AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Hei! Jeg må bare lufte noen tanker angående syklusen min, for å høre om noen av dere har opplevd det samme, eller om noen av dere har noen tanker om hva dette kan være. Det er mulig det er helt normalt, og jeg er ikke bekymret, bare litt småirritert. For etter å ha sluttet på prevensjon for syv år siden, så har syklusen vært stabil. Mensen har kommet på nøyaktig samme tidspunkt hver måned, og jeg har ikke hatt noen store plager i forbindelse med den. Jeg har aldri vært gravid, og er i midten av 30-årene. Har for tiden heller ingen planer om å bli gravid, så jeg er altså ingen prøver. Men, det siste halvåret så har mye endret seg. Jeg har begynt å få store smerter i magen under mensen, ikke hver gang, men noen ganger har jeg såpass vondt at jeg våkner om natten av det og må ta smertestillende. Jeg har begynt å spotte før mensen, noe jeg kan gjøre i 4-5 dager før den kommer. Jeg har aldri tidligere spottet en dag i mitt liv. Jeg har begynt å få store smerter under eggløsning, og har begynt å blø litt under eggløsning. Smertene varer ikke lenge, og det kommer ikke mye blod, men det er likevel nytt. Ellers så har syklusen blitt kortere enn den har vært, og ligger nå på mellom 21-23 dager. Jeg føler mye av dette har kommet etter at jeg hadde korona i vinter, men jeg er usikker. Det er hvert fall såpass ustabilt nå at jeg vurderer å bestille meg en time hos gynekologen, men tenkte først jeg ville høre om noen av dere har erfaringer med det samme og eventuelt hva det kan være? Anonymkode: 14029...0ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Jeg synes du bør få det sjekket. Ville nok ikke ventet så lenge som 6 måneder hvis jeg fikk uregelmessig syklus, store smerter og blødninger. Kan sikkert være forskjellige ting, men greit å utelukke at det er noe alvorlig. Hva slags ventetid er det hos gynekologen der du bor? Er den lang så kunne det vært en idé å diskutere saken med fastlegen og få en vurdering mens du venter. Anonymkode: e2ff1...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå