Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

Noddi skrev (14 minutter siden):

Det er ikke over før heksa 🧟‍♀️ (mensen) kommer😄 Krysser fingrene for deg. 

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peak skrev (5 timer siden):

Jeg tok test i går, men den var negativ🙈 Alt håp er heldigvis ikke ute. Mulig jeg har hatt eggløsning litt seinere enn antatt også. IKM er jo egentlig nå rett rundt hjørnet. Blir spennende å se hva som skjer. Har kjent noen stikkinger i livmor som jeg tidligere ikke har kjent før, men kan jo godt være mensen som er på vei også! 

Enig med Noddi! Hvor mange dpo er du nå? Har du noen tidlig-tester? 😊 Krysser fingre og tær for deg!

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (5 timer siden):

Jeg tok test i går, men den var negativ🙈 Alt håp er heldigvis ikke ute. Mulig jeg har hatt eggløsning litt seinere enn antatt også. IKM er jo egentlig nå rett rundt hjørnet. Blir spennende å se hva som skjer. Har kjent noen stikkinger i livmor som jeg tidligere ikke har kjent før, men kan jo godt være mensen som er på vei også! 

Som de andre sier, det er ikke over før heksa kommer🧙

Vi er ca likt i løypen, jeg har ikm på mandag. Men er sånn som blir sinnsykt stresset av å teste, så venter bare på helsa (likte å kalle henne heksa!)

Har hatt endel vondt i korsryggen i går og i dag, så er redd spiren ikke sitter denne gangen heller. Men igjen, vet jo ikke før heksa ankommer. Det jeg reagerer mest på er nok at humøret har vært stabilt. Pleier å bli rimelig fyrrig i dpo land for å si det mildt 😶

Krysser fingrene for oss begge 🤞

*Ruskemor 

Anonymkode: 529d9...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

5 dpo i dag og det nærmer seg testing 😊 Er egentlig ikke sånn veldig spent merker jeg. I og med at samleie var 3.5-4 dager før EL tviler jeg sterkt på klaff 😄. Har lest at spermen kan leve i 5-7 dager og at gjennomsnittet var rundt 3 dager. 5-7 dager da har man nok rimelig gode svømmere. MEN man vet aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2022 at 2:50 PM, Silisium said:

😀

Så gøy at du vil være med skravlebøtte-gjengen! 😄 To tette altså (HVIS det skulle klaffe nå). Lurt å starte tidlig siden det tok lang tid sist. Krysser fingre for deg! Ja, får håpe det snart stabiliserer seg. Kjedelig med løpsk syklus. Ammer du fremdeles noe?

Ja, da er det bare å kjøre på med grapefruktjuice før eggløsningen! Bøtte nedpå 😂 Neida. Jeg er litt oppgitt over meg selv i dag. Så nå skal jeg bekjenne mine synder. Wild Yam har jeg allerede i hus, så var jeg på det lokale kjøpesenteret fordi jeg liker av og til å jobbe med pcen på kafè, og plutselig befant jeg meg da på Life. Og som en unge i en godteributikk fant jeg overraskende fort fram til grapefruktkjerneekstraktet, raska med meg en Pukka-te og gikk i kassen. Impulskontroll much..

Gjør meg tullerusk dette her. Og vi er ikke offisielt i prøvinga ennå (10.-13 sept. kan ikke komme fort nok).. Gi meg styrke.

Ønsker dere alle en god natt ❤️

Føler oss litt gale som tenker to tette akkurat nå, for vi har ikke en sovebaby for å si det mildt. Våkner fremdeles mer eller mindre hver time natten gjennom 😵 men om jeg eventuelt skulle bli gravid er det jo 9 måneder til babyen kommer og da må jo søvnen ha bedret seg 🤭 i verste fall så får jeg bare sove når jeg blir gammel!

Ammer fremdeles en del, og mange ganger i løpet av natten, vanskelig å få henne til å spise nok på dagen, så tar igjen på natten, så vet jo at det blir vanskelig å bli gravid. Fikk tilbake mensen tidlig vår/sen vinter en gang.

Tror jeg må få kjøpt inn den juicen til neste runde 🤭 Om du er slik som meg og liker å ha litt kontroll så er det ikke noe galt med innkjøpet ditt + wild yam, jeg liker å føle at jeg gjør noe hvert fall 😁😁 wild yam skal taes etter el sant? Blir veldig spennende for dere å sette i gang med prøvingen neste måned, ikke lenge til nå!

- Anya 🌸

Anonymkode: 6ebe8...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo i går og skikkelig dropp i temp så trodde mensen skulle komme i dag (sliter med alt for kort tid mellom el og mens etter fødsel), men i dag gikk tempen opp igjen! De tre siste månedene har mensen kommet på dpo 7, 9 og 9 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo i dag. Kjenner ingenting. Som vanlig har jeg ikke trua på at det har klaffet denne måneden heller. Likevel sitter jeg og ser på mammaklær på Zalando 😅🤣 Har lyst på nye klær, men kjipt å kjøpe klær som kanskje ikke passer om noen måneder 🙃😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

6dpo i går og skikkelig dropp i temp så trodde mensen skulle komme i dag (sliter med alt for kort tid mellom el og mens etter fødsel), men i dag gikk tempen opp igjen! De tre siste månedene har mensen kommet på dpo 7, 9 og 9 🙄

Da burde du kontakte lege for å få progesteron , dette er nok for kort lutealfase til at et egg skal klare feste seg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke denne gangen heller. Mensen kom i kveld. 

Akkurat nå er jeg fryktelig lei meg, og er så lei av å gå igjennom dette måned etter måned. Håper det klaffer snart.

*Ruskemor 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Akkurat nå er jeg fryktelig lei meg, og er så lei av å gå igjennom dette måned etter måned. Håper det klaffer snart.

*Ruskemor 

Så utrolig kjedelig. Hvor mange måneder har dere prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (1 time siden):

Så utrolig kjedelig. Hvor mange måneder har dere prøvd? 

Siden januar, men har lange sykluser så går nå inn i på 7. 

*Ruskemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

*Ruskemor 

Ååååå! Søren 😣 Så utrolig krevende det må være å stå i. Men, snart ny EL, ruskemor! Du får utslag i EL-tester? Husker ikke om jeg har spurt.

Jeg tok nettopp (typ 6 minutter siden) babyplan tidlig test, egentlig bare for «gøy», vi prøvde jo egentlig ikke skikkelig  denne måneden (hadde vært 10 dpo). Men den var jo blendahvit (selvsagt, vi slapp ikke løs noen svømmere 😅). Jeg har vært ekstremt følsom de siste dagene, hjalp ikke på at jeg hørte på en sang av Odd Børretzen som mor liker så godt (Vintersang - den måååå høres), fikk meg til å tenke over livet og døden og ja… kjærlighet. Livets sirkel 😭 sååå tårene har flommet. Teeenker PMS ja. Skal ha mens på torsdag/fredag, så er det bare å veeeenteee….

God kveld damer - og god uke ❤️ Og, ta vare på dere selv. Ta en god kopp te og virtuell klem herfra (den var spesielt til deg Ruskemor!) 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (3 timer siden):

8 dpo i dag. Kjenner ingenting. Som vanlig har jeg ikke trua på at det har klaffet denne måneden heller. Likevel sitter jeg og ser på mammaklær på Zalando 😅🤣 Har lyst på nye klær, men kjipt å kjøpe klær som kanskje ikke passer om noen måneder 🙃😅 

Hehe, ja da er det kanskje greit å vindusshoppe litt til 😆 eller kjøpe noen mammaklær å ha liggende? Jeg gikk og så på mammaklær i butikken og kjøpte inn aaalt for tidlig, før det var antydning til noe kul 😆 Håper du snart får to rosa streker ❤️

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Silisium skrev (7 timer siden):

Hehe, ja da er det kanskje greit å vindusshoppe litt til 😆 eller kjøpe noen mammaklær å ha liggende? Jeg gikk og så på mammaklær i butikken og kjøpte inn aaalt for tidlig, før det var antydning til noe kul 😆 Håper du snart får to rosa streker ❤️

Ja 😅 Men nå er man liksom i den posisjonen at det er kjipt å kjøpe masse "vanlig" klær, også viser det seg 1 uke etterpå at man er gravid, og da tar det ikke lang tid før det ikke passer. Jeg fikk tidlig mage med nr.1, så da får jeg sikkert det med nr.2 også 😅 man vet jo heller aldri når eller om det vil passe igjen etter fødsel. Samtidig er det tåpelig å kjøpe mammaklær når man ikke er gravid 😛 kan jo ta lang tid å bli det også. Nei, jeg får i hvert fall vente til over helga. På fredag er jeg 13 dpo, så tenker å ta en test da, om ikke TR dukker opp innen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

*Ruskemor 

Uff så kjedelig 😒 Det er virkelig ikke noe gøy å prøve måned etter måned når du har holdt på siden januar.

Krysser fingrene for at det klaffer for deg neste PP ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (10 timer siden):

Ååååå! Søren 😣 Så utrolig krevende det må være å stå i. Men, snart ny EL, ruskemor! Du får utslag i EL-tester? Husker ikke om jeg har spurt.

l 😭od kveld damer - og god uke ❤️ Og, ta vare på dere selv. Ta en god kopp te og virtuell klem herfra (den var spesielt til deg Ruskemor!) 

Har ikke ny EL før tidligst om 20 dager. Syklusene mine har stort sett vært på 35 dager- 40 dager.

Får heldigvis utslag på eltester, så det er positivt. Har prøvd å tempe, men jeg våkner så fryktelig mye om nettene der jeg er opp å går i tillegg så blir aldri nøyaktig.

Takk❤️

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...