AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Jeg har en sønn på 11 fra før, som ikke har noe kontakt med sin biologiske far og har ikke hatt det siden han var baby og vi var sammen. Når han var 2,5år traff jeg en snill fyr som jeg giftet meg med etterhvert og vi fikk 2 barn som nå er 1 og 3, 2 nydelige jenter. Men problemet er at min alltid blir glemt, er jentene foreldrene til min mann bryr seg om, de var supre får jentene kom,men nå ser de nesten ikke sønnen min,men de hilser på han ,men det er nesten det eneste,mens min mann har alltid vert super pappa til min også, og er fortsatt det , og de er på fotball kamper og ishockey sammen, og finner på ting. Skal jeg si fra? mannen har sagt fra mange ganger,men virker som de bare overser han dessverre Anonymkode: 6f2c1...589 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Du kan si ifra, men det kan fort oppleves som ett angrep siden du er svigerdatter. Mannen din må nok rett ut spørre foreldrene sine hva greia er. Kanskje fortelle at barnet blir lei seg av å oppleve forskjellsbehandling etc Anonymkode: ea6dd...df4 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Hva får du ut av å si ifra om mannen allerede har sagt i fra? Prøv å la det gå. Anonymkode: 2a95b...2be 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Hvordan er dette sagt direkte? Anonymkode: 6cd7c...ca8
Nymerïa Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Hvorfor tror du at de hører mer på deg enn sin egen sønn? Jeg tror du får vurdere i hvilken grad dette påvirker sønnen din. Hvis det er veldig åpenbart og sårt for han så hadde jeg skjermet han for svigerforeldrene dine. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Du poengterer at felles barn er nydelige og, kanskje du bør gå i deg selv litt også. Anonymkode: 3870f...89a 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Både du og din mann må prate med dem samlet og sette hardt mot hardt. De er ikke velkomne og dere drar ikke til dem med mindre alle barna behandles likt. Og være konkret på at det gjelder både oppmerksomhet og gaver/ting. Anonymkode: c47f8...d7f 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du poengterer at felles barn er nydelige og, kanskje du bør gå i deg selv litt også. Anonymkode: 3870f...89a Dummeste jeg har lest. TS - hvis din mann har snakket med sine foreldre om dette, og de ikke bryr seg, så må det vel nesten bli noen konsekvenser ala alle eller ingen? Anonymkode: 9d7ba...f00 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Hvordan er forskjellesbehandlingen i praksis? Anonymkode: 73a04...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Men faktum er jo at de ikke er besteforeldre til din sønn. Din sønn har andre besteforeldre, at de ikke har kontakt er så, men det er de som er besteforeldrene hans. Du kan ikke tvinge svigers til å være besteforeldre til ditt barn, det må de faktisk få velge selv. Det er jo DITT problem at det har blitt sånn, ikke din sønn og ikke svigers. Anonymkode: 6680b...2e8 15
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dummeste jeg har lest. TS - hvis din mann har snakket med sine foreldre om dette, og de ikke bryr seg, så må det vel nesten bli noen konsekvenser ala alle eller ingen? Anonymkode: 9d7ba...f00 Besteforeldrene kan ikke tvinges til å være aktive bonus besteforeldre. Synes ikke det er greit at de forskjells behandler, men tvang er også dumt. Kanskje de er redd for å knytte seg til sønnen din da de vet at de sikkert mister kontakten med han hvis du og mannen din går fra hverandre. Anonymkode: 46e84...952 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men faktum er jo at de ikke er besteforeldre til din sønn. Din sønn har andre besteforeldre, at de ikke har kontakt er så, men det er de som er besteforeldrene hans. Du kan ikke tvinge svigers til å være besteforeldre til ditt barn, det må de faktisk få velge selv. Det er jo DITT problem at det har blitt sånn, ikke din sønn og ikke svigers. Anonymkode: 6680b...2e8 Jo, man forskjellsbehandlinger ikke barn. De aller fleste har såpass raushet i seg at de kan ta et barn med i beregningen selv om farsfiguren ikke er biologisk far. Anonymkode: 2973f...293 5
Gjest ti10 Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men faktum er jo at de ikke er besteforeldre til din sønn. Din sønn har andre besteforeldre, at de ikke har kontakt er så, men det er de som er besteforeldrene hans. Du kan ikke tvinge svigers til å være besteforeldre til ditt barn, det må de faktisk få velge selv. Det er jo DITT problem at det har blitt sånn, ikke din sønn og ikke svigers. Anonymkode: 6680b...2e8 Hennes problem? Hva mener du med det? Er det hennes feil at svigerforeldrene hennes først har behandlet sønnen hennes som sitt barnebarn, men så plutselig dumper ham når de biologiske barnebarna kommer til verden? Det er klart at det er sønnens problem hvis han merker at de som har behandlet ham som barnebarn helt til de biologiske barnebarna ble født, plutselig overser ham og gir all oppmerksomhet til søstrene. Og de voksne burde jo gjøres oppmerksom på, og de burde forstå hvordan det oppleves å først bli behandlet som barnebarn, gjort stas på osv., og så kjenne på at han ikke er noe viktig lenger? Ikke at det er riktig det heller, men i dette tilfellet hadde det jo faktisk vært bedre om besteforeldrene hadde vært kjølige overfor gutten fra begynnelsen av, ikke være omsorgsfulle og late som de er begeistrede besteforeldre først, og så droppe ham etter noen år. Sånn behandling ville de fleste av oss blitt lei seg over, ikke bare en 10-åring.
kraftwerk Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 Man forskjellsbehandler ikke barn på den måten, det er ganske tydelig at de har "byttet" han ut med jentene. Siden han var såpass liten når dere ble sammen, så betyr det jo at han ser på disse to som besteforeldre - som du selv sier. Det er uakseptabelt, rett og slett. Her må mannen din, og du bli mye mer konsekvente for å sette en stopper for denne oppførselen. Han/dere får ta en prat med de, en siste gang, hvor dere sier at "hvis dere ikke behandler barna likt, så kommer vi ikke på besøk hit lengre - og dere er heller ikke velkommen hos oss." Da skal dere se at oppførselen nok endrer seg drastisk, det er fult mulig at de bare er så inkompetente at de ikke "ser det" selv - for de har jo gitt han masse oppmerksomhet og kos, før jentene kom, men det er jo irrelevant. 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 Takk for alle svar er er noen ting vi reagerer på : de passer gjerne jentene, en om gangen, de spør aldri min sønn,men gjorde det mye før jentene får mer penger i bursdagsgave og julegaver enn sønnen de lager alltid jentenes favoritt mat og ikke min sønn sin De snakker mye om jentene til venner og andre i familie, noen av vennene deres ble overrasket når de så min sønn når svigermor har ikke nevnt han jentene får alltid litt penger når vi er der og 17 mai fikk de 200 og min sønn en 50 lapp Når han svarer i tlf spør de med engang etter en av jentene eller sønnen sin noe eksempeler på forskjellbehandlingen Anonymkode: 6f2c1...589 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 Stakkars gutt:( Det har nok bedre effekt om din mann sier det enn du, særlig om han sier at han tenker på ham som en sønn, og at det er vondt for både dere og ikke minst sønnen at han blir skjøvet til side til fordel for døtrene deres. Dere har tre barn, ikke to, og forventer at de blir behandlet likt. Anonymkode: eb3ee...2ec
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for alle svar er er noen ting vi reagerer på : de passer gjerne jentene, en om gangen, de spør aldri min sønn,men gjorde det mye før jentene får mer penger i bursdagsgave og julegaver enn sønnen de lager alltid jentenes favoritt mat og ikke min sønn sin De snakker mye om jentene til venner og andre i familie, noen av vennene deres ble overrasket når de så min sønn når svigermor har ikke nevnt han jentene får alltid litt penger når vi er der og 17 mai fikk de 200 og min sønn en 50 lapp Når han svarer i tlf spør de med engang etter en av jentene eller sønnen sin noe eksempeler på forskjellbehandlingen Anonymkode: 6f2c1...589 Synes veldig synd på gutten. men dere kan dessverre ikke tvinge mannens foreldre til å bry seg om gutten din. Dette er en av bakdelene som man kan oppleve med særkullsbarn. Selvsagt hadde det beste vært om alle barna ble behandlet likt, men man kan ikke hverken forvente eller kreve det. Det er en bonus om de blir det. Hva venter dere å oppnå ved å stadig konfrontere de+ Det hjelper tydeligvis ikke å si ifra. Anonymkode: 46e84...952 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for alle svar er er noen ting vi reagerer på : de passer gjerne jentene, en om gangen, de spør aldri min sønn,men gjorde det mye før jentene får mer penger i bursdagsgave og julegaver enn sønnen de lager alltid jentenes favoritt mat og ikke min sønn sin De snakker mye om jentene til venner og andre i familie, noen av vennene deres ble overrasket når de så min sønn når svigermor har ikke nevnt han jentene får alltid litt penger når vi er der og 17 mai fikk de 200 og min sønn en 50 lapp Når han svarer i tlf spør de med engang etter en av jentene eller sønnen sin noe eksempeler på forskjellbehandlingen Anonymkode: 6f2c1...589 Den sønnen har vel et sett med biologiske besteforeldre også... Henvend deg til de hvis du synes livet for sønnen Din er så urettferdig! Anonymkode: 8f8fa...006 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den sønnen har vel et sett med biologiske besteforeldre også... Henvend deg til de hvis du synes livet for sønnen Din er så urettferdig! Anonymkode: 8f8fa...006 de er ikke i bilde så blir verre Anonymkode: 6f2c1...589
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes veldig synd på gutten. men dere kan dessverre ikke tvinge mannens foreldre til å bry seg om gutten din. Dette er en av bakdelene som man kan oppleve med særkullsbarn. Selvsagt hadde det beste vært om alle barna ble behandlet likt, men man kan ikke hverken forvente eller kreve det. Det er en bonus om de blir det. Hva venter dere å oppnå ved å stadig konfrontere de+ Det hjelper tydeligvis ikke å si ifra. Anonymkode: 46e84...952 Takk for det Nei er enig at man ikke kan tvinge noen,men han er et barn og bør behandles bedre Anonymkode: 6f2c1...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå