AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 mobbet på skolen, han begynte i 4 klasse nå, og uansett hvor mye vi har sagt i fra blir det ikke gjort nok, så vi tenkte og flytte til min hjemsted som er 5 timer unna, vi har også 2 barnehagebarn en som blir 6 i Januar og ei lita ei som blir 2 i januar, storebror blir 10 i januar. Så vi tenker det evt er lurest og finne et hus fortest mulig nå, så han som begynner på skolen neste år får gått litt i bhg før skolestart på det nye stedet. Eller skal vi bli? vi trives godt i jobbene våre,men vi vil jo hjelpe sønnen vår, han får det sikkert mye bedre hvis vi flytter. han har 1 venn og de er ganske nære,men har vokst mer fra hverandre nå etter sommeren, han henger mer med de som mobber han mobber ikke da sier sønnen,men han velger ofte de over min. hva hadde dere gjort nå? Anonymkode: 35a9c...0bc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Flyttet. Anonymkode: 7771c...657 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Flytt så fort som mulig. Anonymkode: 57604...bf5 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Går det ikke an å bli boende, men bytte til naboskolen for eldste? Eller bor dere veldig grisgrendt? Anonymkode: 8cd6f...954 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Jeg ville flyttet så fort som mulig. Tragisk hvordan mobbesaker kan utvikle seg. Er så trist å lese om mobbeoffer som utvikler psykiske problemer og i verste fall vil avslutte livet. Sosial omgang og trivsel er så viktig, ville gjort alt jeg kunne for at barnet mitt skulle ha det bra. Håper det løser seg for dere! Anonymkode: aa32a...918 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Her så byttet vi til privatskole, da ene barnet vårt ble mobbet. Men den privatskolen lå bare 10 km unna, og det gikk direktebuss. Så da er det litt lettere. Er det andre skoler i nærheten, kan det hende det hjelper å bytte skole. Anonymkode: 024d1...395 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her så byttet vi til privatskole, da ene barnet vårt ble mobbet. Men den privatskolen lå bare 10 km unna, og det gikk direktebuss. Så da er det litt lettere. Er det andre skoler i nærheten, kan det hende det hjelper å bytte skole. Anonymkode: 024d1...395 har dessverre ikke råd til det, er for dyrt Anonymkode: 35a9c...0bc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Takk for svar alle sammen ganske enstemming at vi skal flytte ja Anonymkode: 35a9c...0bc
Ulrikke Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Flytt så fort som mulig dersom dere voksne er enige om at dere begge kan tenke dere å bo der! Hver uke med mobbing og utestengelse er lenge for en 4.klassing!! 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 Flytt med en gang! Hilsen ei som ble mobbet hele barneskolen og ungdomsskolen og er ufør på grunn av det i voksen alder. Ta barnet på alvor og hjelp det ut av en totalt uholdbar situasjon! Anonymkode: 951ab...ab0 1 5
Eva00 Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 Men helt sinnsykt at de ikke får bukt med mobbingen altså!! At den som blir mobbet og hele familien må ta så drastiske valg. Foreldrene til disse barna?? Hvor er de? 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 Hadde flyttet så fort som mulig Anonymkode: bc1f2...426 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 Takk for tips Jeg da begynner vi husjakten, bare føler at jeg river opp tryggheten til mellomste og tar han fra venner Anonymkode: 35a9c...0bc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 Vi endte opp med å flytte, og angrer ikke på det. Jeg tror ikke vi hadde hatt barnet vårt lenger om vi hadde blitt boende. Nå har barnet det veldig bra. Vil gi et tips om dere flytter. Jeg tok kontakt med ny skole i forkant av at vi flyttet, og informerte om situasjonen. Det gjorde at ny skole kunne forberede seg godt angående å motta et barn som var litt sosialt skadet av mobbing. De hadde en god plan på forhånd i forhold til hvordan de skulle se til at det samme ikke skjedde der. De valgte lærer og kontaktpersoner på skolen i forhold til hvem som var spesielt gode på å gi støtte og bygge sosialt miljø. Det har rett og slett vært en fantastisk oppfølging fra ny skole, og det er selvfølgelig fordi jeg ga dem mulighet til å planlegge godt. Anonymkode: f4cdd...6ff 3 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi endte opp med å flytte, og angrer ikke på det. Jeg tror ikke vi hadde hatt barnet vårt lenger om vi hadde blitt boende. Nå har barnet det veldig bra. Vil gi et tips om dere flytter. Jeg tok kontakt med ny skole i forkant av at vi flyttet, og informerte om situasjonen. Det gjorde at ny skole kunne forberede seg godt angående å motta et barn som var litt sosialt skadet av mobbing. De hadde en god plan på forhånd i forhold til hvordan de skulle se til at det samme ikke skjedde der. De valgte lærer og kontaktpersoner på skolen i forhold til hvem som var spesielt gode på å gi støtte og bygge sosialt miljø. Det har rett og slett vært en fantastisk oppfølging fra ny skole, og det er selvfølgelig fordi jeg ga dem mulighet til å planlegge godt. Anonymkode: f4cdd...6ff Lurt. Anonymkode: dc2e8...612 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 Hadde holdt barnet hjemme fra skolen og gitt beskjed om at han gjerne kommer tilbake; når det er trygt og skolen har gjort konkrete tiltak.( Svadssnakk om å gjøre noe som aldri blir fulgt opp er ikke et konkret tiltak. ) Anonymkode: 6b49f...a95
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Skrevet 20. august 2022 Vi flyttet i midten av skoleåret med 4-klassingen pga mobbing her. Han var dessverre allerede skadet av mobbingen og tok flere år før han ble såpass oppegående til at han greide å fungere halvveis normalt. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: b6862...bce 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): har dessverre ikke råd til det, er for dyrt Anonymkode: 35a9c...0bc Vet ikke hva privatskole koster hos dere. Men jeg betalte 2200 kr i måneden, og da var mat inkludert. Jeg er alene, og ufør på minstesats. Anonymkode: 024d1...395 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå