Rem Skrevet 21. august 2022 #21 Skrevet 21. august 2022 Netteflette skrev (1 minutt siden): Bare glad det er så mange som deler, skremmer ikke meg 😊 Bare litt artig at det er flere som har opplevd å få feil når de først får vite gutt. Trodde liksom det var gitt at det ble gutt om jordmor tror gutt pga det er enklere å se penis😅 Skulle tro d jah 😆😅 mulig pga navlestrengen eller noe? Vet ikke! Og ikke alle er like "fotogene" 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #22 Skrevet 21. august 2022 I uke 12 sa jordmor at hun trodde det var gutt, men det var ikke 100% sikkert, skjønt hun ville ha beskjed dersom hun tok feil. Fikk bekreftet at det var gutt på ordinær ultralyd. Fantastisk at de kan se det så tidlig! Anonymkode: af903...4e6 1
Netteflette Skrevet 21. august 2022 #23 Skrevet 21. august 2022 tangent skrev (1 time siden): Når hun selv sa at hun ikke var sikker, så kan du nok ikke stole på at hun har rett i gutt. Hun har jo selv fortalt deg at du ikke skal kjøpe inn blå klær (som om blå klær er allergifremkallende for mennesker avhengig av kjønnsorganene deres). Tenker at jeg venter med å stole på det ja. Bare syns det er rart å være usikker når hun tror det er gutt, hadde skjønt det om hun trodde jente😅 Var en eldre dame så er nok litt gammeldags i tenkemåten.
Brunello Skrevet 21. august 2022 #24 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enig. Teit måte å ordlegge seg på fra jordmors side. Anonymkode: 09023...f00 Hva i all verden var teit med det. Hun sa jo bare at hun trodde det var en gutt men var usikker. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #25 Skrevet 21. august 2022 Ville nok ikke stolt på det, og jordmor var jo tydelig usikker hun også. Jeg var på tidlig UL i uke 13 grunnet blødninger, og da sa gynekolog at han trodde fosteret var ei jente. På OUL var det derimot ingen tvil om at det var en gutt, gitt;) En mannlig kollega av meg har forresten tre barn og har fått vite feil kjønn på ordinær ultralyd ALLE gangene! Første og andre barn sa de jente og det viste seg å være gutt, med tredjemann sa de gutt og der kom jenta, haha. Anonymkode: bd0c6...b57
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #26 Skrevet 21. august 2022 Brunello skrev (15 minutter siden): Hva i all verden var teit med det. Hun sa jo bare at hun trodde det var en gutt men var usikker. Fordi man kan kjøpe blå klær til jenter også? Ellers fikk jeg selv beskjed om at jordmor trodde det kunne være gutt i uke 13, men det var jente. Det var nok enten klitoris eller navelstreng som var forvirrende der! Anonymkode: 09023...f00 1
Brunello Skrevet 21. august 2022 #27 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi man kan kjøpe blå klær til jenter også? Ellers fikk jeg selv beskjed om at jordmor trodde det kunne være gutt i uke 13, men det var jente. Det var nok enten klitoris eller navelstreng som var forvirrende der! Anonymkode: 09023...f00 Nei, det gjør man ikke. Grunnen til at man bruker blå og rose er for å vise utenforstående hvilket kjønn barnet har. Ikke fordi babyer foretrekker fargen.
Netteflette Skrevet 21. august 2022 #28 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ville nok ikke stolt på det, og jordmor var jo tydelig usikker hun også. Jeg var på tidlig UL i uke 13 grunnet blødninger, og da sa gynekolog at han trodde fosteret var ei jente. På OUL var det derimot ingen tvil om at det var en gutt, gitt;) En mannlig kollega av meg har forresten tre barn og har fått vite feil kjønn på ordinær ultralyd ALLE gangene! Første og andre barn sa de jente og det viste seg å være gutt, med tredjemann sa de gutt og der kom jenta, haha. Anonymkode: bd0c6...b57 Ja, hun stirret på skjermen kjempe lenge så var tydeligvis vanskelig å se. Herregud, hele 3! ganger? Aldri hørt noen oppleve det så mange ganger, kollegaen din ar hatt maks uflaks😅 1
Netteflette Skrevet 21. august 2022 #29 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi man kan kjøpe blå klær til jenter også? Ellers fikk jeg selv beskjed om at jordmor trodde det kunne være gutt i uke 13, men det var jente. Det var nok enten klitoris eller navelstreng som var forvirrende der! Anonymkode: 09023...f00 Hun sa ingenting om navlestreng som var i veien ellernoe, rett og slett bare veldig usikker i forhold til bildene hun fikk opp.
Netteflette Skrevet 12. september 2022 #30 Skrevet 12. september 2022 Om noen skulle lese denne posten en gang, var på OUL og fikk bekreftet jente. Så det er visst mulig å gå fra gutt uke 15 UL til jente på OUL. Jordmor var 99,9% sikker på kjønnet, så ingen penis der. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #31 Skrevet 12. september 2022 Jeg ble også fortalt gutt to ganger i uke 10 og 16. Ble fortalt at det så ut som jente i uke 19, 24 og 32. Antar det kommer ut en jente selv om jeg har mine tvil🙈 Anonymkode: d4f80...8fb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #32 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 12.51): Ville nok ikke stolt på det, og jordmor var jo tydelig usikker hun også. Jeg var på tidlig UL i uke 13 grunnet blødninger, og da sa gynekolog at han trodde fosteret var ei jente. På OUL var det derimot ingen tvil om at det var en gutt, gitt;) En mannlig kollega av meg har forresten tre barn og har fått vite feil kjønn på ordinær ultralyd ALLE gangene! Første og andre barn sa de jente og det viste seg å være gutt, med tredjemann sa de gutt og der kom jenta, haha. Anonymkode: bd0c6...b57 Guud så rart 3 ganger🤣🤣🤣 Anonymkode: 6172e...75f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #33 Skrevet 25. september 2022 Netteflette skrev (På 12.9.2022 den 9.42): Om noen skulle lese denne posten en gang, var på OUL og fikk bekreftet jente. Så det er visst mulig å gå fra gutt uke 15 UL til jente på OUL. Jordmor var 99,9% sikker på kjønnet, så ingen penis der. Samme skjedde oss. Gutt i uke 15 og jente i uke 21. Jente ble det🫶🏻 Anonymkode: 54e06...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #34 Skrevet 25. september 2022 Hos meg var vi på ultralyd i uke 15, og ville vite kjønn. Hun sa at det var jente da det var helt flatt der nede og at dette var rimelig sikkert i denne uken. Virket som hun var så sikker at jeg har ingen tvil, hun sa aldri noe sånt som «det er ikke 100% sikkert» Anonymkode: 48137...e5e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #35 Skrevet 25. september 2022 Var på UL denne uka i uke 15 og fikk vite ganske sikkert jente 🤪 men vi får se da. Skal snart i uke 18 og i uke 20. Anonymkode: 49985...aab
Drizzt Skrevet 25. september 2022 #36 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 22.00): Var på ultralyd uke 14+5 og jordmor tittet lenge på om hun kunne se kjønnet. Etter mange minutter med stirring så mente hun at hun så en gutt, men var ikke 100% sikker og ba meg vente med å handle inn klær i blå farge. Håper ingen misforstår meg her, er veldig glad om det blir gutt, men vet ikke om jeg klarer å stole på det når hun følte hun måtte be meg vente med å handle inn gutteklær og ville ikke operere med % sikkerhet. Noen som har opplevd det samme ved uke 15? Føler det er vanlig uvanlig at de tar feil om de gjetter gutt først🤣 Anonymkode: 47832...0f6 All gjetting innebærer risiko for feil. Vent til oul i uke 18-19 for å være mer sikker.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #37 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 22.00): Var på ultralyd uke 14+5 og jordmor tittet lenge på om hun kunne se kjønnet. Etter mange minutter med stirring så mente hun at hun så en gutt, men var ikke 100% sikker og ba meg vente med å handle inn klær i blå farge. Håper ingen misforstår meg her, er veldig glad om det blir gutt, men vet ikke om jeg klarer å stole på det når hun følte hun måtte be meg vente med å handle inn gutteklær og ville ikke operere med % sikkerhet. Noen som har opplevd det samme ved uke 15? Føler det er vanlig uvanlig at de tar feil om de gjetter gutt først🤣 Anonymkode: 47832...0f6 Fikk vite i uke 16 eller 17 at det var ei jente . Vi planla navn og begynte forestille oss hvordan det skulle bli og få ei jente til verden. I uke 20 på ny ultralyd sa jordmor at nei dette er en gutt.. og dermed kim det 3 leger til for og bekrefte at dette var en gutt. Vi var selvsagt like glad for at det var en gutt vi ventet, det var bare og finne guttenavn og glede oss til lille mann kom... Anonymkode: 96749...2eb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #38 Skrevet 27. september 2022 Jeg aborterte i uke 12+6.. så ut som en penis men det var jente fordi den pekte nedover mente de det var en jente. )Jeg spurte).. så er nok vanskelig å se jeg ville tatt det for god fisk før OUL❤️ Anonymkode: 3f7c9...724
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #39 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg aborterte i uke 12+6.. så ut som en penis men det var jente fordi den pekte nedover mente de det var en jente. )Jeg spurte).. så er nok vanskelig å se jeg ville tatt det for god fisk før OUL❤️ Anonymkode: 3f7c9...724 Sorry skrivefeil.. mente ville ikke tatt det for god fisk før OUL💜 Anonymkode: 3f7c9...724
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #40 Skrevet 27. september 2022 Her har det vært henter på alle UL. Dette stemte med NIPT tatt i uke 9. Antar at det kommer ei jente om et par mnd Anonymkode: 39d88...fa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå