Gå til innhold

Er redd for å få barn fordi jeg er redd for å bli lei dem eller ikke elske barna mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er litt rart, men det hender jo at foreldre ikke liker barna sine. Har lest tråder her inne om foreldre som ikke liker barna sine og gruer seg til helgen. Hvor vanlig er det at dette skjer? Er det en risiko for at det kan skje meg?

Anonymkode: a09ff...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig. Jeg har bare 1 barn men angrer hver dag. Elsker hen så klart, men herregud hvis jeg kunne velge igjen hadde det blitt abort. 

Anonymkode: f6397...51e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig vanlig. Jeg har bare 1 barn men angrer hver dag. Elsker hen så klart, men herregud hvis jeg kunne velge igjen hadde det blitt abort. 

Oi da tror jeg at jeg bare unngår å få barn. Kan ikke tenkte meg et liv der jeg har en som er avhengig av meg som jeg angrer på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du angrer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er dette jeg er redd for å.  Litt for sent med abort nå,  er 32 uker på vei.  Men var veldig i tvil om å få barn eller ikke,  så håper ikke angeren kommer... 

Anonymkode: 8bb87...104

• Hjerte 1
Skrevet

Noen fler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det virkelig veldig vanlig? Bare fordi du føler det sånn, håper jeg virkelig ikke det er så veldig vanlig. Hva er det som gjør at du angrer hver dag? Er det virkelig ingen positive sider ved å ha barn for deg?

Selv har jeg to, og min største sorg er at jeg ikke fikk flere, så jeg er på andre enden av skalaen.

Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig vanlig å ikke elske barna sine- men det skjer. For de aller fleste kommer kjærligheten for barna med en gang eller litt overtid når alt ikke lenger er så nytt.

Og om å grue seg til helg… det kan skje de fleste innimellom og i perioder, vil jeg tro. Å ha barn kan være slitsomt uansett hvor mye man elsker barna sine. Livet skjer uten hensyn til at man har barn, da kan ting bli i overveldende. Viktigste tror jeg er å tørre å snakke med noen om følelsene du har- for det er vonde tanker å gå alene med. 

Etter jeg fødte nr 2 fikk jeg en overhengene følelse av at jeg ikke kom til å klare det. At jeg ikke skulle klare å skape bånd. Heldigvis klarte jeg si ifra til helsesøster og fikk god hjelp av psykolog som hadde meg og baby i timer sammen. Snakket med meg mens hun så på hvordan samspillet gikk. Har du snakket med noen på helsestasjonen om dette? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...