AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Var på ultralyd uke 14+5 og jordmor tittet lenge på om hun kunne se kjønnet. Etter mange minutter med stirring så mente hun at hun så en gutt, men var ikke 100% sikker og ba meg vente med å handle inn klær i blå farge. Håper ingen misforstår meg her, er veldig glad om det blir gutt, men vet ikke om jeg klarer å stole på det når hun følte hun måtte be meg vente med å handle inn gutteklær og ville ikke operere med % sikkerhet. Noen som har opplevd det samme ved uke 15? Føler det er vanlig uvanlig at de tar feil om de gjetter gutt først🤣 Anonymkode: 47832...0f6
minister-mio Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Har dessverre ingen erfaring med å gjette kjønn på ultralyd, men kan garantere at barnet overlever å bruke blå klær. 2
Netteflette Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 minister-mio skrev (Akkurat nå): Har dessverre ingen erfaring med å gjette kjønn på ultralyd, men kan garantere at barnet overlever å bruke blå klær. Det vet jeg jo, sier bare hva hun sa (om du hadde lest hva jeg faktisk skrev). Jeg spør om jeg kan stole på det hun sier.
minister-mio Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Netteflette skrev (Akkurat nå): Det vet jeg jo, sier bare hva hun sa (om du hadde lest hva jeg faktisk skrev). Jeg spør om jeg kan stole på det hun sier. Jeg leste hva du skrev ts. Jeg har dessverre ingen aning. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Husker ikke om det var 14 eller 15 min bror og kone også ble fortalt at de trodde det var en gutt, men jordmoren ikke var sikker. Viste seg på den ordinære ul at det var jente 😊 Så ville ikke holdt pusten nei 😅 Anonymkode: 046da...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Det kan være feil. Feil forekommer. Kjenner en som fikk seg en overraskelse på fødestua. Det er sjelden de tar feil på ordinær ultralyd, men det kan skje. Anonymkode: cbabd...612 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 minister-mio skrev (7 minutter siden): Har dessverre ingen erfaring med å gjette kjønn på ultralyd, men kan garantere at barnet overlever å bruke blå klær. Enig. Teit måte å ordlegge seg på fra jordmors side. Anonymkode: 09023...f00 1
Netteflette Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husker ikke om det var 14 eller 15 min bror og kone også ble fortalt at de trodde det var en gutt, men jordmoren ikke var sikker. Viste seg på den ordinære ul at det var jente 😊 Så ville ikke holdt pusten nei 😅 Anonymkode: 046da...5e9 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være feil. Feil forekommer. Kjenner en som fikk seg en overraskelse på fødestua. Det er sjelden de tar feil på ordinær ultralyd, men det kan skje. Anonymkode: cbabd...612 Takk som deler🥰
Marisana Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Jeg har fått vite kjønn i uke 13 med begge mine. Fikk samme beskjed som deg; stor sannsynlighet for at det er ei jente, men jeg ville avventet med å kjøpe inn masse rosa og blonder. Var riktig begge gangene 😊 valgte å kjøpe for det meste kjønnsnøytralt til etter OUL, men klarte jo så klart ikke å dy meg; det ble et par søte kjoler før det også 😅 1
Netteflette Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Marisana skrev (10 minutter siden): Jeg har fått vite kjønn i uke 13 med begge mine. Fikk samme beskjed som deg; stor sannsynlighet for at det er ei jente, men jeg ville avventet med å kjøpe inn masse rosa og blonder. Var riktig begge gangene 😊 valgte å kjøpe for det meste kjønnsnøytralt til etter OUL, men klarte jo så klart ikke å dy meg; det ble et par søte kjoler før det også 😅 Hehe, gjorde samme sist ved forrige graviditet😅 Fikk vite jente med stor sikkerthet uke 13, ingen tvil mente hun. Ventet med å handle inn diverse ting etter OUL, men en kjole før den tid ble det likevel😛
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Husker ikke hvilken uke, men tror det var 14-15. Han ville ikke si noe, men klarte å lure ut at han trodde det var en gutt, og det stemte😁 Anonymkode: a9a48...028 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 Fikk vite gutt i uke 15+2, samme i uke 18+2. Ligger en 3 måneder gammel gutt og sover på puppen her nå Anonymkode: 9d6ba...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 På UL i uke 13 kunne de ikke se det hos oss (ja, det er mulig å se det, men babyen vår lå dårlig til). På OUL i uke 18 var det også vanskelig å se, og jordmor sa at hun tipper jente men kunne ikke love noe, da det var vanskelig å se. Skal inn på ny UL i uke 28 nå straks, håper vi får se det da. Men selvom veldig mange får vite kjønn, er ikke alle like heldig. Det kan være tilfeldig at bebbisen vår lå dårlig til på begge ultralydene, men hun (eventuelt han) er vertfall frisk, så vi prøver å ikke være for skuffet 😅 Anonymkode: 48e19...787 1
Curiousine Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var på ultralyd uke 14+5 og jordmor tittet lenge på om hun kunne se kjønnet. Etter mange minutter med stirring så mente hun at hun så en gutt, men var ikke 100% sikker og ba meg vente med å handle inn klær i blå farge. Håper ingen misforstår meg her, er veldig glad om det blir gutt, men vet ikke om jeg klarer å stole på det når hun følte hun måtte be meg vente med å handle inn gutteklær og ville ikke operere med % sikkerhet. Noen som har opplevd det samme ved uke 15? Føler det er vanlig uvanlig at de tar feil om de gjetter gutt først🤣 Anonymkode: 47832...0f6 De har vel som regel rett, men 100 % sikkert er det ikke. Ei jeg kjenner hadde strikket så mange fine kjoler fordi hun hadde fått vite det var jente, så kom det en gutt 🙂 1
Curlyme Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 Det er noe med 3 prikker så er der jente og 2 gutt. Var på privat ultralyd i ca uke 14 og da snakket jordmor om det,hun var sikker på at det var gutt oga 2 prikkene. Gutt ble det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 Har du ikke ultralyd bilde da? Er mange her inne også som er flinke til å se Anonymkode: 728b8...347
tangent Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 Når hun selv sa at hun ikke var sikker, så kan du nok ikke stole på at hun har rett i gutt. Hun har jo selv fortalt deg at du ikke skal kjøpe inn blå klær (som om blå klær er allergifremkallende for mennesker avhengig av kjønnsorganene deres). 1
Rem Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 Jeg har kun hatt ul i uke 19, alle tre ganger riktig kjønn. Siste til og med me bildebevis. MEN tantebarnet mitt var gutt på ul helt til rundt uke 30! Og hun var på ukentlige kontroller 😅 men jenta overlevde heldigvis blått rom i noen år da. Prøver ikke å skremme 😊 1
Netteflette Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du ikke ultralyd bilde da? Er mange her inne også som er flinke til å se Anonymkode: 728b8...347 Fikk så dårlig bilder (selvfølgelig😅), har sendt inn til sånn teori på nub osv men de kunne ikke se noe pga dårlige bilder.
Netteflette Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Rem skrev (1 time siden): Jeg har kun hatt ul i uke 19, alle tre ganger riktig kjønn. Siste til og med me bildebevis. MEN tantebarnet mitt var gutt på ul helt til rundt uke 30! Og hun var på ukentlige kontroller 😅 men jenta overlevde heldigvis blått rom i noen år da. Prøver ikke å skremme 😊 Bare glad det er så mange som deler, skremmer ikke meg 😊 Bare litt artig at det er flere som har opplevd å få feil når de først får vite gutt. Trodde liksom det var gitt at det ble gutt om jordmor tror gutt pga det er enklere å se penis😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå