Gå til innhold

vi kommer til og utstenge 2 fra bursdagen i år, ja det er slemt,men når de ikke lærer seg og slutte og mobbe og plage andre ,blir det slik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Curiousine skrev (1 minutt siden):

Tenker dere synker til samme nivå selv. 

Så det du sier er at man skal tvinge barn til å invitere mobbere? Å bare la seg overkjøre? De skal ikke lære å sette egne grenser? 

Anonymkode: e5ee9...013

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Jeg kan si noe sånt fordi jeg vet forskjellen på rett og galt.

Åpenbart ikke. Du har bare lagd deg din egen lille sannhet, som kun fungerer i din lille egosentriske verden..

Anonymkode: a4211...a2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De driver ikke å utestenger😂 trodde du virkelig det? At kriminelle får straff som å bli utestengt??🤣 De kan riktignok få fengselsstraff, men poenget med det er jo ikke å stenge ute kriminelle fra fremtidige bursdagsselskap. 

Nei, fengsel er inkluderingens fyrtårn.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barn som mobber har et frikort i livet som gir dem rett til å ikke bare mobbe og trakassere, men skal også få dets i bursdagsselskap til de de mobber slik at det blir en ræva dag for den som fyller år?? Det er det dummeste jeg har hørt, når ikke foreldrene makter å få barna sine til å oppføre seg så må omgivelsene ta ansvar for å skjerme sine mot den type oppførsel, det de bedriver er skadelig langt inn i kropp og sjel så om de blir satt grenser for fra andre ser jeg faktisk ikke noe problem med! Når foreldre, skole mv ikke finner en ordning på problemet så applauderer jeg oppegående foreldre som setter et punktum om at nok er nok!!!

Anonymkode: b5779...fc7

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åpenbart ikke. Du har bare lagd deg din egen lille sannhet, som kun fungerer i din lille egosentriske verden..

Om man har rett trenger man ikke lage sin egen sannhet. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bedre å ikke be disse enn å ødelegge bursdagen til sønnen din. Skolen har hatt flere år på å rydde opp, uten å gjøre det. Så helt innafor å ikke be de. Får være måte på hvor mye hensyn som skal taes til mobbere som forsurer livet til andre… Mobbere får ytterst sjeldent konsekvenser for oppførsel, mobbeoffer får traumer…

Anonymkode: 67a7c...467

Skolen skal rydde opp? Hvis ikke foreldrene får kontroll, hvordan mener du skolen skal få det til? 

Dere skulle bare visst hvor lite skolen har lov til å gjøre med slike ting nå. 

Anonymkode: 42d5f...4d9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt greit å ikke invitere, men du bør snakke med foreldrene til disse barna. Så de kan snakke med barbet om det, så de skjønner at det er en konsekvens av egen oppførsel, jeg tenker de er store nok til å skjønne sammenhengen.

Anonymkode: e33f2...813

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (27 minutter siden):

Utestenger du, er du ikke noe bedre enn de som mobber. 

Vet du hva, i sin egen bursdag må man for f få lov til å føle seg trygg på å ikke bli mobbet. 

Anonymkode: b37f3...1d8

• Liker 30
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har forsøkt dialog og da er det opp til mobbernes foreldre å lære ungene sine folkeskikk. Ingen barns bursdag er arena for å lære drittunger respekt og folkeskikk. Det får de lære seg hjemme. 
Bruker du din bursdag til å lære voldsmenn/kvinner, mobbere og plageånder respekt?? 

Anonymkode: c2da9...314

Du skriver kun ut fra det ts skriver. Du bør jo skjønne at disse situasjonene er mer komplekse enn som så. 

Jeg feirer sjeldent bursdager, men skulle jeg feks invitert kollegaer til bursdagen min, ville jeg ikke unnlatt 2-3 stykker nei. Selv om de ikke er så trivelig mot meg på jobb, så ville det iallfall ikke blitt noe bedre om jeg hadde stengt de ute. Jeg ville iallfall vist at jeg hever meg over mobbingen. Jeg ble forresten også mobbet på ungdomsskolen, ganske grovt. Den verste mobberen jobber i dag på SFO til ene barnet mitt. Så jeg må ha en del med henne å gjøre i det daglige, til tross for at det vrenger seg inni meg. Jeg vet at hun er forferdelig lei seg over alle hun mobbet i oppveksten sin, og jeg vet i dag at hun hadde det helt jævlig selv. Enn om noen voksne hadde vist skikkelig omsorg for henne da hun vokste opp, enn om hun ble sett på som noe annet enn mobberen og den «slemme». Enn om noen voksne hadde gått i dialog med henne, fremfor å kjeftet. Enn om hun fikk oppleve omsorg og inkludering, fremfor å ikke bli likt av noen foreldre. Da hadde situasjonen sannsynligvis vært annerledes i dag, både for henne og meg.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet du at ts har prøvd det?

Anonymkode: bdaf8...e49

Fordi det har TS skrevet i denne tråden

Anonymkode: 3b2e6...9ba

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet du hva, i sin egen bursdag må man for f få lov til å føle seg trygg på å ikke bli mobbet. 

Ja, derfor bør voksne være til stede i bursdagen…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det har TS skrevet i denne tråden

Anonymkode: 3b2e6...9ba

Ts kan skrive mye rart, men det er alltid minst to sider… Det går an å tenke litt selv også😊 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så det du sier er at man skal tvinge barn til å invitere mobbere? Å bare la seg overkjøre? De skal ikke lære å sette egne grenser? 

Anonymkode: e5ee9...013

De kommer ikke noen vei med å utestenge 2 iallefall. Men for all del om man har lyst å lære barna sine at det er greit å utestenge🤷‍♀️ Man bør heller ringe til foreldrene på forhånd å si at barna er nødt til å oppføre seg eller så kommer dere til å ringe å be de hente. evt at foreldrene er med i bursdagen. Man burde også tatt seg en alvorsprat med skolen om barna har mobbet i flere år uten at skolen har gjort noe. Evt ta det høyre opp om lærer og rektor ikke tar det alvorlig 

Endret av Curiousine
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er det nok også.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curiousine skrev (Akkurat nå):

De kommer ikke noen vei med å utestenge 2 iallefall. Men for all del om man har lyst å lære barna sine at det er greit å utestenge🤷‍♀️ Man får heller ringe til foreldrene på forhånd av bursdagen å si at barna må oppføre seg i bursdagen, at man kommer til å ringe å be de hente barna om de ikke gjør det. evt at foreldrene er med i bursdagen.Burde også tatt seg en alvorsprat med skolen om barna har mobbet i flere år uten at skolen har gjort noe. 

Å lære at det er greit å utestenge noen som ikke er i stand til å oppføre seg bør være en selvfølge.

• Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, her får de 2 det gjelder forstå at det får konsekvenser å ikke oppføre seg.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts kan skrive mye rart, men det er alltid minst to sider… Det går an å tenke litt selv også😊 

Om man tenker selv, og samtidig tenker rasjonelt og riktig, forstår man at det TS gjør er helt riktig.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din side ts...om.min sønn hadde blitt mobbet fra klasse opp til 5 klasse hadde jeg ikke bedt dem...

Jeg hører så mange historier der de som blir mobbet må flytte til ny skole..mens mobberen får bli igjen...så hvorfor skal ditt barn som ikke føler deg trygg be de i sin bursdag..

Men hva om foreldrene blir med i bursdag og at de har da ansvar for sitt barn...

Om disse foreldre ikke klarer å holde styr på sitt barn her..og den fortsatt holder på...da er det ikke mer å snakke om...og da kan ikke du gjør mer

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skriver kun ut fra det ts skriver. Du bør jo skjønne at disse situasjonene er mer komplekse enn som så. 

Jeg feirer sjeldent bursdager, men skulle jeg feks invitert kollegaer til bursdagen min, ville jeg ikke unnlatt 2-3 stykker nei. Selv om de ikke er så trivelig mot meg på jobb, så ville det iallfall ikke blitt noe bedre om jeg hadde stengt de ute. Jeg ville iallfall vist at jeg hever meg over mobbingen. Jeg ble forresten også mobbet på ungdomsskolen, ganske grovt. Den verste mobberen jobber i dag på SFO til ene barnet mitt. Så jeg må ha en del med henne å gjøre i det daglige, til tross for at det vrenger seg inni meg. Jeg vet at hun er forferdelig lei seg over alle hun mobbet i oppveksten sin, og jeg vet i dag at hun hadde det helt jævlig selv. Enn om noen voksne hadde vist skikkelig omsorg for henne da hun vokste opp, enn om hun ble sett på som noe annet enn mobberen og den «slemme». Enn om noen voksne hadde gått i dialog med henne, fremfor å kjeftet. Enn om hun fikk oppleve omsorg og inkludering, fremfor å ikke bli likt av noen foreldre. Da hadde situasjonen sannsynligvis vært annerledes i dag, både for henne og meg.

Og denne personen overlater du barnet ditt til? Vi får håpe det ikke er det sedvanlige skuespillet til mobbere i såfall.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curiousine skrev (3 minutter siden):

De kommer ikke noen vei med å utestenge 2 iallefall. Men for all del om man har lyst å lære barna sine at det er greit å utestenge🤷‍♀️ Man får heller ringe til foreldrene på forhånd av bursdagen å si at barna må oppføre seg i bursdagen, at man kommer til å ringe å be de hente barna om de ikke gjør det. evt at foreldrene er med i bursdagen.Burde også tatt seg en alvorsprat med skolen om barna har mobbet i flere år uten at skolen har gjort noe. 

Så om den ekle kollegaen din klår deg i skrittet på hver eneste fest, så er han like velkommen når du inviterer andre hjem til deg? Eller er det bare barn som må få spesielle dager ødelagt?

Anonymkode: 67a7c...467

• Liker 26
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...