AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #201 Del Skrevet 21. august 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Man følger opp ungene sine. Og egne barn snakket alltid sant selvsagt. Anonymkode: 1723d...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #202 Del Skrevet 21. august 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Det kan du. Du lan også benytte anledningen til å fortelle hva du synes om skolens jobb i saken. Men, er du sikker på at han vet om skolen jobber med en tiltaksplan samt har jevnlige samtaler med foresatte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #203 Del Skrevet 21. august 2022 Enterprises skrev (1 minutt siden): Lærerens problem. Altså ingen konsekvens for meg? Og hva kan skje med barna mine? Du driter i egne barn altså? Ikke så nøye om at de må tilbringe mange timer i et kjipt klassemiljø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #204 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er 16 i samme kjønn, og vi kommer kun til og be 13 av dem, De 2 som ikke blir bedt, mobber og plager alle andre, og de går nå i 5 klasse og har holdt på siden 1 klasse, nå nektet sønnen vår og be de fordi de plager og mobber ennå. Vet mange mener det er grusomt og utstenge andre,men de ødelegger , er elendig klassemiljø i klassen. Så orker ikke. Så mener dere at dette er helt forkastlig, eller synes dere det er greit når de plager og mobber andre? Anonymkode: 23d81...41c Da blir dere ikke særlig mye bedre enn de som mobber, faktisk litt verre i og med at dere er voksne. Har dere tatt en prat med foreldrene til disse barna, dere bør hvertfall forklare dem dette,så de vet grunnen...og evt gi dem en siste sjanse. Anonymkode: 2c178...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #205 Del Skrevet 21. august 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Men, er du sikker på at han vet om skolen jobber med en tiltaksplan samt har jevnlige samtaler med foresatte? Siden dette var en tenkt situasjon så avgjøres det av hvilken vei man styrer den tenkte situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #206 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da blir dere ikke særlig mye bedre enn de som mobber, faktisk litt verre i og med at dere er voksne. Har dere tatt en prat med foreldrene til disse barna, dere bør hvertfall forklare dem dette,så de vet grunnen...og evt gi dem en siste sjanse. Anonymkode: 2c178...273 Ja stakkars mobberne har bare hatt 5 år på å skjerpe seg. Anonymkode: e5ee9...013 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #207 Del Skrevet 21. august 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Du driter i egne barn altså? Ikke så nøye om at de må tilbringe mange timer i et kjipt klassemiljø? Du svarte akkurar på en unnlegg der vedkommende spurte om konsekvensene for barna ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #208 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da blir dere ikke særlig mye bedre enn de som mobber, faktisk litt verre i og med at dere er voksne. Har dere tatt en prat med foreldrene til disse barna, dere bør hvertfall forklare dem dette,så de vet grunnen...og evt gi dem en siste sjanse. Anonymkode: 2c178...273 De er langt bedre enn barna. Barna vet hva de gjør pg som 10-åring er det på tide med konsekvenser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 21. august 2022 #209 Del Skrevet 21. august 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Du driter i egne barn altså? Ikke så nøye om at de må tilbringe mange timer i et kjipt klassemiljø? Tydeligvis tilbringer dette barnet allerede mye tid i et kjipt klassemiljø. Burde det også tilbringe kjip tid hjemme på sin store dag? Skal barna lære at deres viktige øyeblikk alltid skal vike for andre som behandler dem dårlig? Jeg er ikke TS, men støtter disse foreldrene fullt ut. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #210 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og egne barn snakket alltid sant selvsagt. Anonymkode: 1723d...ef0 Hva tror du sannsynligheten for at barn sier de blir mobbet og trakassert, noe svært mange barn prøver å skjule så godt de kan, uten at de blir det er? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 21. august 2022 #211 Del Skrevet 21. august 2022 2 minutter siden, AnnePåLande said: Du driter i egne barn altså? Ikke så nøye om at de må tilbringe mange timer i et kjipt klassemiljø? Det var ikke akkurat det jeg skrev var det? Sak. Mine barn blir mobbet. Jeg driter i det som er politisk korrekt og inviterer åpenlyst alle bortsett fra 2-3mobbere. Jeg blir da bedt om å møte hos en kontaktperson. Men det ignorer jeg lett. Og alt som skulle kommet ut av det kjeften. Hvilke konsekvenser kan jeg få. Eller barna mine? Tror ikke skolen kan straffe noen eller? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 21. august 2022 #212 Del Skrevet 21. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da blir dere ikke særlig mye bedre enn de som mobber, faktisk litt verre i og med at dere er voksne. Har dere tatt en prat med foreldrene til disse barna, dere bør hvertfall forklare dem dette,så de vet grunnen...og evt gi dem en siste sjanse. Anonymkode: 2c178...273 så les tråden da. Mobbingen har pågått i flere år OG foreldrene er fullt klar over det, men makter tydligvis ikke å gjøre noe med det. Det er IKKE TS oppgave å oppdra andres barn. Hvordan i all verden er TS den store stygge ulven her? Ungen hennes skal da slippe ¨føle seg utrygg i sin egen bursdag. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #213 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg har jobbet i skoleverket i mange år og har håndtert mange mobbesaker. I noen tilfeller vil ikke foreldrene innse at barna deres ikke eier oppdragelse. De blir krenket og setter seg på bakbeina. Tiltakene som blir iverksatt blir sabotert av disse foreldrene (eplet faller ikke langt fra stammen). Det hender også at noen barn har en diagnose som gjør at de ikke eier empati for andre mennesker enn seg selv. Jeg har opplevd at BV er blitt kontaktet grunnet voldelig elever som har angrepet elever og lærere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #214 Del Skrevet 21. august 2022 PetterKanin skrev (5 minutter siden): Siden dette var en tenkt situasjon så avgjøres det av hvilken vei man styrer den tenkte situasjonen. Dette er ikke et svar.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #215 Del Skrevet 21. august 2022 Enterprises skrev (1 minutt siden): Det var ikke akkurat det jeg skrev var det? Sak. Mine barn blir mobbet. Jeg driter i det som er politisk korrekt og inviterer åpenlyst alle bortsett fra 2-3mobbere. Jeg blir da bedt om å møte hos en kontaktperson. Men det ignorer jeg lett. Og alt som skulle kommet ut av det kjeften. Hvilke konsekvenser kan jeg få. Eller barna mine? Tror ikke skolen kan straffe noen eller? Konsekvensen er at miljøet blir verre for dine barn også. Du straffer dine barn da du ikke tenker igjennom konsekvenser av egne valg. Kanskje det er dine barn som mobber? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. august 2022 #216 Del Skrevet 21. august 2022 Spiren skrev (3 minutter siden): Tydeligvis tilbringer dette barnet allerede mye tid i et kjipt klassemiljø. Burde det også tilbringe kjip tid hjemme på sin store dag? Skal barna lære at deres viktige øyeblikk alltid skal vike for andre som behandler dem dårlig? Jeg er ikke TS, men støtter disse foreldrene fullt ut. Det gjør jeg også, men det er lurt å ha flere tanker i hodet på samme tid. Konsekvensene av å ikke informere om hvorfor bøllene ikke er invitert, kan forverre situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 21. august 2022 #217 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da blir dere ikke særlig mye bedre enn de som mobber, faktisk litt verre i og med at dere er voksne. Har dere tatt en prat med foreldrene til disse barna, dere bør hvertfall forklare dem dette,så de vet grunnen...og evt gi dem en siste sjanse. Anonymkode: 2c178...273 De aller fleste foreldre setter sitt eget barn først, og å inkludere mobbere i barnets bursdag er ikke noe man skal føle seg forpliktet til. Selv om jeg er pedagog av virke, og jobber med inkludering hver eneste dag, synes jeg ikke det er riktig at barn ikke skal få ha sitt fristed hjemme. Mobbing er et stort og kompleks tema, og hvis vi skal være fullstendig ærlig med oss selv, et fenomen vi aldri kommer til å få bukt med. Tvangssosialisering er neppe veien å gå, og i hvert fall ikke i egen bursdagsfeiring. Hvorfor MÅ man invitere hele gruppa/alle jentene/guttene når det er bursdag? Hvem har bestemt dette, og hvorfor følger alle denne uskrevne regelen? Jeg synes denne saueflokkmentaliteten er helt idiotisk. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #218 Del Skrevet 21. august 2022 Vi har alltid invitert alle - også de som slår/lugger/mobber. Jeg har passet på som en hauk under bursdagen, alle skal være med på lek og språkbruk skal være fin. Ingen aktivitet uten av en av oss voksne er til stede og følger med. Det er viktig at voksne er tilstede og engasjerer seg når barn har vansker med samspill, eller når noen mobber/plager andre. Neste gang kan det være ditt barn som ikke blir invitert, du starter noe nå som er svært unødvendig. Vær heller tilstede og pass på, gjør bursdagen til en fin opplevelse for alle. Anonymkode: f2069...8aa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #219 Del Skrevet 21. august 2022 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): De aller fleste foreldre setter sitt eget barn først, og å inkludere mobbere i barnets bursdag er ikke noe man skal føle seg forpliktet til. Selv om jeg er pedagog av virke, og jobber med inkludering hver eneste dag, synes jeg ikke det er riktig at barn ikke skal få ha sitt fristed hjemme. Mobbing er et stort og kompleks tema, og hvis vi skal være fullstendig ærlig med oss selv, et fenomen vi aldri kommer til å få bukt med. Tvangssosialisering er neppe veien å gå, og i hvert fall ikke i egen bursdagsfeiring. Hvorfor MÅ man invitere hele gruppa/alle jentene/guttene når det er bursdag? Hvem har bestemt dette, og hvorfor følger alle denne uskrevne regelen? Jeg synes denne saueflokkmentaliteten er helt idiotisk. At du er pedagog skremmer meg, det er når en leser dine uttalelser at en forstår hvorfor mobbing får utfolde seg på skolen. Anonymkode: f2069...8aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 21. august 2022 #220 Del Skrevet 21. august 2022 4 minutter siden, AnnePåLande said: Konsekvensen er at miljøet blir verre for dine barn også. Du straffer dine barn da du ikke tenker igjennom konsekvenser av egne valg. Kanskje det er dine barn som mobber? Det kan godt hende de er mobbere men det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er. Hvilket konsekvenser kan mine barn få av at jeg ikke er politisk korrekt når det f.eks kommer til en bursdags fest? Virker for meg at det er ekstremt lett å bare drite fullstendige i hva skolen mener om at jeg inviterer alle bortsett fra noen utvalgte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå