AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Tidlig bleieslutt. Er det noen som har erfaring med dette og hvordan gikk dere frem? Hvordan var starten for dere? Hvor lang tid tok det før dere hadde fått en noenlunde grei rytme på det? Tidlig bleieslutt mener jeg ca 12-20 mnd 😊❤️ Anonymkode: cf94f...95f 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Mitt barn sluttet med bleie da han var 11/12 mnd. Har egentlig ingen erfaring da han selv ga klar og tydelig beskjed om at han var ferdig. Jeg gjorde liksom ingenting annet enn å la han sitte på do med doring i noen uker i forveien. Jeg applauderte og gjorde stor «ståhei» hver gang han tisset eller bæsjet. Plutselig en dag nektet han bleie. det var egentlig litt stress fordi da han måtte på do så måtte han på do AKKURAT NÅ. Han sa ifra, men klarte å holde seg maks et halvt minutt. Når man er ute er det litt utfordrende, så det ble noen få uhell, men det gikk noen mnd til, så gikk det seg til, det også. Han startet i bhg da han var 17 mnd. De insisterte på at han skulle bruke bleie fordi de ikke hadde tid til «uhell». Jeg sa lykke til med å få på ham bleie, og de innså snart at det var håpløst og heller ikke noe vits i, han hadde ingen uhell. Anonymkode: e0faa...167
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mitt barn sluttet med bleie da han var 11/12 mnd. Har egentlig ingen erfaring da han selv ga klar og tydelig beskjed om at han var ferdig. Jeg gjorde liksom ingenting annet enn å la han sitte på do med doring i noen uker i forveien. Jeg applauderte og gjorde stor «ståhei» hver gang han tisset eller bæsjet. Plutselig en dag nektet han bleie. det var egentlig litt stress fordi da han måtte på do så måtte han på do AKKURAT NÅ. Han sa ifra, men klarte å holde seg maks et halvt minutt. Når man er ute er det litt utfordrende, så det ble noen få uhell, men det gikk noen mnd til, så gikk det seg til, det også. Han startet i bhg da han var 17 mnd. De insisterte på at han skulle bruke bleie fordi de ikke hadde tid til «uhell». Jeg sa lykke til med å få på ham bleie, og de innså snart at det var håpløst og heller ikke noe vits i, han hadde ingen uhell. Anonymkode: e0faa...167 Så moro! 😍 Kan tenke meg du ble stolt over gutten din 😊 Gutten min har gått på do her og der, mest ved bæsj fordi han ble så grinete med bleien. Noen ganger har det kommet tiss. Jeg har skrytt av ham hver gang han har sittet på do, og noen ganger har han også gjort tegn til at han må.. Så vi satte i gang nå med en sånn metode, med noen dager nakentid osv, og det går forholdsvis greit, jeg sliter med å se fortegnene, men jeg skal ærlig innrømme at det var vanskeligere enn jeg trodde, og håper at det plutselig går seg til litt bedre enn det gjør nå.. Han blir snart halvannet, og har ikke noe særlig språk, så jeg sliter litt med å se tegnene og plutselig bare stikker han av for å tisse alene 😅 Anonymkode: cf94f...95f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidlig bleieslutt. Er det noen som har erfaring med dette og hvordan gikk dere frem? Hvordan var starten for dere? Hvor lang tid tok det før dere hadde fått en noenlunde grei rytme på det? Tidlig bleieslutt mener jeg ca 12-20 mnd 😊❤️ Anonymkode: cf94f...95f stakkars barn med foreldre som stresser sånn Anonymkode: afbd6...341 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): stakkars barn med foreldre som stresser sånn Anonymkode: afbd6...341 Slutt! Det er langt fra sikkert det er stress for alle, i mange land er det helt normalt å slutte ved ett års alder. Begge mine har vært tørre innen to år, det var aldri noe stress, det kom helt naturlig. Anonymkode: 6d6fe...854 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): stakkars barn med foreldre som stresser sånn Anonymkode: afbd6...341 Ikke TS, men hva mener du med at hun stresser?Hva er feil med å prøve å hjelpe barnet sitt med bleieskift?Et barn på 1,5 år er absolutt i stand til å lære seg å gå på potte/do. Det er faktisk bare i Norge at man lar barna gå med bleie til de er 3-4 år😳 Anonymkode: 06153...8b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): stakkars barn med foreldre som stresser sånn Anonymkode: afbd6...341 Men hvorfor tror du vi stresser 😊 barn er klare på den alderen. Eller tror du at biologien er geografisk betinget? Det er bare å gjøre det på en aldersadekvat måte, og grunnen til at det gjerne er vanskelig og man søker råd fra andre foreldre som gjør det samme, er fordi det ikke er vanlig. Anonymkode: cf94f...95f 2
Sirinna Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 Gutten min på 1 år og 5 mnd gjør fra seg på toalettet hvis jeg plasserer ham der tidsnok når jeg ser at han skal til å presse. Noen ganger setter jeg ham på toalettet også etter måltid og det kommer som regel alltid noe, både nr 1 og 2. Men hvordan kan jeg avansere dette? Vi står liksom litt fast på dette nivået.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Sirinna skrev (4 minutter siden): Gutten min på 1 år og 5 mnd gjør fra seg på toalettet hvis jeg plasserer ham der tidsnok når jeg ser at han skal til å presse. Noen ganger setter jeg ham på toalettet også etter måltid og det kommer som regel alltid noe, både nr 1 og 2. Men hvordan kan jeg avansere dette? Vi står liksom litt fast på dette nivået. The tiny tiny potty training book synes jeg beskriver det ganske fint, hovedsakelig går det ut på å fjerne bleia helt (På natt også om du vil, eller vente et par uker), hvor du har 1 til 3 dager med naken nedentil og observasjon og flytte til toalett under tissingen og si enkelt og greit at alt skal i potta. Ingen belønning utenom masse skryt og applaus. Men for all del, ikke mas, ikke stress, ikke noe negativitet. Legg opp til at barnet får suksess. Så kan du avansere med å gå ut i kortere perioder i noen dager, men naken inne.. Med mindre barnet vil ha på klær da eller synes det er vanskelig å gå naken. Deretter kan barnet ha på klær hjemme også 😊❤️ Anonymkode: cf94f...95f 1
Sirinna Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 22.33): The tiny tiny potty training book synes jeg beskriver det ganske fint, hovedsakelig går det ut på å fjerne bleia helt (På natt også om du vil, eller vente et par uker), hvor du har 1 til 3 dager med naken nedentil og observasjon og flytte til toalett under tissingen og si enkelt og greit at alt skal i potta. Ingen belønning utenom masse skryt og applaus. Men for all del, ikke mas, ikke stress, ikke noe negativitet. Legg opp til at barnet får suksess. Så kan du avansere med å gå ut i kortere perioder i noen dager, men naken inne.. Med mindre barnet vil ha på klær da eller synes det er vanskelig å gå naken. Deretter kan barnet ha på klær hjemme også 😊❤️ Anonymkode: cf94f...95f Spennende. Skal prøve dette.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 20.43): Tidlig bleieslutt. Er det noen som har erfaring med dette og hvordan gikk dere frem? Hvordan var starten for dere? Hvor lang tid tok det før dere hadde fått en noenlunde grei rytme på det? Tidlig bleieslutt mener jeg ca 12-20 mnd 😊❤️ Anonymkode: cf94f...95f Jeg prøvde å få min til å slutte da hun var 18 måneder, men hun bare ilskrek og klamret seg fast rundt halsen min hver gang jeg prøvde å sette henne på do. Til slutt kapitulerte jeg og kjøpte en potte, da gikk hun på den hver gang, eller, enten der eller tisset i gresset ute. Hadde kanskje 5 uhell i alt. (Men nattbleie kunne vi ikke kvitte oss med før et år senere). Hadde ingen uhell i barnehagen heller. Ba henne bare gå på do før vi skulle dra et sted og hver gang hun hadde sovet, og spurte om hun måtte tisse etter mat og lek. Mye likt en hundevalp, strengt tatt. Anonymkode: 47e3d...e7a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg prøvde å få min til å slutte da hun var 18 måneder, men hun bare ilskrek og klamret seg fast rundt halsen min hver gang jeg prøvde å sette henne på do. Til slutt kapitulerte jeg og kjøpte en potte, da gikk hun på den hver gang, eller, enten der eller tisset i gresset ute. Hadde kanskje 5 uhell i alt. (Men nattbleie kunne vi ikke kvitte oss med før et år senere). Hadde ingen uhell i barnehagen heller. Ba henne bare gå på do før vi skulle dra et sted og hver gang hun hadde sovet, og spurte om hun måtte tisse etter mat og lek. Mye likt en hundevalp, strengt tatt. Anonymkode: 47e3d...e7a Min er egentlig vant til å gå på toalett med doring, men jeg kjøpte en potte fordi noen sa dette med selvstendighet osv og jeg er redd han skal falle ned fra doen. Og han har gått på potta, men virker som han ikke liker den like godt 😅 men jeg vet ikke.. Kanskje det bare har gjort han forvirret.. Var det tider hvor du satte henne på potta og det ikke kom noe? Anonymkode: cf94f...95f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min er egentlig vant til å gå på toalett med doring, men jeg kjøpte en potte fordi noen sa dette med selvstendighet osv og jeg er redd han skal falle ned fra doen. Og han har gått på potta, men virker som han ikke liker den like godt 😅 men jeg vet ikke.. Kanskje det bare har gjort han forvirret.. Var det tider hvor du satte henne på potta og det ikke kom noe? Anonymkode: cf94f...95f Jeg husker ikke helt faktisk… Anonymkode: 47e3d...e7a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 Gjør som du gjør, sett barnet på do innimellom. Vi hadde det vi kalte for kjørebleie som vi brukte når vi skulle ut og toalettet ikke var tilgjengelig. Bhg er nok den største utfordringen. Anonymkode: 70a3b...139
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør som du gjør, sett barnet på do innimellom. Vi hadde det vi kalte for kjørebleie som vi brukte når vi skulle ut og toalettet ikke var tilgjengelig. Bhg er nok den største utfordringen. Anonymkode: 70a3b...139 Heldigvis begynner han ikke før om et år, da hadde jeg nok ventet til en lengre ferie. Jeg har bestilt sånne avvenningstruser 😊 Anonymkode: cf94f...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå