Silisium Skrevet 20. august 2022 #1 Del Skrevet 20. august 2022 (endret) Hei damer! Da vi prøvde på vår første høsten 2019, husker jeg vi hadde en så fin skravletråd, der vi kan prate om alt fra kjerringråd, aksjer og sengegymmastikk, DPO, utålmodighet. glede og sorg for dem som har prøvd en stund. Rett og slett en krok som er hyggelig å henge i for støtte, koselige ord og spm og svar for oss som prøvere (husk vi ikke er helsepersonell da) 🤭. Tenkte vi kan ta en intro? Jeg er Silisium, 33 år og holder til på sørlandet, prøver på barn nr 2 og vi hadde vel «praten» for et par uker siden bare. Har ligget litt i luften at vi ønsker en til liten rakker. Har en liten på 2 år. Vi rakk et halvhjertet forsøk nå på EL den 17., men ble ikke helt fullført kan en si (tror mannen var litt stresset og sliten) 😆 Jaja, vi hadde det gøy! Til info, jeg er relativt åpen av meg, og dere deler det dere føler for. Tenker vi går for en høy takhøyde og følger kardemommeloven osv.! Hvem er du, og hvilken nr i rekka prøver du på? Lets talk! 😊 Edit: skrivefeil Endret 20. august 2022 av Silisium 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. august 2022 #2 Del Skrevet 20. august 2022 Så koselig med en sånn tråd Jeg er 29 år og har prøvd på vårt første barn i 17 måneder. Ikke sett noe til en eneste positiv test ennå, så er bare å vente. Er blitt henvist til fertilitetsklinikk, som jeg gruer meg til for jeg har egentlig ikke lyst til det, og vil vel få innkallelse om en måneds tid ^.^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Del Skrevet 21. august 2022 Koselig 😍 Jeg er 25 år og vi begynte prøvingen på nr 2 i våres, men så har syklusen egentlig blitt noe ustabil etter en kjemisk i mai, så nå er jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt har eggløsning. Den er iallefall ustabil, mens mensen stort sett holder seg lik. Syklus dag 17 idag, og venter fortsatt på eggløsning. Anonymkode: cd7ec...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Del Skrevet 21. august 2022 Gøy med en slik tråd! Jeg er 24, snart 25, har prøvd siden juni 2020 på første barn. Altså i overkant av to år. Hadde en kjemisk i april. Vi er henvist IVF og skal til første samtale i september ❤️ Anonymkode: b83da...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofagris Skrevet 21. august 2022 #5 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg er 33, vi har prøvd på vårt andre barn i 1,5 år. Hadde en SA i uke 8 i mars, ellers ingen andre graviditeter så lenge vi har prøvd. Blitt henvist videre til spesialist, fått time om to mnd🙄 Jeg er utålmodig, da det bare blir større og større aldersforskjell mellom barna etterhvert som tiden går. Jeg vet det betyr lite i lengden, men når hodet har planlagt en ting, er det ikke så lett å snu om på tankegangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 21. august 2022 Fame skrev (9 timer siden): Så koselig med en sånn tråd Jeg er 29 år og har prøvd på vårt første barn i 17 måneder. Ikke sett noe til en eneste positiv test ennå, så er bare å vente. Er blitt henvist til fertilitetsklinikk, som jeg gruer meg til for jeg har egentlig ikke lyst til det, og vil vel få innkallelse om en måneds tid ^.^ Hei Fame! Så bra dere har blitt henvist til fertilitetsklinikk! Forstår du gruer deg, de utreder eventuelle årsaker da kanskje? Har dere testet slik som sædkvalitet hjemme? Hos noen tar det jo lang tid selv om alt tilsynelatende ser bra ut. Jeg vet ikke så mye om prosessene, men de er flinke og kan sakene sine! Ønsker deg i allefall masse lykke til! 💜 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Koselig 😍 Jeg er 25 år og vi begynte prøvingen på nr 2 i våres, men så har syklusen egentlig blitt noe ustabil etter en kjemisk i mai, så nå er jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt har eggløsning. Den er iallefall ustabil, mens mensen stort sett holder seg lik. Syklus dag 17 idag, og venter fortsatt på eggløsning. Anonymkode: cd7ec...cf1 Åh, så kjedelig med kjemisk da! Tester du med eggløsningstest eller måler? Jeg har handlet inn så mange tester at jeg er flau 🤭🤷🏼♀️ Plutselig kommer eggløsning, krysser fingre for deg! Oppdater oss her da 😍 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gøy med en slik tråd! Jeg er 24, snart 25, har prøvd siden juni 2020 på første barn. Altså i overkant av to år. Hadde en kjemisk i april. Vi er henvist IVF og skal til første samtale i september ❤️ Anonymkode: b83da...118 Oi, du er tøff! Det kan ikke være lett å stå i. Har du eggløsning? Håper spiren sitter snart med eller uten IVF. Masse masse lykke til i samtale med spesialist! Oppdater oss her 💜 Sofagris skrev (1 time siden): Jeg er 33, vi har prøvd på vårt andre barn i 1,5 år. Hadde en SA i uke 8 i mars, ellers ingen andre graviditeter så lenge vi har prøvd. Blitt henvist videre til spesialist, fått time om to mnd🙄 Jeg er utålmodig, da det bare blir større og større aldersforskjell mellom barna etterhvert som tiden går. Jeg vet det betyr lite i lengden, men når hodet har planlagt en ting, er det ikke så lett å snu om på tankegangen. Åå, så utrolig kjedelig. Du har jo på en måte en dobbel venting du da, ikke bare på spiren men også på hjelp og spesialist. Forstår godt det med aldersforskjell, vi vil heller ikke ha større enn nødvendig. Nå har jo vi akkurat bestemt oss, så jeg kan ikke fullt ut forstå dere som har prøvd såpass lenge. Men ser for meg at det kan være ekstremt tøft og sikkert ikke lett for parforholdet. Men du har hatt en SA, og det betyr jo at dere unnfanger. Masse masse lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Del Skrevet 21. august 2022 Ruskemor her, jeg er 30 og vi har vært prøvere i 7 måneder. Vi har ingen barn fra før. Er veldig overrasket over hvor ekstremt mye følelser som prøving innebærer. Berg og dalbane med følelsene er vel det som best kan beskrives. Akkurat nå er jeg dpo 7🤞 Hilsen Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gøy med en slik tråd! Jeg er 24, snart 25, har prøvd siden juni 2020 på første barn. Altså i overkant av to år. Hadde en kjemisk i april. Vi er henvist IVF og skal til første samtale i september ❤️ Tingeling97 Ser du spurte om jeg har eggløsning! Har det med hjelp av Letrozol som jeg har brukt siden november 🌸 Tusen takk for gode ord! - Tingeling97 Anonymkode: b83da...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. august 2022 #9 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (5 timer siden): Hei Fame! Så bra dere har blitt henvist til fertilitetsklinikk! Forstår du gruer deg, de utreder eventuelle årsaker da kanskje? Har dere testet slik som sædkvalitet hjemme? Hos noen tar det jo lang tid selv om alt tilsynelatende ser bra ut. Jeg vet ikke så mye om prosessene, men de er flinke og kan sakene sine! Ønsker deg i allefall masse lykke til! 💜 Åh, så kjedelig med kjemisk da! Tester du med eggløsningstest eller måler? Jeg har handlet inn så mange tester at jeg er flau 🤭🤷🏼♀️ Plutselig kommer eggløsning, krysser fingre for deg! Oppdater oss her da 😍 Oi, du er tøff! Det kan ikke være lett å stå i. Har du eggløsning? Håper spiren sitter snart med eller uten IVF. Masse masse lykke til i samtale med spesialist! Oppdater oss her 💜 Åå, så utrolig kjedelig. Du har jo på en måte en dobbel venting du da, ikke bare på spiren men også på hjelp og spesialist. Forstår godt det med aldersforskjell, vi vil heller ikke ha større enn nødvendig. Nå har jo vi akkurat bestemt oss, så jeg kan ikke fullt ut forstå dere som har prøvd såpass lenge. Men ser for meg at det kan være ekstremt tøft og sikkert ikke lett for parforholdet. Men du har hatt en SA, og det betyr jo at dere unnfanger. Masse masse lykke til ❤️ Vi har tester både mine blodprøver og tatt sædprøve hos legen og alt ser helt fint ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peak Skrevet 21. august 2022 #10 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg er 30 år og sluttet på p-piller i mai. Har ingen barn fra før. Vi hadde egentlig tenkt å ta ting som det kommer, men det var liksom noe som skjedde med meg når vi tok avgjørelsen. Så nå er jeg litt utålmodig. Er 6 dpo nå. Er veldig spent på når det skal klaffe, men er forberedt på at det kan ta tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 21. august 2022 #11 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg er 34 år og prøvd på nr. 2 nå i over 2.5år. Er sliten, lei og sint for at det aldri klaffer. Jeg har pco og med første tok det 1.5 år, men satt på første forsøk med clomifen og Ovitrelle. Men med nr. 2 er det ingenting som hjelper. Gått ned over 20 kg også, ingen hjelp der heller. Henvist til IVF. Ikke time før i januar! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 21. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ruskemor her, jeg er 30 og vi har vært prøvere i 7 måneder. Vi har ingen barn fra før. Er veldig overrasket over hvor ekstremt mye følelser som prøving innebærer. Berg og dalbane med følelsene er vel det som best kan beskrives. Akkurat nå er jeg dpo 7🤞 Hilsen Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Koselig at du vil være med å skravle 😃 Ja, jeg kan se for meg at det er en prøvelse emosjonelt å prøve i lengre tid. Når man har bestemt seg for prøve vil man jo helst at det skal klaffe dagen før 🤪 Jeg er så spent på prøving i september, spent om det klaffer like fort som sist (2. pp), eller om vi nå må legge inn mer innsats. Uansett kjekt å følge med på hverandre og lufte, juble eller ventilere, alt etter som 😄 krysser fingre og tær for deg i dpo-land! Når tenker du å starte testing? edit: skrivefeil Endret 21. august 2022 av Silisium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 21. august 2022 Fame skrev (1 time siden): Vi har tester både mine blodprøver og tatt sædprøve hos legen og alt ser helt fint ut Da får vi håpe det snart klaffer for dere, i allefall med hjelp fra spesialist. Kan se for meg at det må være hardt å vente på det.. og det liksom ligger i andres hender. Godt det ikke er noe feil på «papiret» men kanskje vanskelig å ikke vite hvorfor det ikke går? God klem 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser du spurte om jeg har eggløsning! Har det med hjelp av Letrozol som jeg har brukt siden november 🌸 Tusen takk for gode ord! - Tingeling97 Anonymkode: b83da...118 Gleder meg til å følge med 🌸 håper spiren sitter snart 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 21. august 2022 Peak skrev (23 minutter siden): Jeg er 30 år og sluttet på p-piller i mai. Har ingen barn fra før. Vi hadde egentlig tenkt å ta ting som det kommer, men det var liksom noe som skjedde med meg når vi tok avgjørelsen. Så nå er jeg litt utålmodig. Er 6 dpo nå. Er veldig spent på når det skal klaffe, men er forberedt på at det kan ta tid. Litt det samme som hos oss, det. Vi skulle også ta det kuli, men når ønsket er der så er det lett å gå all in. Har gått amok på nett med eggløsningstester og andre tester (type graviditet), og kosttilskudd osv. Nå er fokuset mitt på å stresse ned mannen, gjemme testene og ha en så avslappende stemning rundt sex som overhode mulig. Men i hodet mitt står det bare «prøving prøving, eggløsning, prøving og babybodystørrelse 50» 😂 er ikke bare bare å være babysyk. Men når det er sagt, jeg har så lyst å gi en god klem til alle som har prøvd så lenge - for det må virkelig være en kamp å stå i det så lenge. Jeg føler meg flau på egne vegne som er utålmodig til eggløsning.. setter ting i perspektiv. 🤷🏼♀️ Frøken_lurepave skrev (13 minutter siden): Jeg er 34 år og prøvd på nr. 2 nå i over 2.5år. Er sliten, lei og sint for at det aldri klaffer. Jeg har pco og med første tok det 1.5 år, men satt på første forsøk med clomifen og Ovitrelle. Men med nr. 2 er det ingenting som hjelper. Gått ned over 20 kg også, ingen hjelp der heller. Henvist til IVF. Ikke time før i januar! God klem til deg! Fy søren så tungt det må være. Min venninne med PCO fikk god hjelp med nattlysolje (kapsler) og fikk jevnere sykluser, men vet at det er kjedelig med sånn «har du prøvd…» (jeg er kroniker så vet det kan være helt enormt plagsomt). Men det hjalp, så ville nevne det. Time i januar?! Blir frustrert på dine vegne 😒 Hang in there! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 21. august 2022 #16 Del Skrevet 21. august 2022 (endret) Hei! Akkurat en slik tråd trengte jeg nå🙂 Akkurat i 1PP med nr 4. Og kjenner det er litt rart å starte igjen. Driver nå å venter på eggløsning i disse dager. Satser på det klaffer for alle. Det er tøft psykisk og fysisk med denne prøvingen. Føler man blir veldig surrete av hele greia. Jeg bestemte meg for å ta det rolig denne gangen å ikke stresse, men typisk meg. Sånn ble det ikke. Her er det temping, testing osv 😄 32 år 🙋♀️ Endret 21. august 2022 av Noddi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 21. august 2022 #17 Del Skrevet 21. august 2022 Frøken_lurepave skrev (1 time siden): Jeg er 34 år og prøvd på nr. 2 nå i over 2.5år. Er sliten, lei og sint for at det aldri klaffer. Jeg har pco og med første tok det 1.5 år, men satt på første forsøk med clomifen og Ovitrelle. Men med nr. 2 er det ingenting som hjelper. Gått ned over 20 kg også, ingen hjelp der heller. Henvist til IVF. Ikke time før i januar! Uff forståelig 😕 Satser på det klaffer snart for dere. Godt dere er henvist videre. Veldig positivt at du har blitt gravid før å med fullgått svangerskap 😊 så får satse på at det går igjen. Og så utrolig rå du er som har gått ned 20kg 👏🏻 Tror absolutt det vil være positivt for veien videre. Lykke til. Skal følge med og krysse fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (1 time siden): Koselig at du vil være med å skravle 😃 Ja, jeg kan se for meg at det er en prøvelse emosjonelt å prøve i lengre tid. Når man har bestemt seg for prøve vil man jo helst at det skal klaffe dagen før 🤪 Jeg er så spent på prøving i september, spent om det klaffer like fort som sist (2. pp), eller om vi nå må legge inn mer innsats. Uansett kjekt å følge med på hverandre og lufte, juble eller ventilere, alt etter som 😄 krysser fingre og tær for deg i dpo-land! Når tenker du å starte testing? edit: skrivefeil Jeg har fullstendig testeangst for graviditetstester, så tok bare test de to første pp'ene. Etter det har jeg latt tanta få komme, tester endel for EL da😅 Skulle egentlig ønske jeg ikke gikk rett i bakken av gtester, for det virker så gøy å se at streken blir tydeligere for hver dag som går. Men jeg må rett og slett ta vare på hodet oppi det hele, så ingen tester på meg😅 Har IKM 29.august da. Har du noen planer om når du skal teste? Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fullstendig testeangst for graviditetstester, så tok bare test de to første pp'ene. Etter det har jeg latt tanta få komme, tester endel for EL da😅 Skulle egentlig ønske jeg ikke gikk rett i bakken av gtester, for det virker så gøy å se at streken blir tydeligere for hver dag som går. Men jeg må rett og slett ta vare på hodet oppi det hele, så ingen tester på meg😅 Har IKM 29.august da. Har du noen planer om når du skal teste? Anonymkode: 529d9...c8b Glemte å skrive at det var Ruskemor som svarte😅 Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 21. august 2022 Noddi skrev (26 minutter siden): Hei! Akkurat en slik tråd trengte jeg nå🙂 Akkurat i 1PP med nr 4. Og kjenner det er litt rart å starte igjen. Driver nå å venter på eggløsning i disse dager. Satser på det klaffer for alle. Det er tøft psykisk og fysisk med denne prøvingen. Føler man blir veldig surrete av hele greia. Jeg bestemte meg for å ta det rolig denne gangen å ikke stresse, men typisk meg. Sånn ble det ikke. Her er det temping, testing osv 😄 32 år 🙋♀️ Så bra at det ikke bare er jeg som savnet en slik tråd der vi kan dele det meste i prøve-prosessen! Jeg har nettopp (typ 16 minutter siden) handlet 10 tidlig-tester fra babyplan og to digitale ukesindikator-tester fra CB. Håper er det ikke noe å si på! Og akkurat i det jeg bestiller, kommer det fra mannen (som ikke var klar over handelen *hans ønske*): «Du.. lurer på hvilke cravings du får neste graviditet. Om det blir like mye fersken-iste og stekt løk. Med disse matvareprisene må vi planlegge cravings godt» 😂🤷🏼♀️ Og jeg loooo!😆😂😂 Hmmm, kanskje jeg skal tempe ja.. har liksom tenkt at EL-test (den lilla fra CB) er nok, men temping kunne jo vært noe å prøvd. Gjorde aldri det sist da det gikk raskere enn jeg trodde. Satser på eggløsning er rundt hjørnet hos deg! I og med vi var sene da vi gikk inn for det, er ikke EL før 13.09 her ca. Jaja, bra vi har denne tråden da 😂🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå