Perelandra Skrevet 25. august 2022 #421 Del Skrevet 25. august 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #422 Del Skrevet 26. august 2022 Jeg ble også tvunget til å invitere noen sånne barn. når jeg hadde bursdag. De gadd aldri å være med å synge "gratulerer med dagen" eller være med på noen av de lekene jeg forsøkte å stelle i stand. De ville heller sitte i en liten "klikk" og prate med hverandre, og bare overser meg hvis jeg forsøker å for eksempel stille dem spørsmål eller noe. Men som regel gadd de aldri å dukke opp en gang. En person kunne påstå at dem skulle på besøk til noen i familien deres akkurat den dagen, og derfor ikke kunne komme på besøk til meg på bursdagen min. Så kunne en annen person påstå at dem fikk besøk fra noen dem kjenner den dagen, og derfor ikke hadde tid til bursdagen min. Men disse to personene bodde i samme nabolag, og dagen etter bursdagen min overhørte jeg dem snakke med hverandre, og at dem hadde funnet på noe "morsomt" sammen hjemme hos en av dem. De hadde tydeligvis ikke vært "bortreist" i det hele tatt, men de gadd ikke å være med når jeg hadde bursdag. Men hvis de finner på ett eller annet påskudd for å ikke dukke opp, det var faktisk en lettelse for meg. For de fant mest sannsynlig på ett eller annet faenskp hvis dem var innom meg. En gang stjal ett par av dem faktisk ett par av gavene jeg hadde fått til bursdagen. Jeg la merke til at dem puttet ting i lommene deres rett før de skulle forlate bursdagen. Men dem nektet plent at dem hadde gjort dette, og bare stakk sin vei. Anonymkode: 4ab53...be7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #423 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 8.53): Mitt barn har blitt mobbet selv fra 1-6 klasse uten at noen av guttene har sluttet med dette. Og det gjelder alle guttene i klassen (dei er 6 gutter totalt med mitt barn) Så eg har faktisk full forståelse for ts i dette. Vi har vært i uttalige møter med både skole og foreldre uten at det stopper. Det toppet seg når barnet hadde bursdag i fjor der flere av disse guttene sa høyt at dette er et kjedelig selskap så vi stikker hjem (og dei stakk rett fra selskapet og barnet vårt satt alene igjen) Etter selskapet ifjor så har barnet vårt sagt at det ønsker ikke å feire bursdagen sin lenger etter at guttene både stakk og ramponerte rommet hans.... Så barnet vil kun ha familieselskap nå og vil ikke feire bursdagen sin med guttene i klassen lenger etter sist selskap. Mitt barn sine følelser kommer først! Mobbing setter spor. Anonymkode: 0f628...432 Fortalte du det til foreldrene til disse guttene. Hva sa de da? Opplevde du at foreldrene jobbet med sin gutt? Blir så provosert av at det ikke går an å stoppe mobbingen. Hadde flyttet og byttet skole. Men nå bor jeg slik at her er mange skoler å velge mellom samtidig som at kunne beholdt jobben. Anonymkode: 5c653...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #424 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 22.23): Det er 16 i samme kjønn, og vi kommer kun til og be 13 av dem, De 2 som ikke blir bedt, mobber og plager alle andre, og de går nå i 5 klasse og har holdt på siden 1 klasse, nå nektet sønnen vår og be de fordi de plager og mobber ennå. Vet mange mener det er grusomt og utstenge andre,men de ødelegger , er elendig klassemiljø i klassen. Så orker ikke. Så mener dere at dette er helt forkastlig, eller synes dere det er greit når de plager og mobber andre? Anonymkode: 23d81...41c Spørsmålet er om de to som ikke blir bedt faktisk kommer til å føle på at dem blir utestengt fra bursdagen? Eller kanskje dem rett og slett gir blanke pokker, fordi dem aldri har likt tråd-starter sitt barn uansett? 0g derfor bryr de seg nada om at dem faktisk ikke får være med. Dette opplevde faktisk jeg når jeg var i den alderen der: At noen av dem som ble bedt hadde med seg presang, men så ble dem bare værende til sjokolade og pølser og så videre ble levert. Deretter forsvant både dem, og presangene som de hadde tatt med. Men jeg kunne selvfølgelig se en liten lekeplass som ligger ett godt stykke unna der vi bodde på den tiden, og de hadde heller stukket av gårde dit for å leke med hverandre. Samtidig som dem slapp å henge i bursdagen til noen som de egentlig ikke likte noe særlig. Anonymkode: 4ab53...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #425 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hvordan skal barn lære dette, når dere som foreldre velger løsninger som å utestenge og mobbe? Anonymkode: a4211...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #426 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal barn lære dette, når dere som foreldre velger løsninger som å utestenge og mobbe? Anonymkode: a4211...a2c Det er ikke mobbing å ikke inkludere noen som er slemme mot barnet. Jeg ville heller ikke inkludert noen som har mobbet meg, nå som voksen. Anonymkode: afd66...533 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #427 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 8.54): Jeg ble også tvunget til å invitere noen sånne barn. når jeg hadde bursdag. De gadd aldri å være med å synge "gratulerer med dagen" eller være med på noen av de lekene jeg forsøkte å stelle i stand. De ville heller sitte i en liten "klikk" og prate med hverandre, og bare overser meg hvis jeg forsøker å for eksempel stille dem spørsmål eller noe. Men som regel gadd de aldri å dukke opp en gang. En person kunne påstå at dem skulle på besøk til noen i familien deres akkurat den dagen, og derfor ikke kunne komme på besøk til meg på bursdagen min. Så kunne en annen person påstå at dem fikk besøk fra noen dem kjenner den dagen, og derfor ikke hadde tid til bursdagen min. Men disse to personene bodde i samme nabolag, og dagen etter bursdagen min overhørte jeg dem snakke med hverandre, og at dem hadde funnet på noe "morsomt" sammen hjemme hos en av dem. De hadde tydeligvis ikke vært "bortreist" i det hele tatt, men de gadd ikke å være med når jeg hadde bursdag. Men hvis de finner på ett eller annet påskudd for å ikke dukke opp, det var faktisk en lettelse for meg. For de fant mest sannsynlig på ett eller annet faenskp hvis dem var innom meg. En gang stjal ett par av dem faktisk ett par av gavene jeg hadde fått til bursdagen. Jeg la merke til at dem puttet ting i lommene deres rett før de skulle forlate bursdagen. Men dem nektet plent at dem hadde gjort dette, og bare stakk sin vei. Anonymkode: 4ab53...be7 Hadde vært bedre om de ikke kom, lurer på hvorfor slemme barn kommer i selskaper de vet de er uønsket, FÆLE BARN, bli hjemme, ingen liker dere Anonymkode: 925f6...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 3. oktober 2022 #428 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hadde sagt til foreldrene at de fikk komme om de kunne være med, passe på og veilede barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshineinmypocket Skrevet 3. oktober 2022 #429 Del Skrevet 3. oktober 2022 Athena Catalina skrev (På 20.8.2022 den 22.31): Utestenging er også mobbing. Så du mobber tilbake, de lærer ikke av det. Utestegningen er jo en konsekvens for mobberne. Om de ser at de ikke blir inkludert pga oppførselen, kanskje det kan være med på å gjøre noe med problemet. Bursdagsbarnet skal da ikke få bursdagen sin ødelagt bare fordi foreldre ikke klarer å oppdra ungene sine og forvente at de skal inkuderes uansett hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå