Gå til innhold

vi kommer til og utstenge 2 fra bursdagen i år, ja det er slemt,men når de ikke lærer seg og slutte og mobbe og plage andre ,blir det slik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnnePåLande skrev (13 minutter siden):

Jeg er pedagog. Det er ikke alle som skjønner forskjellen mellom rett og galt. Alle skjønner ikke sanksjoner som ekskludering heller, men må få det inn med teskje.

Selv om de ikke vet forskjellen på rett og galt, har det ingenting å si. Ts vil at sønnen skal ha en morsom og rolig fødselsdagen uten barn som kanskje går inn får å ødelegge hele bursdagen.

Hva så om de har en diagnose? Folk har faktisk rett til å invitere hvem de ønsker til en fest.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men hva sier disse hyggelige foreldrene da? Er disse to barna under utredning hos fastlege eller BUP, eller gir foreldrene faen? 

Jeg skjønner forresten at det er en utrolig deilig og rosa seng å legge seg i ved å kalle vanskeligstilte barn for mobbere. Da er det liksom barnas egen feil at de har adhd, autisme eller kroniske magesmerter/cøliaki 🤷‍♀️

Anonymkode: 42fb5...fcf

Hvorfor skal dere alltid sykeliggjøre og støtte folk som mobber? Uansett hvilken diagnose de har, så skal de ikke mobbe. De ødelegger ofrene som kan få psykiske skader av å bli mobbet og ha disse ungene på besøk fordi noen synes at det blir så urettferdig for mobberne.

Ville du f eks sendt barnet ditt til en forelder der det foregår omsorgssvikt eller det som verre er bare fordi faren eller moren har rett til å være sammen med barnet?

Tror ikke det.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal dere alltid sykeliggjøre og støtte folk som mobber? Uansett hvilken diagnose de har, så skal de ikke mobbe. De ødelegger ofrene som kan få psykiske skader av å bli mobbet og ha disse ungene på besøk fordi noen synes at det blir så urettferdig for mobberne.

Ville du f eks sendt barnet ditt til en forelder der det foregår omsorgssvikt eller det som verre er bare fordi faren eller moren har rett til å være sammen med barnet?

Tror ikke det.

Vi kan bare gi opp. Ifølge enkelte her inne, så skal alle inkluderes. Uansett hvor mye det går ut over andre. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Selv om de ikke vet forskjellen på rett og galt, har det ingenting å si. Ts vil at sønnen skal ha en morsom og rolig fødselsdagen uten barn som kanskje går inn får å ødelegge hele bursdagen.

Hva så om de har en diagnose? Folk har faktisk rett til å invitere hvem de ønsker til en fest.

Det er forskjellige måter å løse en situasjon på, slik som ts gjorde. Hun valgte å informere foresatte før innbydelsene blir sendt ut. 
Å ekskludere kan faktisk forverre situasjonen. Det er viktig å være klar over dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det.

Når tiltak ikke fungerer, må en finne ut av hvorfor. Men det er ikke ts sin jobb. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (9 timer siden):

Det hjelper da ingenting å straffe tidliger mobbere når de er voksne heller?? 🙈

Det er dessuten ikke straff å ikke bli invitert i bursdag til offeret ditt. Det er bare en naturlig konsekvens av at offeret ditt skal beskyttes mot dine nåværende handlinger. 

Har du ikke svømme får du ikke lov til å bade på egenhånd. Det er ikke straff, men preventive forholdsregler. Kan du ikke behandle bursdagsbarnet bra er du heller ikke i stand til å delta i bursdag. 

Man skal ikke alltid ekskludere mobberne, men man når til slutt en grense der hensynet til ofrene faktisk veier mer enn fånyttes forsøk på å få mobberen til å endre atferd. 

Jo det hjelper og det er det jeg gjør. 

Anonymkode: 663c1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (6 timer siden):

Det er enkelt. De som mobber og trakasserer andre, er mobbere, uansett alder. En trenger ikke være englebarn fordi en ikke er stygg med andre og/eller gjør hærverk. 

Hvis det er så svart-hvitt du vil ha det.

De fleste barn mobber fra tid til annen, og de privilegerte barna kommer unna med det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (28 minutter siden):

Vil tro at ts hadde opplyst oss hvis disse to guttene hadde autisme. 

Hvordan skal TS vite det? Tror du dette er noe alle blir informert om?

Anonymkode: 1723d...ef0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste barn mobber fra tid til annen, og de privilegerte barna kommer unna med det. 

Ingen av barna til KG-folk mobber. Visste du ikke det? Fordi… eh fordi,  jo fordi.  Dere er jo VÅRE barn. Ikke drittunger som de andre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
PetterKanin skrev (1 time siden):

Nivået på KG er ifte lavt, men det er ikke fordi man er enige med ts her.

I denne saken er det vel fordi man omtaler barn man ikke har kjennskap til som «drittunger» samtidig som man demoniserer disse barna uten å vite hva egentlig  dette dreier seg om fra et objektivt standpunkt?

Det burde faktisk ligge mye informasjon i grunn for gi grønt lys til å kunne ekskludere to stykker på denne måten. Mye av det som skrives her er forhastet og kan ha en langt skadeligere effekt på disse to enn det man ANTAR disse har på alle andre.

Det er forøvrig ikke uvanlig at foreldre ikke er objektive i forhold til sine egne barn. Dette vet jeg i fra å ha jobbet med unge selv. Dette gjør bare saken vanskeligere å forholde seg til.

Ingen her vet noe sikkert.

Personlig har jeg verken hjerte eller mage til å gå ut mot to barn på denne måten basert på noe så lite og subjektivt.

Endret av Muffin man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan skal TS vite det? Tror du dette er noe alle blir informert om?

Det er mange foreldre som ikke ønsker å dele slik informasjon med andre enn lærerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har i alle fall adressert de som kan løse dette først og fremst, og det er foreldrene. 
Det gjør det ellers litt vanskelig å uttale seg her, er at det ikke fremgår hva som blir betegnet som mobbing i denne saken.
Når det er to mot 10, virker det mer som at det er to med atferdsproblem som får styre på med sin skremmende, grenseløse og utagerende atferd. 

Anonymkode: 5263f...f75

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å løse problemet ved at disse to ikke blir invitert. Når de får vite at din sønn ikke har invitert dem i bursdagen, så vil det trigge mer aggresjon fra dem, rettet mot din sønn. Du eskalerer bare konflikten. 

Siden din sønn er utpekt som offer, betyr det at de har definert at det er han som skal mobbes. Det vitner også om at han fremstår som et lett offer, og de har gjerne ikke et stort beskyttende nettverk. 

Denne bursdagsfeiringen vil muligens gi. sønnen din et hyggelig avbrekk, men konsekvensene i etterkant vil bli som nevnt ovenfor. 

Jeg kjøper derfor ikke egentlig denne historien. For det er ikke slik mobbere er. De trenger et nettverk for å holde på med det de gjør. De mobber ikke alene. 

Der jeg tror er at TS prøver å rettferdiggjøre utestengelse av to gutter som er utagerende. Det er noe annet enn mobbing. Hvis det er slik så er det TS som legger til rette for å marginalisere disse ytterligere, ved å utestenge dem. Det er i så fall mobbing, 

Anonymkode: 0a14a...649

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (1 time siden):

Vil tro at ts hadde opplyst oss hvis disse to guttene hadde autisme. 

de har ingen diagnoser noen av dem

Anonymkode: 23d81...41c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffin man skrev (31 minutter siden):

I denne saken er det vel fordi man omtaler barn man ikke har kjennskap til som «drittunger» samtidig som man demoniserer disse barna uten å vite hva egentlig  dette dreier seg om fra et objektivt standpunkt?

Det burde faktisk ligge mye informasjon i grunn for gi grønt lys til å kunne ekskludere to stykker på denne måten. Mye av det som skrives her er forhastet og kan ha en langt skadeligere effekt på disse to enn det man ANTAR disse har på alle andre.

Det er forøvrig ikke uvanlig at foreldre ikke er objektive i forhold til sine egne barn. Dette vet jeg i fra å ha jobbet med unge selv. Dette gjør bare saken vanskeligere å forholde seg til.

Ingen her vet noe sikkert.

Personlig har jeg verken hjerte eller mage til å gå ut mot to barn på denne måten basert på noe så lite og subjektivt.

Mobbere er drittunger.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Mobbere er drittunger.

Eh ja..

Så du mener jeg tar feil i det jeg skrev i forhold til denne saken? Jeg siterte  deg ikke for å spørre deg om hva du tenker om mobbere generelt.

Endret av Muffin man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kommer ikke til å løse problemet ved at disse to ikke blir invitert. Når de får vite at din sønn ikke har invitert dem i bursdagen, så vil det trigge mer aggresjon fra dem, rettet mot din sønn. Du eskalerer bare konflikten. 

Siden din sønn er utpekt som offer, betyr det at de har definert at det er han som skal mobbes. Det vitner også om at han fremstår som et lett offer, og de har gjerne ikke et stort beskyttende nettverk. 

Denne bursdagsfeiringen vil muligens gi. sønnen din et hyggelig avbrekk, men konsekvensene i etterkant vil bli som nevnt ovenfor. 

Jeg kjøper derfor ikke egentlig denne historien. For det er ikke slik mobbere er. De trenger et nettverk for å holde på med det de gjør. De mobber ikke alene. 

Der jeg tror er at TS prøver å rettferdiggjøre utestengelse av to gutter som er utagerende. Det er noe annet enn mobbing. Hvis det er slik så er det TS som legger til rette for å marginalisere disse ytterligere, ved å utestenge dem. Det er i så fall mobbing, 

Helt riktig. Dette er dårlig løst, både fra et pedagogisk og psykologisk ståsted. Det er helt usannsynlig at 2 gutter står for mobbingen alene. Dette vil bli snakket om, husket, og skape større splid på sikt. Men klart, hvilken kompetanse kan man forvente av en gjeng på KG? 

Anonymkode: 53edc...f00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Jeg er pedagog. Det er ikke alle som skjønner forskjellen mellom rett og galt. Alle skjønner ikke sanksjoner som ekskludering heller, men må få det inn med teskje.

Disse unntakene er nettopp unntak. De fleste mibber fordi de ønsker å være onde, og det er på tide man innrømmer dette nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Disse unntakene er nettopp unntak. De fleste mibber fordi de ønsker å være onde, og det er på tide man innrømmer dette nå.

Du uttaler deg ikke basert på kunnskap. 
Kjenner du mobberne og klassen? 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje det beste og mest, vel-gjennomtenkte innlegget jeg har lest i denne tråden nå. Er helt enig i alt du skriver. 

Anonymkode: 50954...452

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...