AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Vet ikke om dette er rett sted å legge dette men.. Vi fant nylig ut at jeg er gravid med nr.3 noe som ikke var planlagt eller ønsket (for min del). Jeg har spiral som skal være 99% sikkert, skulle ønske jeg slo slike odds på flaxlodd men.. Jeg ønsker ikke å få et barn til, og vil derfor ta abort. Men mannen min har alltid håpet på enda et barn. Vi har økonomi, plass og tid til et barn til men. Siste svangerskapet mitt ble jeg skikkelig deprimert, og etter fødselen ble det enda verre. Barnet var nesten et år da jeg ble friskmeldt. Så derfor hadde mannen min hele min permisjon også. Og han syns det var så gøy og deilig å få være sammen med barnet fra fødsel. Jeg husker ikke mye av graviditeten eller mesteparten av det første året til barnet, det er bare en tåke. Jeg har pga sykdom mye høyere sjanse for å få alvorlig depresjon igjen i dette svangerskapet og barseltid, og det var hardt nok å overleve forrige gang. I ettertid har jeg så vondt av at jeg ikke fikk samme tilknytning til nr 2 som nr 1. Men jeg tar ikke sjansen på at det går fint denne gangen. Jeg er også mye syk, så føler det blir for mye med et barn til. Jeg har mer enn nok med 2. Men mannen min lever i en rosa drømmesky og er helt forelsket i tanken på nr 3. Men føler jeg ikke kan gå bak ryggen på han å ta abort. Men jeg føler jeg ikke har noe valg egentli, har foreslått noe type parterapi for å løse dette. Men vi har jo ikke for alltid på oss heller, og jo før jo bedre tenker jeg. Både for kroppen og psyken. Tips til å overtale en tullete mann i drømmeland? Anonymkode: de291...f4a 2 16
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Du trenger verken å overtale ham eller gå bak ryggen på ham. Bare informer ham om at du kommer til å ta abort, fortell ham hvorfor du har valgt det, og så gjør du det. Hvis du er tidlig i svangerskapet og ikke har fortalt ham det enda og mistenker at han kommer til å lage drama, så trenger du ikke fortelle det. Bare få en pille og ordne det selv. Anonymkode: a76df...518 31 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Du har en alvorlig samtale med han om nøyaktig hvordan du hadde det i sist svangerskap(selv om han sikkert vet det), og du forteller at sannsynligheten for at depresjonen kommer tilbake er høy. Du forteller også om helsen din og at å sette enda et barn til verden med en mor som ofte er syk og ute av stand til å være der ikke er greit. Deretter tar du aborten med eller uten hans enighet. Anonymkode: 4b489...63d 24 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Jeg ville sagt at "ok, men da tar du deg av barna og jeg flytter ut ". Anonymkode: e9d51...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Bare vær obs på abort her kan ødelegge relasjonen dere i mellom. Ja det er din rett og din valg, men her er dere borti potensielt en stor splid mellom dere. Snakk godt sammen Anonymkode: 65fea...de4 34
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Du kan jo ta abort men si til mannen din at du har spotanabortert. syns ikke du bør få et barn til mtp din situasjon nei. Anonymkode: e6cec...9aa 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Hvis han har klart å styre unger, hus og hjem før, klarer han det nok igjen. En abort er dramatisk, og kan ødelegge forholdet mellom dere for alltid. Det bør bare være et alternativ der det står om liv. Etter fødsel ber du om å bli sterilisert. Anonymkode: 95956...093 6 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Uavhengig av omstendigheter: Jeg hadde aldri klart å ta abort i en situasjon der mannen er overlykkelig over et barn på vei. Han vil sannsynligvis for alltid være bitter for at du fratok ham muligheten til å få er barn nummer tre (eventuelt tenke at du tok livet av barnet hans), og tenke at du fratok barna hans et søsken. Kan ikke skjønne hvordan forholdet skulle overleve det. Selv om ting ble kjipt etter fødselen sist, er det jo ikke sikkert det blir slik nå. Men mannen må jo være forberedt på at han kanskje må ta den største børen. Anonymkode: b9eb6...e65 16 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville sagt at "ok, men da tar du deg av barna og jeg flytter ut ". Anonymkode: e9d51...ecc Hva er egentlig hensikten med flåsete svar som dette i en tråd der TS oppriktig har problemer? Du tenker hun bare skal flytte fra alle ungene sine, og at det er den beste løsningen? Anonymkode: 81873...6a1 21 7
Tvist Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Uavhengig av omstendigheter: Jeg hadde aldri klart å ta abort i en situasjon der mannen er overlykkelig over et barn på vei. Han vil sannsynligvis for alltid være bitter for at du fratok ham muligheten til å få er barn nummer tre (eventuelt tenke at du tok livet av barnet hans), og tenke at du fratok barna hans et søsken. Kan ikke skjønne hvordan forholdet skulle overleve det. Selv om ting ble kjipt etter fødselen sist, er det jo ikke sikkert det blir slik nå. Men mannen må jo være forberedt på at han kanskje må ta den største børen. Anonymkode: b9eb6...e65 Jeg tenker at her er helsen til TS det viktigste. De har tross alt to barn fra før som trenger dem . 25 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 Hadde aldri i livet fått et tredje barn om jeg ikke ville det selv, her må helsa di komme først. Du skal vel ha overskudd til å være mamma for barna dine og? Og mannen din burde også ta hensyn til deg her. Anonymkode: 9639f...98b 16 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva er egentlig hensikten med flåsete svar som dette i en tråd der TS oppriktig har problemer? Du tenker hun bare skal flytte fra alle ungene sine, og at det er den beste løsningen? Anonymkode: 81873...6a1 Nei, men mannen må få vite hvor uaktuelt det er for henne å gjennomføre svangerskapet. Og da må det noen ganger helt konkrete konsekvenser til. Anonymkode: e9d51...ecc 3
Vera Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvis han har klart å styre unger, hus og hjem før, klarer han det nok igjen. En abort er dramatisk, og kan ødelegge forholdet mellom dere for alltid. Det bør bare være et alternativ der det står om liv. Etter fødsel ber du om å bli sterilisert. Anonymkode: 95956...093 Mors liv..gjelder ikke det? Ts har allerede 2 barn hun skal klare å ta seg av - også i fremtiden. Hensynet til mors helse kommer først. Du må gjerne ta en telefon til sykehuset og spørre hvordan de prioriterer der. Er det antydning til at svangerskapet kan være farlig for mor - er det hensynet til mor som kommer først. Mor har hatt en depresjon - og ble satt fullstendig satt ut av spill. Depresjon er alvorlig for alle involverte. 22 2 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Jeg ville rådført meg med lege eller jordmor. Bare for å få faglig støtte i at det kan bli like eller enda mer krevende denne gangen. Men strengt tatt burde det ikke kreve mer grunn enn at du ikke ser deg i stand til det og ikke har lyst. Det er jo den store urettferdigheten her i livet, kvinnen må gå gravid og føde om det skal bli noe barn, mannen kan ikke og er avhengig av at hun gjør det. Anonymkode: 75b0b...319 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 Kvinnens rett til abort, mannens rett til å flytte fra kvinnen. Det hadde jeg gjort. Så kan du finne ut hvor enkelt livet blir når du har ansvaret alene annenhver uke. Spesielt når du er syk. Økonomisk blir det sikkert en fest også. Anonymkode: 9bb50...211 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 Du må prøve å nå han med det du skriver her. Til syvende sist er det du som faktisk må bære gravid. Det er din kropp som blir påvirket, og derfor mener jeg at din stemme bør telle mest, da det er du som nå finne styrken til å gå gjennom dette nok en gang. Anonymkode: c2088...50b 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 Mannen får aldri kreve abort når han av en eller annen grunn synes det er vanskelig å få barn, så jeg synes ikke kvinnen skal få gjøre det heller. Gratulerer med nummer tre! Anonymkode: d6bb0...c1c 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 Uavhengig av årsak: vil man ikke ha barn, så skal man ikke få barn. Anonymkode: 6a22e...9ee 10 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 Ta abort og si at du spontanaborterer. Anonymkode: 14381...cb8 2
tio Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Veldig vanskelig situasjon, og din helse bør telle mye her. Samtidig så risikerer du at mannen din aldri vil komme over at du "tar livet" av barnet deres og at forholdet deres rakner/aldri blir det samme. Dere må snarest ta kontakt med noen som kan hjelpe dere med å se hele bildet her (lege, psykolog, helsesøster) sånn at dere sammen kan finne en løsning som kan fungere for begge to. Dette er for vanskelig å løse alene. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå