AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Del Skrevet 20. august 2022 Hei, vi vil freshe opp badet vårt litt. Vi er unge og uerfarne med oppussing, og har ikke den beste økonomien etter boligkjøp. Vi skal ikke leie inn rørlegger, vil egentlig bare male litt selv. Har kjøpt våtromsmaling til veggene (har våtromsplater på veggene), men vil også gjøre en liten endring på gulvet. Vi tenkte først på selvklebende fliser men det er uaktuelt da vi har varme i gulvet. Så spørsmålet er, er det mulig å få tak i gulvmaling til våtrom? Kan man eventuelt bruke vanlig våtromsmaling på gulvet? Det er gulvbelegg, til info Bare seriøse svar, vær så snill. Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Del Skrevet 20. august 2022 Har forresten googlet masse men jeg finner ikke info om det noe sted... Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Letharia Skrevet 20. august 2022 #3 Del Skrevet 20. august 2022 (endret) Kanskje dette kan hjelpe? https://www.trestjerner.no/underlag/belegg/ Endret 20. august 2022 av Letharia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #4 Del Skrevet 20. august 2022 Ikke bruk våtromsmaling for vegg til gulvet! Sjekk med malingsavdeling om råd og tips. Epoxymaling blir nå brukt til våtrom, men kanskje det også finnes noe annet. Er ikke så sinnsykt dyrt å få lagt våtromsbelegg. Jeg betalte ca 4000 for ca 3 år siden, og ca 2000 for belegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #5 Del Skrevet 20. august 2022 Forresten, sigural epoxy maling kommer i 4 farger.. Gørrkjedelige farger 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Del Skrevet 20. august 2022 Forundret.. skrev (Akkurat nå): Ikke bruk våtromsmaling for vegg til gulvet! Sjekk med malingsavdeling om råd og tips. Epoxymaling blir nå brukt til våtrom, men kanskje det også finnes noe annet. Er ikke så sinnsykt dyrt å få lagt våtromsbelegg. Jeg betalte ca 4000 for ca 3 år siden, og ca 2000 for belegget. Takk for svar! Men Vi har snakket med en rørlegger og han vil pigge opp hele gulvet hvis han skal legge nytt belegg, fordi han vil ordne med helling selv mente han. Dette hørtes veldig dyrt ut for oss og derfor tenkte vi på maling istedet.. Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 20. august 2022 #7 Del Skrevet 20. august 2022 Å male gulvbelegg har jeg ikke hørt om. Men dere kan legge fliser oppå gulvbelegg om det er tett og i god stand. Men det krever jo arbeid i forbindelse med toalett , dusjkabinett og sluker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #8 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Men Vi har snakket med en rørlegger og han vil pigge opp hele gulvet hvis han skal legge nytt belegg, fordi han vil ordne med helling selv mente han. Dette hørtes veldig dyrt ut for oss og derfor tenkte vi på maling istedet.. Anonymkode: a6895...791 Når begynte rørleggere å fikse gulv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Del Skrevet 20. august 2022 Merlin skrev (Akkurat nå): Å male gulvbelegg har jeg ikke hørt om. Men dere kan legge fliser oppå gulvbelegg om det er tett og i god stand. Men det krever jo arbeid i forbindelse med toalett , dusjkabinett og sluker. Ja planen var først å legge fliser, men dette ble for dyrt fordi rørleggerfirmaet ville pigge opp hele gulvet, legge ny membran og lage helling til sluk selv. Badet er i god stand fra før, så det er ikke sånn at det MÅ tas, men vi vil ha det i vår egen stil. Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #10 Del Skrevet 20. august 2022 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Når begynte rørleggere å fikse gulv? Beklager, mente rørleggerfirmaet, de har egne snekkere og elektrikere der. Og snekkeren dems ville gjøre alt arbeid selv, var ikke snakk om å bare legge nytt belegg for han Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #11 Del Skrevet 20. august 2022 Hvorfor ikke bare leve med det noen år til, og spare opp og få det akkurat slik dere vil da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #12 Del Skrevet 20. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager, mente rørleggerfirmaet, de har egne snekkere og elektrikere der. Og snekkeren dems ville gjøre alt arbeid selv, var ikke snakk om å bare legge nytt belegg for han Anonymkode: a6895...791 Snekkeren legger ikke gulvbelegg eller fliser. Endret 20. august 2022 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #13 Del Skrevet 20. august 2022 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bare leve med det noen år til, og spare opp og få det akkurat slik dere vil da? Vi skal det, men vil ha en liten endring som sagt. Bare midlertidig, derfor tenkte vi på gulvmaling... Forundret.. skrev (Akkurat nå): Snekkeren legger ikke gulvbelegg eller fliser. Okei, vet ikke hvem som gjør det, men fikk hvert fall beskjed av rørleggerfirmaet at de kun gjorde det på den måten Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Del Skrevet 20. august 2022 Hva med mikrosement? Kan man legge det selv eller må det utføres av fagfolk for at det skal være godkjent? Anonymkode: a6895...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #15 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skal det, men vil ha en liten endring som sagt. Bare midlertidig, derfor tenkte vi på gulvmaling... Okei, vet ikke hvem som gjør det, men fikk hvert fall beskjed av rørleggerfirmaet at de kun gjorde det på den måten Anonymkode: a6895...791 Da ville jeg forhørt meg med en malingsavdeling. Vil tro at det finnes andre epoxymalinger enn sigural. Det er nok ikke dumt å høre med andre firmaer hva de foreslår. Be om gratis befaring og pris hos tre-fire forskjellige, gå ut i fra den rimeligste og si fra til de andre at du har fått en lavere pris og spør om de kan gå ned. Se om deter noen som tilbyr noe som er overkommelig for dere 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. august 2022 #16 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med mikrosement? Kan man legge det selv eller må det utføres av fagfolk for at det skal være godkjent? Anonymkode: a6895...791 Må utføres av fagfolk vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med mikrosement? Kan man legge det selv eller må det utføres av fagfolk for at det skal være godkjent? Anonymkode: a6895...791 Man kan gjøre alt på våtrom selv, så lenge det blir forsvarlig utført. Er dere kapable selv, så kjør på. Anonymkode: 44fed...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dreams Skrevet 20. august 2022 #18 Del Skrevet 20. august 2022 Forundret.. skrev (Akkurat nå): Da ville jeg forhørt meg med en malingsavdeling. Vil tro at det finnes andre epoxymalinger enn sigural. Det er nok ikke dumt å høre med andre firmaer hva de foreslår. Be om gratis befaring og pris hos tre-fire forskjellige, gå ut i fra den rimeligste og si fra til de andre at du har fått en lavere pris og spør om de kan gå ned. Se om deter noen som tilbyr noe som er overkommelig for dere 🙂 Forundret.. skrev (Akkurat nå): Må utføres av fagfolk vil jeg tro. Tusen takk for hjelp! Har hatt 3 firma på befaring, den første var uaktuell å bruke, de brukte 4 uker på å gi oss tilbud og sluttet å svare etterhvert, det andre firmaet var alt for dyre og det tredje er de som skulle totalrenovere hele gulvet for å legge nytt belegg 😅 Men skal høre med en malingsavdeling. Så får vi se derfra. Å pusse opp bad er jo svindyrt 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 20. august 2022 #19 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja planen var først å legge fliser, men dette ble for dyrt fordi rørleggerfirmaet ville pigge opp hele gulvet, legge ny membran og lage helling til sluk selv. Badet er i god stand fra før, så det er ikke sånn at det MÅ tas, men vi vil ha det i vår egen stil. Anonymkode: a6895...791 Er badet i god stand men ikke moderne ? Lev med det noen år, det beste er å restaurere alt på en gang. Bor dere i borettslag eller lignende kreves det vel dokumentasjon på alt som gjøres ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Del Skrevet 20. august 2022 Jeg ville kjøpt noen fine baderomstepper/heller til gulvet og ellers pyntet det så fint dere kan uten å gjøre noe oppussing. Også heller spart penger for å rehabilitere badet om noen år Anonymkode: 2e4dc...adb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå