Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

Silisium skrev (På 8.10.2022 den 19.59):

Det er alltid håp så lenge heksa (mensen) holder seg unna! Har du fått mensen ennå? Hvor mange dpo er du? 😊

Åå, så kjedelig! Det er tøft å måtte restarte seg på ny syklus og se fremover 😔 Temper du, ruskemor? Jeg har gjort det tre sykluser nå og det gir god innsikt i syklusen og når eksakt EL har vært.

God helg damer 💜

Jeg har prøvd å tempe, men har gjerne 3-4 oppvåkninger hvor natt. Så får skjeldent lang nok nedetid til at tempen vil være stabil nok til samme tid hver dag. Fryktelig irriterende.

*Ruskemor 

Anonymkode: 529d9...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Søndagsutblåsning; ca 7 DPO. 

Er så sliten av prøveperioder og EL og DPO. Denne runden orket jeg ikke å teste etter EL, kun se på kroppens symptomer. Grunnet sykdom i heimen ble det minimalt med aksjelegging, kun 4 dager før antatt EL og dagen før antatt EL.
Var hos gyn på fredag og fikk da bekreftet at EL har funnet sted, men har så lite troen på klaff pga så lite aksjer. Man blir jo helt tussete av dette.. Nå 6 runde på letrozol. Henvisning til IvF er nå endelig sendt avgårde, men det tar jo evigheter å få komme til i det offentlige😭 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, kanskje noen solskinnshistorier om at det kan gå tross lite aksjer? 

Anonymkode: 95981...b4b

Vil bare sende deg en klem❤️

Er mentalt utslitt jeg også. Er fullstendig utmattende å gå måned etter måned etter måned uten resultat. Når det eneste man ønsker er et barn. Alt annet i livet blir så utrolig lite viktig, og man klarer liksom ikke å tenke på noe annet. 

Det er bra søknad om ivf er blitt sendt, og jeg håper dere slipper å vente så alt for lenge❤️

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har prøvd å tempe, men har gjerne 3-4 oppvåkninger hvor natt. Så får skjeldent lang nok nedetid til at tempen vil være stabil nok til samme tid hver dag. Fryktelig irriterende.

*Ruskemor 

Det forstår jeg godt at ikke er så lett. Håper virkelig at det snart sitter en liten spire hos deg nå, Ruskemor! :klemmer: Jeg er to eller tre DPO i dag, tempen torsdag var ikke 80 % engang så er ikke godt å si. Tar høyde for at jeg bare er 2 dpo for å ikke ha unødig mye venting på testing. Har ikke noen følelse på at det har klaffet denne PP. Mannen er småsyk, sliten og har vært stresset på jobb, det er sikkert ikke bra for svømmerne. Jaja, kanskje greit å slippe å føde i fellesferien slik som sist (mager trøst :tannverk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

*Ruskemor 

Jeg bruker Ovusense (har samme problem som deg med oppvåkninger). Veldig fornøyd med den så langt. Har skrevet litt om min erfaring med den i tråden om temping 😊 Den er selvfølgelig litt dyr (husk å ta høyde for mva), men synes det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg.. 

Jeg har enda ikke fått mensen, skulle fått på fredag. 

Var hos gyn i dag, hun sa hun kunne se en tykk slimhinne. Noen som vet hva dette vil si? 

Anonymkode: e0d2b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert:

Prøvd på nr. 2 i over 2.5 år. Henvist IVF i august. I dag har jeg fått melding på helsenorge at det er opprettet digital dialog på meg. Betyr vel ikke noe annet enn at vi kan kommunisere via helsenorge når vi er i gsng?

Ellers så venter vi på dato for utredning. Fått kun et brev fra sykehuset hvor det står at vi skal få time i uke 2 I januar 2023. Er det noen som vet ca. hvor lang tid i forveien man får tildelt en time? Litt utålmodig og spent her.. Offentlig IVF om det har noe å si. 

Heier på dere alle her inne og føler med dere i denne langvarige prøvelsen💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silisium skrev (21 timer siden):

Det forstår jeg godt at ikke er så lett. Håper virkelig at det snart sitter en liten spire hos deg nå, Ruskemor! :klemmer: Jeg er to eller tre DPO i dag, tempen torsdag var ikke 80 % engang så er ikke godt å si. Tar høyde for at jeg bare er 2 dpo for å ikke ha unødig mye venting på testing. Har ikke noen følelse på at det har klaffet denne PP. Mannen er småsyk, sliten og har vært stresset på jobb, det er sikkert ikke bra for svømmerne. Jaja, kanskje greit å slippe å føde i fellesferien slik som sist (mager trøst :tannverk: )

Man må liksom lage seg sånne magre trøster mens man prøver🙄 jeg håper at ikke svømmerne bryr seg om eieren hangler eller ikke🤞

EmilyK skrev (12 timer siden):

Jeg bruker Ovusense (har samme problem som deg med oppvåkninger). Veldig fornøyd med den så langt. Har skrevet litt om min erfaring med den i tråden om temping 😊 Den er selvfølgelig litt dyr (husk å ta høyde for mva), men synes det er verdt det. 

Takk for tipset, skal sjekke det ut😊

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Man må liksom lage seg sånne magre trøster mens man prøver🙄 jeg håper at ikke svømmerne bryr seg om eieren hangler eller ikke🤞

Ikke sant. Viktig med noen sånne trøster. :Nikke: Hvis jeg tester negativt 14 dpo, skal jeg i allefall på lønningspils og kose meg litt.

Jeg synes dagene går ekstremt sakte, og det til tross for relativt travle dager. :tanpuss: Men på kveldene spesielt så går kverna i topplokket. Håper, håper og kjenner etter.. Og er bare 3 dpo. Leeeeenge til jeg kan teste. Jeg er så veldig i tvil på når jeg skal starte, begynte 8 dpo sist og det var jo en berg og dal-bane av følelser og skuffelser. Kunne ønske jeg bare kunne glemme det og ta en test på IKM. Tenk så greit det hadde vært. Men i stedet brukes tiden på å lese meg opp om temping, og sitte og nilese prøverforum etter forum. Herlighet, føler meg ikke som meg selv. :sjokkbla:

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! 8-9 DPO i dag, litt usikker fordi jeg ikke testet etter el denne måneden. Har så vondt i magen i dag og skikkelig murring, ikke må-på-do vondt, men knip helt nederst, på midten. Aldri hatt det før i DPO-land. Stikking i brystene i tide og utide. Har IKM på torsdag/fredag. Hååååper så inderlig på at det snart er vår tur til positiv test🤞🤞🙏🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Dere som følger mens nøye, får dere mensmurring ca en uke før mens kommer? Bare lurer, for det får jeg.

Spørsmål: Dere som har hatt mens murring og hatt vellykket graviditet, når kom mensmurringen ift ikm? De gangene (3) jeg har hatt "mens varsel" og blitt gravid har det endt i SA/MA (uke 11/10/5). Har ett barn og da var det ingen mensvarsel.

Anonymkode: 7356f...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 - Idag var jeg hos gynekologspesialist for første gang etter henvisning fra fastlegen.

Veldig hyggelig lege, alt så bra ut med meg via ultralyd, og vi kunne se en veldig stor eggpose, typ EL om 2-3 dager. Da ser det ut til at jeg får en kortere syklus igjen, yaay! Jeg fikk derfor en sprøyte Ovitrelle for å booste eggløsningen.

Klaffer ikke denne syklusen, blir det Letrozol neste syklus.

Jeg kjenner det er veldig deilig at det skjer noe, at vi prøver noe nytt, jeg ser positivt framover😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel eggløsning I går eller dagen før. Klarte bare én runde natt til fredag fordi vi har vært litt nedfor her og jeg har satt meg opp på masse aftenvakter for å tenke på andre ting enn pusen som jeg måtte avlive forrige uke :trist:

Så jeg venter heller til neste måned  ^.^

Håper alle har det greit :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (13 timer siden):

CD16 - Idag var jeg hos gynekologspesialist for første gang etter henvisning fra fastlegen.

Veldig hyggelig lege, alt så bra ut med meg via ultralyd, og vi kunne se en veldig stor eggpose, typ EL om 2-3 dager. Da ser det ut til at jeg får en kortere syklus igjen, yaay! Jeg fikk derfor en sprøyte Ovitrelle for å booste eggløsningen.

Klaffer ikke denne syklusen, blir det Letrozol neste syklus.

Jeg kjenner det er veldig deilig at det skjer noe, at vi prøver noe nytt, jeg ser positivt framover😊

Så bra @Sofagris :duskedame: Da krysser vi det vi har. Da er det ikke så lenge før du kan gå over i DPO-land da. Her er det for meg nå både nervepirrende og spennende å være. Er bare 5 DPO, så har noen dager igjen til de spennende dagene ennå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silisium skrev (19 minutter siden):

Så bra @Sofagris :duskedame: Da krysser vi det vi har. Da er det ikke så lenge før du kan gå over i DPO-land da. Her er det for meg nå både nervepirrende og spennende å være. Er bare 5 DPO, så har noen dager igjen til de spennende dagene ennå.

Nei, veldig deilig å bli overrasket med kortere syklus enn andre veien☺️

Spennende, krysser alt for deg også!💗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (8 timer siden):

Når tenker du å teste?🤩 Jeg ligger én dag bak deg i løypa! Forsøker å henge meg mindre opp i testing denne pp’en, men det er sannelig ikke lett. Jo nærmere jeg kommer muligheten til testing, jo mer tenker jeg på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkespett skrev (2 timer siden):

Når tenker du å teste?🤩 Jeg ligger én dag bak deg i løypa! Forsøker å henge meg mindre opp i testing denne pp’en, men det er sannelig ikke lett. Jo nærmere jeg kommer muligheten til testing, jo mer tenker jeg på det

Åå, så gøy! Da kan vi følge hverandre litt! Jeg klarer sikkert ikke å holde meg lenger enn 8 eller 9 dpo 😄🙈 Helt det samme her, kikker i Flo-kalenderen og tenker «hmmm, kan jeg tempe søndag, tro». 🤪 Vi nærmer oss the crazy time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 12.42):

Ah! 8-9 DPO i dag, litt usikker fordi jeg ikke testet etter el denne måneden. Har så vondt i magen i dag og skikkelig murring, ikke må-på-do vondt, men knip helt nederst, på midten. Aldri hatt det før i DPO-land. Stikking i brystene i tide og utide. Har IKM på torsdag/fredag. Hååååper så inderlig på at det snart er vår tur til positiv test🤞🤞🙏🥹

Har du testet ennå?  

Jeg klør allerede etter å teste. Lover jo ikke noe godt da. Håper jeg klarer å vente til søndag som blir 9 dpo. 

Hvordan går det med dere andre? Talk to me please :yvonne:

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (22 timer siden):

Åå, så gøy! Da kan vi følge hverandre litt! Jeg klarer sikkert ikke å holde meg lenger enn 8 eller 9 dpo 😄🙈 Helt det samme her, kikker i Flo-kalenderen og tenker «hmmm, kan jeg tempe søndag, tro». 🤪 Vi nærmer oss the crazy time!

Jaa😍 Haha jeg er også inne på Flo flere ganger i løpet av dagen for å telle dager igjen til testing! Og så studerer jeg temperaturgrafen min som jeg ikke forstår noe av. Første gang jeg temper! Føler for så vidt ikke at det gikk denne gangen, men merker jeg er litt mer avslappa til det enn det jeg har vært de forrige gangene. Jeg er på pp5 nå og jeg vet jeg har truffet på EL på fire av pp’ene pga el-tester. De første gangene hadde jeg like høye forventninger hver gang, men det har lagt seg litt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkespett skrev (3 minutter siden):

Jaa😍 Haha jeg er også inne på Flo flere ganger i løpet av dagen for å telle dager igjen til testing! Og så studerer jeg temperaturgrafen min som jeg ikke forstår noe av. Første gang jeg temper! Føler for så vidt ikke at det gikk denne gangen, men merker jeg er litt mer avslappa til det enn det jeg har vært de forrige gangene. Jeg er på pp5 nå og jeg vet jeg har truffet på EL på fire av pp’ene pga el-tester. De første gangene hadde jeg like høye forventninger hver gang, men det har lagt seg litt nå

Hehe, det er godt det ikke bare er meg :yvonne: Jeg gleder meg til å legge inn tempen og se hvordan det ser ut. Nå tar jeg en kapsel hver dag med wild yam, og ser at det påvirker tempen veldig! Bruker du Fertility Friend? Det hjelper å skravle litt med likesinnede i denne fasen kjenner jeg, få tiden til å gå litt. Jeg kjenner jo egentlig på at forventningene har dalt litt her og, men håper jo så innmari. Når tenker du å teste, @Hakkespett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (13 timer siden):

Har du testet ennå?  

Jeg klør allerede etter å teste. Lover jo ikke noe godt da. Håper jeg klarer å vente til søndag som blir 9 dpo. 

Hvordan går det med dere andre? Talk to me please :yvonne:

Mensen kom som bestilt i går🥵 Er så lei….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...