Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

Tanuki skrev (På 23.8.2022 den 13.14):

16DPO i dag, har testet negativt i dag da.

Tanuki, har TR dukka opp? 🤞🏻🤞🏻Å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silisium skrev (33 minutter siden):

Nei, altså vi bestemte oss for å prøve midt i eggløsningen, og mannen ble litt svett og stressa og slet med å levere varene 🤣 for å si det sånn. Vi koste oss og alt slikt, men er visst en fordel med utløsning har jeg hørt snakk om 😁🤷🏼‍♀️
Så nå har vi fokusert på å kose oss, handlet inn litt moro fra Kondomeriet og blitt enig om at han ikke trenger å vite når EL er. Tror det er lurt for oss, gjøre det mer «vanlig» og gøy 😅 men kler jeg meg i litt sexy undertøy så er jo han med han 😅 heldigvis🥳

Så får jeg heller styre litt i fred (og dele med dere) testing og ikm og wild yam og gudene vet hva. Gleder meg bare til syklus-start nå. 

edit:skriveleif

Aha, sånn ja! 
Jeg heller maser ikke for mye om testing og styr med mannen🤭 Han er helt med på babymaking altså, men føler kanskje jeg er litt mer opphengt enn han😅 så skjønner hva du mener.. 

Uansett er det jo fint å gjøre litt ut av sexlivet syns jeg da. Det er tross alt en viktig del av forholdet også🫶🏻

Anonymkode: cd7ec...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Aha, sånn ja! 
Jeg heller maser ikke for mye om testing og styr med mannen🤭 Han er helt med på babymaking altså, men føler kanskje jeg er litt mer opphengt enn han😅 så skjønner hva du mener.. 

Uansett er det jo fint å gjøre litt ut av sexlivet syns jeg da. Det er tross alt en viktig del av forholdet også🫶🏻

Anonymkode: cd7ec...cf1

Det er akkurat det. Må prøve å bare la det være en integrert del av sexlivet ellers. Men forstår jo at det nok kan tære litt sexliv og parforhold for dem som har prøvd lenge og lengre enn lenge.. beundrer de parene som står i det. Må være beintøft 😧❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Er ny på dette forumet, så dette er muligens et dumt spørsmål men prøver:

leste tidligere i tråden at noen skrev de hadde «eggløsning sent lørdag kveld», altså hvordan kan dere vite på minuttet når dere har EL?😅 jeg har en app som angir omtrent hvilken dag i måneden jeg har eggløsning. Og trodde ikke det var sååå viktig å ha seggs akkurat den timen egget slipper, for sæden kan jo ligge å ruge oppi der i flere dager? :) men er det da sånne strips som viser nøyaktig minutt for eggløsning som er veien å gå for å bli gravid da? 😛 

Anonymkode: 43563...3d7

Samme her, jeg har det sånn ca. dager, men vet aldri helt eksakt. Helt ny på dette jeg også. Prøver bare å ha sex relativt ofte, og spesielt rundt de dagene jeg vet det kommer.  

Jeg er i startfasen og driver ikke med strips for å teste EL ennå, men tenker jeg må det etterhvert om det ikke klaffer innen noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Silisium said:

Tanuki, har TR dukka opp? 🤞🏻🤞🏻Å

ikke enda, men fremdeles negativ test. Det er2 måneder siden jeg sluttet med spiral, så kanskje syklusen er litt i surr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! Er ny på dette forumet, så dette er muligens et dumt spørsmål men prøver:

leste tidligere i tråden at noen skrev de hadde «eggløsning sent lørdag kveld», altså hvordan kan dere vite på minuttet når dere har EL?😅 jeg har en app som angir omtrent hvilken dag i måneden jeg har eggløsning. Og trodde ikke det var sååå viktig å ha seggs akkurat den timen egget slipper, for sæden kan jo ligge å ruge oppi der i flere dager? :) men er det da sånne strips som viser nøyaktig minutt for eggløsning som er veien å gå for å bli gravid da? 😛 

Anonymkode: 43563...3d7

Man kan for eksempel ta flere EL tester om dagen. Tidligere har jeg gjort det og fått positiv på ettermiddagen, og negativ på kvelden. Da vet man at EL har skjedd mellom en viss periode om du forstår? Men å vite minuttet det går nok ikke 😅 Men å for eksempel vite at man har hatt det på morningen, ettermiddagen, kvelden etc. Det klarer man hvis man tester mye. 

Men det holder å teste en gang om dagen. Du kan ikke alltid stole på appen. For eksempel denne mnd fikk jeg EL 1 dag senere enn appen sa. Dette fant jeg ut vet å ta tester. Så appen hadde feil. 

Så om du har prøvd lenge anbefaler jeg å gå for testene 😊 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silisium skrev (11 timer siden):

Bare kjekt. Litt ned i denne artikkelen er det sagt litt om wild yam fra ei som jobber på en fertilitetsklinikk, jeg leser alt jeg kommer over for tiden 🤫

https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/

Må bare elske introen - og at vi har komt oss videre i vitenskapen 🤣 :

«I gamle dager ble kvinner som ønsket å bli gravide bedt om å plante en rosmarinbusk i hagen eller drikke en drikk laget med pulverisert ulve-penis».

Sees seinere, jeg skal bare finne meg en ulvepenis å pulverisere ✌🏻😆

edit: autokorrektleif

Dette var jo interesant lesning.

Takker ja til litt pulverisert ulve- penis🙋😂

*Ruskemor

Anonymkode: 529d9...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken wild yam bruker dere som bruker/har brukt dette?

Jeg er villig til å prøve alt på dette tidspunktet altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en skravle tråd😃 

hufsa her, 34 år (noen mnd til), bor i Innlandet. mor til 2.

vi har prøvd på nr 3 i ett år nå. Andre runde med letrezol denne mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (1 time siden):

Hvilken wild yam bruker dere som bruker/har brukt dette?

Jeg er villig til å prøve alt på dette tidspunktet altså!

Sofagris, jeg har brukt denne her, og har den stående til etter EL (goood holdbarhet).

image.png.e2a79234a99980d7833e9086ccdb87f7.png

Selges bla. på sunkost, sikkert Life også. Men husk at det er i DPO-land den skal tas.

https://sunkost.no/solaray-wild-yam?nosto=frontpage-nosto-5&_gl=1*1cyuhj*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIhsC44uPh-QIV7hkGAB2zPgY4EAAYASAAEgKHgPD_BwE 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (2 timer siden):

Sofagris, jeg har brukt denne her, og har den stående til etter EL (goood holdbarhet).

image.png.e2a79234a99980d7833e9086ccdb87f7.png

Selges bla. på sunkost, sikkert Life også. Men husk at det er i DPO-land den skal tas.

https://sunkost.no/solaray-wild-yam?nosto=frontpage-nosto-5&_gl=1*1cyuhj*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIhsC44uPh-QIV7hkGAB2zPgY4EAAYASAAEgKHgPD_BwE 

Takk, da skal jeg kjøpe den etter jobb idag😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg også! Er 27 år, ett barn fra før som er 10 mnd nå og vi satt i gang med prøving på nr 2 i juni. Med første tok det i underkant av 2 år før spiren satt, så vi setter i gang tidlig nå i tilfelle det tar like lang tid igjen..

I juni traff vi el veldig bra, men fikk mensen etter bare 7 dager, ammer fremdeles og mye på natt så kroppen er nok ikke helt klar. Juli var svigers på besøk så ble ikke noe av.

Denne måneden kom el på dag 22 og jeg er nå 4dpo. Har ikke så mye tro siden mensen kommer for tidlig nå etter fødsel, så er nok ikke nok tid for en spire å få festet seg, men får håpe det stabiliserer seg.

Jeg synes forresten grapefruit juice smaker ganske godt 🤭

- Anya 🌸

Anonymkode: 6ebe8...d2d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (14 timer siden):

Man kan for eksempel ta flere EL tester om dagen. Tidligere har jeg gjort det og fått positiv på ettermiddagen, og negativ på kvelden. Da vet man at EL har skjedd mellom en viss periode om du forstår? Men å vite minuttet det går nok ikke 😅 Men å for eksempel vite at man har hatt det på morningen, ettermiddagen, kvelden etc. Det klarer man hvis man tester mye. 

Men det holder å teste en gang om dagen. Du kan ikke alltid stole på appen. For eksempel denne mnd fikk jeg EL 1 dag senere enn appen sa. Dette fant jeg ut vet å ta tester. Så appen hadde feil. 

Så om du har prøvd lenge anbefaler jeg å gå for testene 😊 

Ja, det er så sant, appene kan vise feil. Jeg legger inn at jeg har tatt eggløsningstest i Flo-appen selv ( trykker på + tegnet for å legge til symptomer, og "legg til flere parametre", der kan en selv velge eggløsningstest. Da justerer appen sine forutsigelser seg også. Men det visste du kanskje 😀

Jeg er så susete at jeg bruker kun ClearBlue sine digital advanced eggløsningstester, de som viser 4 fertile dager. Tror strips hadde blitt for vanskelig for dette sosehodet her. Liker at de blinker først, og så fast smiley.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir med her jeg også! Er 27 år, ett barn fra før som er 10 mnd nå og vi satt i gang med prøving på nr 2 i juni. Med første tok det i underkant av 2 år før spiren satt, så vi setter i gang tidlig nå i tilfelle det tar like lang tid igjen..

I juni traff vi el veldig bra, men fikk mensen etter bare 7 dager, ammer fremdeles og mye på natt så kroppen er nok ikke helt klar. Juli var svigers på besøk så ble ikke noe av.

Denne måneden kom el på dag 22 og jeg er nå 4dpo. Har ikke så mye tro siden mensen kommer for tidlig nå etter fødsel, så er nok ikke nok tid for en spire å få festet seg, men får håpe det stabiliserer seg.

Jeg synes forresten grapefruit juice smaker ganske godt 🤭

- Anya 🌸

Anonymkode: 6ebe8...d2d

Så gøy at du vil være med skravlebøtte-gjengen! 😄 To tette altså (HVIS det skulle klaffe nå). Lurt å starte tidlig siden det tok lang tid sist. Krysser fingre for deg! Ja, får håpe det snart stabiliserer seg. Kjedelig med løpsk syklus. Ammer du fremdeles noe?

Ja, da er det bare å kjøre på med grapefruktjuice før eggløsningen! Bøtte nedpå 😂 Neida. Jeg er litt oppgitt over meg selv i dag. Så nå skal jeg bekjenne mine synder. Wild Yam har jeg allerede i hus, så var jeg på det lokale kjøpesenteret fordi jeg liker av og til å jobbe med pcen på kafè, og plutselig befant jeg meg da på Life. Og som en unge i en godteributikk fant jeg overraskende fort fram til grapefruktkjerneekstraktet, raska med meg en Pukka-te og gikk i kassen. Impulskontroll much..

Gjør meg tullerusk dette her. Og vi er ikke offisielt i prøvinga ennå (10.-13 sept. kan ikke komme fort nok).. Gi meg styrke.

Ønsker dere alle en god natt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 år her, prøver på barn 2. Nå er jeg egentlig bare frustrert over IKM. har brukt en app til å holde styr på syklusen, og jeg skulle hatt mensen for 4 - 5 dager siden. Testene er blendahvite, så tviler på at jeg er gravid, hadde eggløsning den første uken av August. Tok ut spiralen i slutten av juni, så det har sikkert noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (3 timer siden):

33 år her, prøver på barn 2. Nå er jeg egentlig bare frustrert over IKM. har brukt en app til å holde styr på syklusen, og jeg skulle hatt mensen for 4 - 5 dager siden. Testene er blendahvite, så tviler på at jeg er gravid, hadde eggløsning den første uken av August. Tok ut spiralen i slutten av juni, så det har sikkert noe å si. 

Jeg sluttet på p-piller i mai. Har selv problemer å holde styr på syklusen. Virker som den blir lenger for hver gang. Når jeg skulle ha mensen i juli kom den en uke senere enn jeg hadde forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (På 23.8.2022 den 12.55):

Ja, ikke sant? Da kan vi få tiden til å gå litt sammen. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det opptar tankene våre. Da er det godt å få skravlet med likesinnede 😀 Åh, leit å høre om MA. Det må være tøft. Jeg kan bare forestille meg den gleden som går til dyp skuffelse/sorg. Husker at jeg var så redd for SA, og googlet og googlet på sannsynligheter for SA. Ikke bra. La oss håpe at denne syklusen er spiresyklusen! Høres bra ut at du har en noenlunde lik syklus som den du hadde før aborten. Så gøy det må være å se egget! Krysser fingre og tær for at dette er spira 🤞

Ja MA er virkelig ikke noe jeg unner noen å oppleve. Det har vært mange tøffe tak både under og etter. Men går heldigvis ganske bra nå 😊 Selv om det er perioder jeg blir motløs og utålmodig. Var også tilbake denne uka og tok blodprøve for å se om jeg kanskje har litt lite progesteron. Men har ikke fått svar på den enda. 6 dpo i dag 😊 Så spennende å se om TR dukker opp om 1 uke eller ikke. Hvordan ligger du an i syklusen :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hirka89 skrev (45 minutter siden):

Ja MA er virkelig ikke noe jeg unner noen å oppleve. Det har vært mange tøffe tak både under og etter. Men går heldigvis ganske bra nå 😊 Selv om det er perioder jeg blir motløs og utålmodig. Var også tilbake denne uka og tok blodprøve for å se om jeg kanskje har litt lite progesteron. Men har ikke fått svar på den enda. 6 dpo i dag 😊 Så spennende å se om TR dukker opp om 1 uke eller ikke. Hvordan ligger du an i syklusen :) ?

Ja, det kan jeg bare forestille meg..  Stor klem til deg ❤️ Men nå virker det jo som det har begynt å stabilisere seg hos deg, så jeg har troa nå altså. Spennende å være i dpo-land vil jeg tro. Husker selv hvordan tiden bare sniglet seg av gårde. Du, jeg er i i syklusdag 24, og venter tanta om 6 dager ca. Vi fikk ikke prøvd skikkelig denne PP som var, så venter bare på neste syklus. Jeg er litt spent på hvor lang tid vi vil bruke denne gangen, jeg er tre år eldre enn sist vi fikk barn på første forsøk, og det er ingen garantier for at det vil sitte raskt nå. Så jeg prøver å psyke meg opp til at det kan ta tid.

Har du tempet eller kun EL-test, forresten? Jeg vurderer temp..🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (1 time siden):

Ja, det kan jeg bare forestille meg..  Stor klem til deg ❤️ Men nå virker det jo som det har begynt å stabilisere seg hos deg, så jeg har troa nå altså. Spennende å være i dpo-land vil jeg tro. Husker selv hvordan tiden bare sniglet seg av gårde. Du, jeg er i i syklusdag 24, og venter tanta om 6 dager ca. Vi fikk ikke prøvd skikkelig denne PP som var, så venter bare på neste syklus. Jeg er litt spent på hvor lang tid vi vil bruke denne gangen, jeg er tre år eldre enn sist vi fikk barn på første forsøk, og det er ingen garantier for at det vil sitte raskt nå. Så jeg prøver å psyke meg opp til at det kan ta tid.

Har du tempet eller kun EL-test, forresten? Jeg vurderer temp..🤔

Ah, skjønner. Satser på ny syklus starter snart da, og at spiren sitter fort 😊 Jeg er også en del eldre nå, er jo tross alt 4 år siden jeg ble gravid med førstemann. Han satt 2 måneder etter uttak av spiral. Og da vi startet å prøve i januar, satt den på første forsøk. Men så ble det MA da. Så tror og håper at ting tar tid nå på grunn av MA'en, men at det kanskje endelig sitter en ny spira snart om ting stabiliserer seg igjen nå. Får bare se hva den blodprøven sier!

Du jeg både EL tester og temper :) Vi orker ikke ha så aaaalt for mye sex, så da synes jeg det er fint å ta EL tester så vi kan ha sex når de starter å bli positive. Også er det veldig fint å kunne bekrefte at EL har skjedd med tempinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok test i går, men den var negativ🙈 Alt håp er heldigvis ikke ute. Mulig jeg har hatt eggløsning litt seinere enn antatt også. IKM er jo egentlig nå rett rundt hjørnet. Blir spennende å se hva som skjer. Har kjent noen stikkinger i livmor som jeg tidligere ikke har kjent før, men kan jo godt være mensen som er på vei også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (4 timer siden):

Jeg tok test i går, men den var negativ🙈 Alt håp er heldigvis ikke ute. Mulig jeg har hatt eggløsning litt seinere enn antatt også. IKM er jo egentlig nå rett rundt hjørnet. Blir spennende å se hva som skjer. Har kjent noen stikkinger i livmor som jeg tidligere ikke har kjent før, men kan jo godt være mensen som er på vei også! 

Det er ikke over før heksa 🧟‍♀️ (mensen) kommer😄 Krysser fingrene for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...