt deg heller.

Håper er ikke ute, skal sies. Det går an å jobbe med tilbaketrukenhet. Men det krever hardt arbeid og mot. Det er ikke noe der du kan sette deg ned og vente på at livet skal ordne ting for deg. Du må aktivt gå ut og gjøre ting du aldri tørr. Om du ikke forstår hvorfor du blir valgt bort, ville jeg spurt om en brutal og ærlig mening fra noen som kjenner deg godt som tørr være ærlig mot deg. Eller gå til psykolog og lufte tanker. Der kan du få input på hvordan du evt er normal og unormal

Og alt dette mener du skjer automatisk med tilbaketrukne menn?😅 Du vet det fins flust av tilbaketrukne folk, både kvinner og menn, som gjerne lever veldig godt sammen? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tvunget til å være i forhold på 1990-tallet?

Javel. Var ikke slik jeg husker det 🤣

Anonymkode: c693c...55a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappadrømmen skrev (8 timer siden):

Jeg hadde en ok barndom, totalt sett. Men fikk aldri høre at foreldrene mine var glad i meg, og de hadde ikke den beste pedagogiske innsikten. Ingen hadde særlig utdannelse og valgte å få fire barn. På 80 og 90 tallet gikk det an, men i dag kan ikke lavt utdannede klare å brødfø så mange.

Litt mer utdannelse enn mine foreldre har jeg, men det jeg har er ikke godt nok i 2022. Nicket mitt sier alt om barneønsket jeg har, men jeg forstår stadig i større grad at det ikke kommer til å skje. Jeg har hatt en kjæreste og noen sexpartnere, men alt i alt er det lite oppmerksomhet fra motsatt kjønn. Selvfølgelig kan en del av det forklares med en litt tilbaketrukket personlighet.

Jeg hadde vært god nok i 1990, men ikke i 2022. Jeg har pedagogisk innsikt med tanke på barn, og vet veldig mye om hvordan jeg ville oppdratt et barn. Hadde sett på det som min livsoppgave i å gi barnet en trygg oppvekst, støtte, kjærlighet (både i ord og handling). Det siste året har jeg distansert meg fra det rent følelsesmessig, og jeg orker ikke lenger dagdrømme om meg selv som pappa. Det er for vondt.

Det gjør meg trist å høre om fedre som neglisjerer barna sine, som stikker i fra og ikke vil ha kontakt. Alt hva jeg ikke selv ville gjort. Det er bemerkelsesverdig mange alenemødre der ute. Derfor funderer jeg mye på hvordan kvinner velger sine barns fedre. Er det personlige egenskaper, ønsker om et familieliv, eller er det mer basert på utseende, penger og status?

Nei det er ikke penger, utseende og status. Ofte når man ikke finner noen.  Så har man havnet i et spor, bare det å prøve å åpne øynene litt opp fir annen type dame du vanligvis prøver å sjekke. Er en bra begynnelse. Kan du gå litt igjenom når du tenker det gikk galt iht andre ganger du har prøvd å sjekke noen? Hva tilbyr du selv?

Anonymkode: 32a81...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med at om du hadde vært voksen på 90-tallet hadde du "vært god nok". Jeg har et par onkler som aldri fikk etablert seg da heller. Dessuten tror jeg du er mer enn god nok, men det er vanskelig når man er tilbaketrukket. Da får jo folk ofte inntrykk av at man vil være i fred. Så øv deg på å fremstå mer tilgjengelig og åpen. Øv deg på sosiale møter. Det kan faktisk hjelpe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært mer tilrettelagt for barnefamilier enn det er nå, uavhengig av sosial status. Forskjellen nå, og da mine foreldre var småbarnsforeldre (90 tallet og utover) er kravet om oppfølgning som møter foreldrene. 

Det har også alltid vært slik at det finnes ufrivillig single - de som inderlig ønsker seg partner og familie, men det har aldri klaffet. 
Jeg skjønner hva du mener når du sier at du klør deg i hodet over enkeltes valg av partner..men det er lite du kan gjøre med det. Folk velger det de velger. Din oppgave er å gjøre deg selv mer synlig. 

Om det er en trøst; min svoger fant endelig kjærligheten..han er en mann som burde hatt en skokk med barn, basert på hans kvaliteter som mann og menneske. Men det har ikke klaffet, frem til nå. Så fant han endelig kjærlighet, og nå venter de første barn sammen :) Hun hadde heller ikke barn fra før.

Anonymkode: 2f031...e98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønske om en familie er viktig for de kvinner som ønsker dette, men det er jo ikke den egenskapen man faller for i seg selv. Det er jo alt det andre, fra personlighet til utseende. 

Ditt eneste kriterie til en kvinne er vel heller ikke bare at hun kan være en rugemaskin og mor?

Anonymkode: 24654...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn har blitt valgt bort i hopetall til alle tider.

Anonymkode: 16252...f12

Ja det er ikke noe nytt. Det var da vært haugevis med evig single menn for 50 år siden og

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Og alt dette mener du skjer automatisk med tilbaketrukne menn?😅 Du vet det fins flust av tilbaketrukne folk, både kvinner og menn, som gjerne lever veldig godt sammen? 😁

Tilbaketrukne menn som ikke har det rette utseendet vil aldri få dame

Anonymkode: b3768...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bli en god stefar. Som du selv sier er det flust av alenemødre, og det er mok mamge av de barna som trenger en god farsfigur i livet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mumsmums skrev (2 timer siden):

Kanskje du kan bli en god stefar. Som du selv sier er det flust av alenemødre, og det er mok mamge av de barna som trenger en god farsfigur i livet sitt.

Ikke helt uaktuelt, men jeg ønsker nok to egne barn i tillegg. Å "bare" skulle være stefar kan jeg ikke se for meg at jeg klarer å akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...