AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Har observert at store jentegjenger er ofte ganske «like». De har en bestemt stil, samme hårfrisyre, samme klesstil, og liker den samme musikken typ. Men mange er veldig «pene», og ofte opplever jeg at de som ikke er pene nok får bli med? Får litt følelsen av at slike gjenger er giftige i lengden. Stemmer min hypotese? Mange streber etter å få bli med.. På Instagram har jeg en jente som poster videoer og bilder fra «jentegjengen» sin, og de er snart 36 år gamle,, Ingen har barn og alle driver å fester og raver rundt i Oslos gater og går med korteste kjoler og største utringninger. Bare jeg som synes det er litt merkelig eller jeg sær? Personlig synes jeg at det er litt fjortis å være en stor gjeng som ter seg som om de var 14 år. Så skal de på død å liv legge ut alt hele tiden.. Har ikke noe jentegjeng jeg er medlem av nå som 33 åring, men jeg hadde en for mange år siden, personlig hatet jeg denne gjengen fordi alt var så falsk, fake og ingen likte hverandre. Aldri mer! Mye baksnakking og mye fake.. Selv har jeg flere barn, går sjeldent ut men når jeg var 20 var jeg ute på livet og festet veldig mye. Men aldri livet og jeg hadde orket å leve det livet igjen, da jeg virkelig fikk fester og herjet/drukket ifra meg i 10 år. (Drakk og fester fra jeg var 16-27) Meninger? Anonymkode: a5739...a64 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Jente- og guttegjenger er bare ulike grupperinger av mennesker som liker hverandre, ofte har samme interesser og som føler tilhørighet til hverandre. At du ikke liker å feste er ikke relevant…. Anonymkode: 45b02...369 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 ShellyScriber skrev (1 minutt siden): Ønsker du å ha flere venner i livet ditt? Hvordan andre lever burde vell ikke du bry deg med. Så lei av slike typiske og svar😏 Prøver du å hanke inn likes på denne måten? Jeg legger ut en kjent problemstilling for mange. Mange higer etter å være med i jentegjenger med får ofte ikke innpass. Ofte føler jeg at «utseendet» blir en kode for å få være med, og bli godtatt. Jeg prøver å diskutere dette fordi jeg synes det er interessant og jeg vil gjerne vite mer om hva andre tenker? Selv er jeg fornøyd med vennene jeg har, og jeg har ikke behov for å være en stor gjeng lengre. Men mange foretrekker det kanskje? Jeg vet ikke, men det er vel det jeg prøver å skape en diskusjon rundt🤔 Det er mye man ikke skal bry seg om her i verden, men nå er dette et diskusjonsforum og her inne diskuterer vi mye som ikke alle går å tenker på hver dag. Om du ikke er interessert i å diskutere eller synes tråden er kjip kan du la være å svare:) Ts Anonymkode: a5739...a64 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jente- og guttegjenger er bare ulike grupperinger av mennesker som liker hverandre, ofte har samme interesser og som føler tilhørighet til hverandre. At du ikke liker å feste er ikke relevant…. Anonymkode: 45b02...369 Njaa. Har ei venninne som har prøvd å bli med i en gjeng i mange år. Hun har prøvd hardt og ofte har hun fått kommet inn i varmen for å så bli «ekskludert» igjen. Hun hadde helt de samme interessene men ble aldri helt «godtatt. Poenget er at mange opplever å ikke bli en del av disse gjengene fordi mange utestenger de som prøver å få innpass. Det blir nesten som en sekt for noen. Selv har jeg opplevd å bli utestengt av gjengen fra barneskolen.. Anonymkode: a5739...a64 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Mange som aldri får innpass.. Anonymkode: a5739...a64 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Ja, har erfart det samme. Ble aldri inkludert, av grunner jeg ikke forsto. Men nå inviterer de når navnet mitt plutselig er øverst når skattelistene publiseres og jeg veier 35 kg mindre. Heldigvis har jeg noen få, gode venninner som alltid har vært her Anonymkode: 45140...7e2 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Njaa. Har ei venninne som har prøvd å bli med i en gjeng i mange år. Hun har prøvd hardt og ofte har hun fått kommet inn i varmen for å så bli «ekskludert» igjen. Hun hadde helt de samme interessene men ble aldri helt «godtatt. Poenget er at mange opplever å ikke bli en del av disse gjengene fordi mange utestenger de som prøver å få innpass. Det blir nesten som en sekt for noen. Selv har jeg opplevd å bli utestengt av gjengen fra barneskolen.. Anonymkode: a5739...a64 Hun får lage / starte sin egen gjeng. Ingen stopper henne Anonymkode: 45b02...369
