Curiousine Skrevet 20. august 2022 #81 Del Skrevet 20. august 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): For alt vi vet er dette 80-åringer som utgir seg for å være 5. klassinger. Men her forholder man seg uansett til de opplysningene man har. Når man skriver noe på Internett så bør man alltid vere kritisk og alltid vite at det er flere sider av en sak.Akkurat som utenfor pc skjermen. 😊 Utestenging er ikke greit uansett om det er voksne eller barn👍 da har man heller foreldrene med i bursdagen eller er klar på at man kommer til å ringe om de ikke oppfører seg 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. august 2022 #82 Del Skrevet 20. august 2022 Curiousine skrev (Akkurat nå): Når man skriver noe på Internett så bør man alltid vere kritisk og alltid vite at det er flere sider av en sak.Akkurat som utenfor pc skjermen. 😊 Utestenging er ikke greit uansett om det er voksne eller barn👍 da har man heller foreldrene med i bursdagen eller er klar på at man kommer til å ringe om de ikke oppfører seg 🙂 Man trenger ikke vri på historien bare fordi man kan. Utestengning er en bra ting når det er på sin plass, slik som i dette tilfellet. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 20. august 2022 #83 Del Skrevet 20. august 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Man trenger ikke vri på historien bare fordi man kan. Utestengning er en bra ting når det er på sin plass, slik som i dette tilfellet. Absolutt ikke. Jeg kommer heller ikke til å bli enig i at utestenging er greit. Så det er ikke så mye vits i at du og jeg forsetter å diskutere 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #84 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette er mer nøyansert enn som så. Jeg reagerte fysisk på mobbing for det er det jeg lærte hjemme at man gjør når man sier ifra. Likevel var det jeg som ble utestengt av bursdager. Fordi jeg ble fysisk med en som tidligere var fysisk med meg og kom unna med det. Det var jeg som ble syndebukken og "drittungen". Ble mobbet bare mer etter det så jeg måtte slutte. Ble mishandlet både hjemme og på skolen. Nå lever jeg alene og stoler ikke på noen. Anonymkode: 663c1...1e2 Dette er et viktig poeng! Jeg har også en gutt som opplever seg mobbet og utestengt, han blir sint når andre mobber han (mobber dog ikke, han blir sint og lei for han utestenges). Han vil ikke feire bursdagen sin pga det. Sist bursdag var i 1 klasse. Ts, dersom du er helt sikker i din sak, altså at de to guttene mobber, og resten er «uskyldig», så kan det være legitimt. Det er dog ikke svart hvitt, og det kan like gjerne være resten som mobber de to, derav atferden. Barn på den alderen smører også tykt på. Veldig trist om det viser seg å være motsatt, og disse to ikke inkluderes. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Hva med å invitere 2-3 venner på privat «kinobursdag»? Anonymkode: 53edc...f00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 20. august 2022 #85 Del Skrevet 20. august 2022 Du kan jo eventuelt invitere dem og banke dem? True dem litt eventuelt? Tilfeldigvis låse dem inn på et rom hele bursdagen.... Hvis disse virkelig er mobbere, og ikke bare litt uregjerlige barn med ADHD, som egentlig ikke er ond i seg- så tenker jeg at det alt er lov. Men ofte er det vel kanskje de som smiler falskt og tirrer andre til å sprekke, som kanskje er mobberne når det gjelder gutter? Er du sikker på at du har kontrollen på hva som skjer? Er dette barn som er kalkulerte og onde, eller er det bare barn som har problemer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 20. august 2022 #86 Del Skrevet 20. august 2022 Barn får lære konsekvenser av egen oppførsel på den harde måten når puseprat ikke virker.. Helt ok å ikke invitere dem. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #87 Del Skrevet 20. august 2022 Slike tråder viser alltid hvor mange som ikke kommer til å stille opp for sine barn. Og som ville syntes at om deres barn hadde vært mobberen, er det viktigere at de blir inkluderte enn at mobbeofferet får en fin bursdag… Anonymkode: 67a7c...467 14 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. august 2022 #88 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slike tråder viser alltid hvor mange som ikke kommer til å stille opp for sine barn. Og som ville syntes at om deres barn hadde vært mobberen, er det viktigere at de blir inkluderte enn at mobbeofferet får en fin bursdag… Anonymkode: 67a7c...467 Jepp. Ansvarlige foreldre ville brukt denne type konsekvens som et hjelpemiddel til å oppdra mobberne. Husk at vi her snakker om 10-11 år gamle barn, ikke 5-åringer. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #89 Del Skrevet 20. august 2022 Curiousine skrev (52 minutter siden): De kommer ikke noen vei med å utestenge 2 iallefall. Men for all del om man har lyst å lære barna sine at det er greit å utestenge🤷♀️ Man får heller ringe til foreldrene på forhånd av bursdagen å si at barna må oppføre seg i bursdagen, at man kommer til å ringe å be de hente barna om de ikke gjør det. evt at foreldrene er med i bursdagen.Burde også tatt seg en alvorsprat med skolen om barna har mobbet i flere år uten at skolen har gjort noe. Eller lære barna at om en mobber så får en alikevell gå i bursdag til den en mobber. Anonymkode: 0c0ea...0a4 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #90 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slike tråder viser alltid hvor mange som ikke kommer til å stille opp for sine barn. Og som ville syntes at om deres barn hadde vært mobberen, er det viktigere at de blir inkluderte enn at mobbeofferet får en fin bursdag… Anonymkode: 67a7c...467 Ja. Jeg tviler ikke på at en del av de som reagerer har unger som mobber. Eventuelt har gjort det selv. Noe som egentlig høres rimelig ut. Jeg mener, Det er jo ofte en hovedmobber eller to, og mange som henger seg på. Det virker som foreldre egentlig vet dette, men i frykt for at deres barn ikke skal passe inn, så godtar de dette stilletiende. DET er problemet med mobbingen, og det er grunnen til at man ikke får bukt med den. Anonymkode: b888d...dfa 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 20. august 2022 #91 Del Skrevet 20. august 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Utestenger du, er du ikke noe bedre enn de som mobber. Dette er tøv. Jeg måtte stå å TAKKE mobberne mine i begravelsen til pappaen min fordi mantraet «utestenger du er du like ille» ble gjentatt da mamma forsiktig prøvde å forklare at hun ikke var OK med at alle barna i klassen skulle møte opp i kirken. De som mobbes skal skjermes, de skal ikke måtte ha mobberne sine på besøk i eget hjem, hverken på bursdagen eller i andre anledninger. Det finnes ikke greit at mobbeofferet er den som må ofres uansett hva. Barn har rett til å føle seg trygge i eget hjem, det innebærer at de skal få lov til å slippe å invitere mobbere i bursdagen. Dette er en kjent mobbesak som har pågått over år, foreldre og skole har ikke greid å løse saken, på et tidspunkt må man sette ned foten og det er helt greit at den settes ned ved å ikke invitere mobberne. 17 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. august 2022 #92 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg tviler ikke på at en del av de som reagerer har unger som mobber. Eventuelt har gjort det selv. Noe som egentlig høres rimelig ut. Jeg mener, Det er jo ofte en hovedmobber eller to, og mange som henger seg på. Det virker som foreldre egentlig vet dette, men i frykt for at deres barn ikke skal passe inn, så godtar de dette stilletiende. DET er problemet med mobbingen, og det er grunnen til at man ikke får bukt med den. Anonymkode: b888d...dfa Det er i allefall ett av de store problemene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #93 Del Skrevet 20. august 2022 Nevrosererroser skrev (23 minutter siden): Dette er tøv. Jeg måtte stå å TAKKE mobberne mine i begravelsen til pappaen min fordi mantraet «utestenger du er du like ille» ble gjentatt da mamma forsiktig prøvde å forklare at hun ikke var OK med at alle barna i klassen skulle møte opp i kirken. De som mobbes skal skjermes, de skal ikke måtte ha mobberne sine på besøk i eget hjem, hverken på bursdagen eller i andre anledninger. Det finnes ikke greit at mobbeofferet er den som må ofres uansett hva. Barn har rett til å føle seg trygge i eget hjem, det innebærer at de skal få lov til å slippe å invitere mobbere i bursdagen. Dette er en kjent mobbesak som har pågått over år, foreldre og skole har ikke greid å løse saken, på et tidspunkt må man sette ned foten og det er helt greit at den settes ned ved å ikke invitere mobberne. Veldig viktig det du sier her. Barn skal være TRYGGE i sine egne hjem! Anonymkode: 8478d...b76 15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #94 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja. Jeg tviler ikke på at en del av de som reagerer har unger som mobber. Eventuelt har gjort det selv. Noe som egentlig høres rimelig ut. Jeg mener, Det er jo ofte en hovedmobber eller to, og mange som henger seg på. Det virker som foreldre egentlig vet dette, men i frykt for at deres barn ikke skal passe inn, så godtar de dette stilletiende. DET er problemet med mobbingen, og det er grunnen til at man ikke får bukt med den. Anonymkode: b888d...dfa Det kan være flere som mobber hverandre og vanskelig å vite hvor det opprinnelig kom ifra. Jeg ble angrepet fførst av en jente i skolegården der ingen lærere så oss. Da gjorde jeg ingenting. Senere da jeg tok hevn og forsvarte meg selv ett år senere så fikk jeg straff og jeg ble mobbet selv resten av skolegangen slik at jeg måtte slutte. Foreldrene mine mishandlet meg hjemme og jeg lærte aldri hvordan man skal si ifra eller snakke om ting på konstruktiv måte. Da jeg et par år senere fortalte moren min on det første angrepet, trodde hun ikke på meg. Der ender min tro på og tillit til andre mennesker. Ville bare dele dette for å vise hvordan det kan gå. Anonymkode: 663c1...1e2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #95 Del Skrevet 20. august 2022 Ville gjort det samme, TS. Det er faktisk viktigere for meg å beskytte barnet mitt mot mobbere og å sørge for at alle får en trivelig feiring, enn å inkludere mobbere som har plaget andre i årevis. Anonymkode: afd66...533 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #96 Del Skrevet 20. august 2022 Athena Catalina skrev (2 timer siden): Utestenging er også mobbing. Så du mobber tilbake, de lærer ikke av det. Jo, de lærer at mobbingen de driver med får konsekvenser. Anonymkode: 41247...c74 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 20. august 2022 #97 Del Skrevet 20. august 2022 Jeg skjønner godt at du ikke vil invitere de, når det er sagt så hadde jeg kanskje ikke gjort det samme selv. Hadde ringt foreldrene og forklart situasjonen og at barna kunne komme i bursdag hvis de hadde en voksen med seg som kunne passe på at de oppfører seg, hvis ikke så kan de la være å komme. Og da mener jeg at den voksne nærmest må fotfølge de så de ikke lager kvalme. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skalperud Skrevet 20. august 2022 #98 Del Skrevet 20. august 2022 Trolig er den som må ta konsekvensene for dette ditt barn. De vil garantert ikke la dette gå forbi i stillhet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 20. august 2022 #99 Del Skrevet 20. august 2022 Spør du meg er det bursdagsbarnet sine følelser som er viktigst å ta hensyn til når man skal feire bursdagen sin, og ikke alle andre. Hvorfor skal barnet som blir mobbet kjenne på vonde og såre følelser i bursdagen sin også, fordi man absolutt skal inkludere de som mobber barnet? Barnet har nok med å håndtere disse vonde følelsene ellers, og hjemme i eget hjem bør barnet absolutt få slippe unna disse mobberne. Ja da, det er meget sannsynlig at disse mobberne har det vanskelig på et vis de også, men det å løse situasjonen med å inkludere de i bursdagen til mobbe offeret(ene) løser ingen verdens ting. 9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 20. august 2022 #100 Del Skrevet 20. august 2022 Athena Catalina skrev (2 timer siden): Utestenger du, er du ikke noe bedre enn de som mobber. Her må faktisk voksne stikke fingern i jorda og tenke litt mer rasjonelt og litt mindre Kardemommeby. Om du som voksen ble utsatt for overgrep, vold, trusler eller hets av noen på jobb forventes du ikke å invitere vedkommende til fest. Å kreve dette fra barn er bare latterlig. Når TS skriver det er snakk om mobbing tar jeg for gitt at foreldrene til mobberne allerede vet at barna deres er anklaget for mobbing. Skolen vet det. Høyst sannsynlig vet enten alle eller mange av de andre foreldrene og barna om det også. Da tenker jeg det er legitimt å invitere til bursdag uten de to mobberne. Kanskje er det flere slike ting som skal til for at de slutter å mobbe. Mobber du er det ingen selvfølge at du er invitert inn i det sosiale fellesskapet, (fordi du ødelegger jo det) 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå