Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg og min tidligere samboer gikk fra hverandre for ca 6 måneder siden, og sammen har vi to barn som vi samarbeider om. 

Når det gjelder barna sine behov, er jeg villig og har lyst til å hjelpe henne. Men hun maser og spørr mye om tilleggstjenester som sette sammen møbler, fikse bilen hennes, tekniske problemer, osv... 

Jeg synes at når hun har valgt å gå ut av forholdet (pga hennes utroskap), så mener jeg hun må løse de praktiske problemer selv. Føler jeg er utnyttet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre med dette problemet. Hva tenker dere? 

Anonymkode: cb0d6...3d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei.

Anonymkode: 6ab4e...126

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det ikke fint for barna dine å vite at pappa fikser selvom vi er blitt litt uvenner? Vi er jo fremdeles familie 

Anonymkode: 14fbd...964

• Liker 2
Skrevet

Her er det helt innafor å si nei! Hvis du vil mildne beskjeden -og er villig til det - kan du evt si at hvis det er snakk om å skru sammen møbler innkjøpt til barnerommet kan du hjelpe, ellers ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke fint for barna dine å vite at pappa fikser selvom vi er blitt litt uvenner? Vi er jo fremdeles familie 

Anonymkode: 14fbd...964

Nei, han er ikke i familie med sin eks, og eks er ikke i familie med TS og kan derfor ikke forvente noen tjenester av han. 

Hva er det som får deg til å tro og mene at de fortsatt er familie? 

Hvordan skal TS forholde seg til sin eks når han treffer en ny kvinne som han flytter sammen med, og som han får barn med? Ser for meg den dialogen, ts ringer sin kjære hjemme med nyfødt barn, "hei kjære, jeg kan dessverre ikke komme hjem i dag etter jobb da min eks har fått problemer med varmtvannstanken, så jeg blir der hele kvelden".. Du må forstå, hun er en del av min familie hun også!

Anonymkode: 65272...c78

• Nyttig 3
Skrevet
ShellyScriber skrev (Akkurat nå):

Jeg sa til eksen min at jeg godt kunne sette på plass vaskemaskinen, men da måtte hun suge meg. Etter den gangen har hun aldri spurt om noe hjelp. Jeg ble ikke sugd.....

😂😂😂

Anonymkode: cc448...798

Skrevet

Si nei, sett tydelige grenser. Hun må lære seg at dere ikke lenger er sammen. Det der kommer bare til å skape problemer for deg når du finner deg en ny dame. Dessuten har du ingen forpliktelser utenom barna.

Skrevet

Gi henne klar beskjed at dette ikke er greit så lenge det ikke har med barna å gjøre. Om hun trenger hjelp så søk opp nummeret til en vaktmester eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...