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, har erfart det samme. Ble aldri inkludert, av grunner jeg ikke forsto. Men nå inviterer de når navnet mitt plutselig er øverst når skattelistene publiseres og jeg veier 35 kg mindre. Heldigvis har jeg noen få, gode venninner som alltid har vært her Anonymkode: 45140...7e2 Håper ikke du er så dum og idiot at du drar hjem til disse svikere? Hold deg langt unna de! Anonymkode: a5739...a64
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 Jenter/kvinner er eksperter på å være en kopi. Derfor de aper etterhverandre med botox/fillere. Gå inn i et klasserom med jenter i 10.klasse, det er nesten prikk like. Selv stoppet jeg venninnegjeng-styret som 23-åring, reiste ut i verden på egenhånd. Aldri sett meg tilbake, skal aldri vært styrt av en gjeng igjen. Fordi man er alltid styrt av å være i en venninnegjeng, alltid en leder i flokken som skal bestemme alt. Bryter du reglene er det krise. Sorry, livet for meg er friheten! Bestemme over seg selv, ikke være en kopi. Men å være meg selv. Anonymkode: 98ef5...a1b 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Ja, i de kule jentegjengene går det ofte på utseende. Du bør bruke mye tid og penger på utseende, være svært interessert i de kule guttene og ikke mingle med de ikke-kule. Og så må du gå på alle de kule festene, selvsagt. Anonymkode: 4b078...23d 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, har erfart det samme. Ble aldri inkludert, av grunner jeg ikke forsto. Men nå inviterer de når navnet mitt plutselig er øverst når skattelistene publiseres og jeg veier 35 kg mindre. Heldigvis har jeg noen få, gode venninner som alltid har vært her Anonymkode: 45140...7e2 Haha, de er medgangsvenner. Tar heller et knippe ordentlig gode venner ja!🧡 Anonymkode: b1428...d3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 Jeg deler din observasjon , særlig etter jeg flyttet til Østlandet . Alle gjenger med ungdommer jeg ser er nesten helt like i klær, hårfarge og stil. Ingenting særegent med dem. Gjelder også voksne. En venn av mannen min ble sammen med voksen jentegjeng jente og de har to barn. hun legger ut masse poserte bilde tilgjore av seg selv på Instagram med tekst som ikke passer inn. «I dag skal vi besøke bestemor og bestefar» med et posert bilde av henne i stua. Deler aldri «ekte bilder» det ting er spontant eller av henne sminkefri eller i slacke stil. Der alt inne hos dem foresten er beige og grå. Og de stakkars ungne får aldri bli kledd i noe ennet enn beige, hvit og grå nyanser . Alle venner hun legger ut bilde av se helt ut som henne selv. Helt rart at man ikke ønsker å være ekte eller vise at man skiller seg litt ut fra mengden, synes jeg Anonymkode: 302dd...5c3
chi Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 Ja, dette har jeg også lagt merke til. De pene med de rette klærne blir som en magnet på hverandre. Og du verden så mye baksnakking det har vært der! At de ikke skjønner at dette ikke er gode venner og de kunne funnet ekte gode venninner blant oss mer "vanlige". 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 ShellyScriber skrev (12 timer siden): Ja utseende har veldig mye og si. Det er gjort studier på det. Stygge og funksjonnshemmede blir ekskludert. Dette er noe alle vet. Det vil ikke si at det ikke kan diskuteres. Ja, jeg opplever også at vennegjenger er uniforme og at mange velger folk som er lik seg selv som venner. Det er jo ikke så rart egentlig, siden vi vil jo gjerne omgås noen som vi kan relatere oss til og som vi kan forstå oss på og som forstår en selv. Men ekskludering er aldri ålreit. Selv om noen er annerledes så må man passe på hverandre og sørge for at ikke noen føler seg utenfor. Det går over "man velger selv hvem man vil være med", etter min mening. Anonymkode: 4e0f4...e4f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 De jentegjengene jeg kjenner til, har en god miks av både pene og mindre pene, og slanke og store. Så den biten kjenner jeg meg ikke igjen i her på Sørlandet iallfall. Jeg føler det har mye mer å gjøre med personligheten, at den helst skal være noenlunde lik de andre... Anonymkode: 15be2...c35 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 23.31): Har observert at store jentegjenger er ofte ganske «like». De har en bestemt stil, samme hårfrisyre, samme klesstil, og liker den samme musikken typ. Men mange er veldig «pene», og ofte opplever jeg at de som ikke er pene nok får bli med? Får litt følelsen av at slike gjenger er giftige i lengden. Stemmer min hypotese? Mange streber etter å få bli med.. På Instagram har jeg en jente som poster videoer og bilder fra «jentegjengen» sin, og de er snart 36 år gamle,, Ingen har barn og alle driver å fester og raver rundt i Oslos gater og går med korteste kjoler og største utringninger. Bare jeg som synes det er litt merkelig eller jeg sær? Personlig synes jeg at det er litt fjortis å være en stor gjeng som ter seg som om de var 14 år. Så skal de på død å liv legge ut alt hele tiden.. Har ikke noe jentegjeng jeg er medlem av nå som 33 åring, men jeg hadde en for mange år siden, personlig hatet jeg denne gjengen fordi alt var så falsk, fake og ingen likte hverandre. Aldri mer! Mye baksnakking og mye fake.. Selv har jeg flere barn, går sjeldent ut men når jeg var 20 var jeg ute på livet og festet veldig mye. Men aldri livet og jeg hadde orket å leve det livet igjen, da jeg virkelig fikk fester og herjet/drukket ifra meg i 10 år. (Drakk og fester fra jeg var 16-27) Meninger? Anonymkode: a5739...a64 Du har helt rett. Det er patetisk at damer på 36 holder på sånn. Bare trist. De henger nok fortsatt fast i fortiden, siden de ikke har barn og har fått den naturlige modningen på den måten. Å ha ansvar for barn gjør jo at fokuset på seg selv settes mer til siden. Det gjør det jo ikke hos denne gjengen. De har sikkert god økonomi og kan bruke både masse penger og tid på seg selv. Anonymkode: 32c92...d57
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 Vi er en vennindegjeng på 10 jenter som har holdt sammen siden 1. klasse. Nå er vi 35 år gamle og holder svært tett sammen fortsatt. Her har vi folk som er over 100 kg og folk som er 50 kg. De som eeelsker sminke og mote og de som aldri har brukt sminke og er ihuga fotballsupportere. Alt mulig rart egentlig. Men jeg er ikke helt uenig med ts heller. Jeg tror at mange "gjenger" som dannes senere i livet blir basert på like verdier og interesser. Om det er festing, mote og skjønnhet så vil de jo ofte trekkes mot hverandre. Anonymkode: 1679a...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Jeg har aldri sett det som fristende å være i en gjeng. Dynamikken tiltrekker meg ikke på noen måte. Jeg trives mye bedre en til en, eller til nøds i små grupper. Dette gjelder egentlig alle sosiale settinger. Har aldri tenkt at det er negativt med store vennegjenger (for andre), så lenge folk trives. Om de fester og fjoller og fjaser som 19åringer når de er 40 påvirker meg ikke på noen måte, men jeg synes det er ugreit når folk (generelt) ikke er hyggelige mot hverandre. Anonymkode: df204...482
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 Alle fine damer har en stygg venninne. Anonymkode: 71eab...3d5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 6.47): Håper ikke du er så dum og idiot at du drar hjem til disse svikere? Hold deg langt unna de! Anonymkode: a5739...a64 Du bør holde deg langt unna disse. Anonymkode: a5739...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå