Gå til innhold

vi kommer til og utstenge 2 fra bursdagen i år, ja det er slemt,men når de ikke lærer seg og slutte og mobbe og plage andre ,blir det slik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Athena Catalina skrev (11 minutter siden):

Utestenger du, er du ikke noe bedre enn de som mobber. 

Og sitter man som meddommer og dømmer kriminelle til straff er man ikke bedre enn de kriminelle.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (1 minutt siden):

Det er forkastelig å utelate to barn i en klasse når bursdag feires.  Det kalles mobbing!  Hadde jeg vært en av foreldrene til de "snille barna" hadde ikke mitt barn kommet i denne bursdagen.  

Mobbeproblemer tar man opp på skolen og via de forum man har for dette.  Slike problemstillinger kan være sammensatte.  

Dette kalles å være ansvarlige foreldre.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Og sitter man som meddommer og dømmer kriminelle til straff er man ikke bedre enn de kriminelle.

Den sammenligningen der skjønte jeg ikke? Utestenger man fordi man er meddommer, som dømmer kriminelle? 

Anonymkode: a4211...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

HÆ??? Det kan ikke sammenlignes. 

TS er et voksent menneske som utestenger, altså mobber barn. 

Det TS må gjøre er å informere foreldrene til mobberne om hvorfor de ikke kan komme i bursdagen. Og da må foreldre til mobberne forklare mobberne årsaken til hvorfor de ikke kan gå i bursdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den sammenligningen der skjønte jeg ikke? Utestenger man fordi man er meddommer, som dømmer kriminelle? 

Ja, selvsagt. Hva trodde du rettsvesenet drev med?

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

HÆ??? Det kan ikke sammenlignes. 

TS er et voksent menneske som utestenger, altså mobber barn. 

Det TS må gjøre er å informere foreldrene til mobberne om hvorfor de ikke kan komme i bursdagen. Og da må foreldre til mobberne forklare mobberne årsaken til hvorfor de ikke kan gå i bursdagen. 

Selvsagt kan det sammenlignes. Om man ikke er jævlig dum ser man også at det er veldig likt.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ikke be disse enn å ødelegge bursdagen til sønnen din. Skolen har hatt flere år på å rydde opp, uten å gjøre det. Så helt innafor å ikke be de. Får være måte på hvor mye hensyn som skal taes til mobbere som forsurer livet til andre… Mobbere får ytterst sjeldent konsekvenser for oppførsel, mobbeoffer får traumer…

Anonymkode: 67a7c...467

• Liker 27
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (15 minutter siden):

Utestenging er også mobbing. Så du mobber tilbake, de lærer ikke av det.

Helt ærlig ber du en som mobber ditt barn i barnets bursdag? Inviterer du en person hjem som du ikke går overens med?

Anonymkode: 0c0ea...0a4

• Liker 16
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Dette kalles å være ansvarlige foreldre.

Hvordan kan du si noe sånt? Hva vet du egentlig om historien til disse barna ts skal utestenge? Hva vet du egentlig om hva de eventuelt har gjort, og hva eventuelt andre elever i klassen har gjort mot dem? For alt du vet kan disse barna være de faktiske mobbeofferene i klassen. 

Og hva tror du egentlig barna lærer når de ser at voksne stenger ute barn? Når voksne ikke en gang evner å løse opp i konflikter og mobbing? Når voksne velger å utestenge fremfor å gå i dialog? Tror du virkelig at klassemiljøet vil bedre seg ved å stenge ute barn? Burde ikke barna heller lære seg inkludering og respekt?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har meldt 9a-sak til skolen, og de ikke har gjort nødvendige tiltak, bør dere klage videre til fylkesmannen. 

Anonymkode: 7f59e...3d4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si noe sånt? Hva vet du egentlig om historien til disse barna ts skal utestenge? Hva vet du egentlig om hva de eventuelt har gjort, og hva eventuelt andre elever i klassen har gjort mot dem? For alt du vet kan disse barna være de faktiske mobbeofferene i klassen. 

Og hva tror du egentlig barna lærer når de ser at voksne stenger ute barn? Når voksne ikke en gang evner å løse opp i konflikter og mobbing? Når voksne velger å utestenge fremfor å gå i dialog? Tror du virkelig at klassemiljøet vil bedre seg ved å stenge ute barn? Burde ikke barna heller lære seg inkludering og respekt?

Jeg kan si noe sånt fordi jeg vet forskjellen på rett og galt.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har ts prøvd. 

Anonymkode: 4c1aa...a4b

Hvordan vet du at ts har prøvd det?

Anonymkode: bdaf8...e49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Helt ærlig ber du en som mobber ditt barn i barnets bursdag? Inviterer du en person hjem som du ikke går overens med?

Anonymkode: 0c0ea...0a4

Nei, men jeg utestenger ikke, jeg hadde tatt en prat med foreldrene,  og sakt det som det var. Da blir det ikke utestenging. Men å bare la hver å invitere som TS har tenkt, er utestegning og det vil ikke gjøre det noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Ja, selvsagt. Hva trodde du rettsvesenet drev med?

De driver ikke å utestenger😂 trodde du virkelig det? At kriminelle får straff som å bli utestengt??🤣 De kan riktignok få fengselsstraff, men poenget med det er jo ikke å stenge ute kriminelle fra fremtidige bursdagsselskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS har forsøkt dialog og da er det opp til mobbernes foreldre å lære ungene sine folkeskikk. Ingen barns bursdag er arena for å lære drittunger respekt og folkeskikk. Det får de lære seg hjemme. 
Bruker du din bursdag til å lære voldsmenn/kvinner, mobbere og plageånder respekt?? 

Anonymkode: c2da9...314

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mer nøyansert enn som så. Jeg reagerte fysisk på mobbing for det er det jeg lærte hjemme at man gjør når man sier ifra. Likevel var det jeg som ble utestengt av bursdager. Fordi jeg ble fysisk med en som tidligere var fysisk med meg og kom unna med det. Det var jeg som ble syndebukken og "drittungen". Ble mobbet bare mer etter det så jeg måtte slutte. Ble mishandlet både hjemme og på skolen. Nå lever jeg alene og stoler ikke på noen.

Anonymkode: 663c1...1e2

• Liker 3
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (1 minutt siden):

Nei, men jeg utestenger ikke, jeg hadde tatt en prat med foreldrene,  og sakt det som det var. Da blir det ikke utestenging. Men å bare la hver å invitere som TS har tenkt, er utestegning og det vil ikke gjøre det noe bedre.

Det vil selvsagt gjøre det bedre for dem som slipper å ha mobbere i det som skal være et hyggelig selskap.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...