AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Hallo. Jeg er gift og vi har felles barn. Har egentlig ingenting å klage på ekteskapet.. Men… det store spørsmålet mitt er; er det noen andre her som har det slik at en blir fort betatt av andre man synes er pene? Jeg søker ofte «blikk» fra andre, og om jeg får et skjevt smil eller om noen nesten åpner døra for meg så blir jeg så ekstremt fort betatt og kan gjerne tenke på det i dagesvis etterpå og føle meg litt nedfor. Det er faktisk slitsomt og vil egentlig ikke ha det slik mer. Noen tips om hvorfor jeg er slik? Og hva jeg kan gjøre annerledes? takker for svar.. Anonymkode: 3398b...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Jeg har det på den måten, og svaret for meg er noe jeg leste på forumet her engang, limerence, at det er ikke at en blir betatt, men ett hopp i følelseslivet, en flukt liksom. Anonymkode: 0d5b0...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Jeg er også litt sånn… følger tråden… hvordan er ditt selvbilde? Har du mye behov for bekreftelse? Slik er det for meg, selv om jeg er i et forhold med mye bekreftelse… Anonymkode: 94af5...1c3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Ble nesten rørt over at flere har det slik. Jeg føler med dere!! Selvbildet mitt er for det meste veldig bra, men det kan brått snu.. av de minste lille ting. Jeg har et enormt behov for bekreftelse. Jeg får selv mye bekreftelse hjemme fra min partner, men blir liksom aldri nok. Utrolig slitsomt. limerence… aldri hørt om. Må google! Anonymkode: 3398b...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Jeg synes det er helt jævlig, det er nesten som en tvangstanke, jeg har sluttet å se på menn eller legge merke til de, for jeg må liksom se om de ser på meg eller liker meg, det er jo helt galskap jeg skjønner jo det. Anonymkode: 0d5b0...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er helt jævlig, det er nesten som en tvangstanke, jeg har sluttet å se på menn eller legge merke til de, for jeg må liksom se om de ser på meg eller liker meg, det er jo helt galskap jeg skjønner jo det. Anonymkode: 0d5b0...6f3 Høres ut som meg selv! Det er faktisk helt jævlig så skjønner deg 100%. funker det for deg å bare totalt ignorere dem? Altså i lengden? At man klarer bare se forbi dem ? Anonymkode: 3398b...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har det på den måten, og svaret for meg er noe jeg leste på forumet her engang, limerence, at det er ikke at en blir betatt, men ett hopp i følelseslivet, en flukt liksom. Anonymkode: 0d5b0...6f3 Ekstremt interessant. Takk for at du skrev!! Som tidligere skrevet, aldri hørt om limerence, men etter å ha lest litt, så kan det absolutt være tilfelle!! Dette må jeg undersøke dypere 🙂 Ts Anonymkode: 3398b...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som meg selv! Det er faktisk helt jævlig så skjønner deg 100%. funker det for deg å bare totalt ignorere dem? Altså i lengden? At man klarer bare se forbi dem ? Anonymkode: 3398b...9ba Føler med deg!! Ja, jeg later som jeg går med skylapper, ser bare rett fremfor meg eller forbi dem, føles som da jeg sluttet å røyke, måtte se vekk fra folk som røyka, men det fungerer da, føler meg ikke som den oppmerksomhetsyke idioten.. Anonymkode: 0d5b0...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ekstremt interessant. Takk for at du skrev!! Som tidligere skrevet, aldri hørt om limerence, men etter å ha lest litt, så kan det absolutt være tilfelle!! Dette må jeg undersøke dypere 🙂 Ts Anonymkode: 3398b...9ba I praksis er det noe man flykter fra i hverdagen eller eget liv eller noe sånt, var sånn hos meg, men virker som det uansett er en grad av det hele tiden 😓 Anonymkode: 0d5b0...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I praksis er det noe man flykter fra i hverdagen eller eget liv eller noe sånt, var sånn hos meg, men virker som det uansett er en grad av det hele tiden 😓 Anonymkode: 0d5b0...6f3 Utrolig slitsomt.. Jeg har det slik selv stort sett hver eneste dag i stort sett hver eneste setting jeg er i. Håper det finnes en kur for å slutte å være en oppmerksomhetssyk idiot!! 🤪 TS Anonymkode: 3398b...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Jeg var sånn inntil jeg møtte mannen min for tre år siden. Nå er jeg ikke det minste interessert i noe annet. Anonymkode: b8879...542 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Utrolig slitsomt.. Jeg har det slik selv stort sett hver eneste dag i stort sett hver eneste setting jeg er i. Håper det finnes en kur for å slutte å være en oppmerksomhetssyk idiot!! 🤪 TS Anonymkode: 3398b...9ba Uff ja, føles helt jævlig å MÅTTE søke den slags oppmerksomhet og bekreftelse, jeg vil jo ikke, klarer ikke la være 😭 Anonymkode: 0d5b0...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 Jeg har alltid vært sånn, har veldig dårlig selvbilde og søker ofte blikk og små bekreftelser fra andre selvom jeg er i et forhold. Nå føler jeg det er flere mangler i forholdet da og det gjør det ekstra ille for meg når det gjelder behovet for oppmeksomhet. Og hvis jeg går ute og ingen menn "ser" på meg så føler jeg meg kjenpestygg den dagen, og blir veldig nedfor. Trist at det skal være sånn, men sånn er det 😕 Anonymkode: 1abbe...456 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff ja, føles helt jævlig å MÅTTE søke den slags oppmerksomhet og bekreftelse, jeg vil jo ikke, klarer ikke la være 😭 Anonymkode: 0d5b0...6f3 ❤️ Anonymkode: 3398b...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 Jeg har en tendens til å bli forelsket/betatt av menn som gir meg kompliment, blikk, målet meg med blikket osv. for tiden har jeg en på jobb som har gjort det en stund, og min dag kan påvirkes veldig positivt dersom han har gitt meg oppmerksomhet (og motsatt om han ikke har gjort det). Er gift med verdens beste mann, så er ikke interessert i å forlate han eller å være utro! det har nesten blitt en besettelse. Jeg pynter meg hver dag i håp om å få et kompliment fra denne kollegaen. Jeg ønsker meg «uønsket oppmerksomhet» fra menn kan du si, spesielt dersom de er kjekke. Har også det litt sånn ovenfor en Veninne. jeg har lavt selvbilde, selv om jeg får mange komplimenter. Jeg kunne ønske jeg kunne lese menns tanker når de betrakter meg. Jeg ønsker at de fantaserer om meg… Er det litt sånn du er ? Jeg skammer meg over meg selv… Anonymkode: 94af5...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en tendens til å bli forelsket/betatt av menn som gir meg kompliment, blikk, målet meg med blikket osv. for tiden har jeg en på jobb som har gjort det en stund, og min dag kan påvirkes veldig positivt dersom han har gitt meg oppmerksomhet (og motsatt om han ikke har gjort det). Er gift med verdens beste mann, så er ikke interessert i å forlate han eller å være utro! det har nesten blitt en besettelse. Jeg pynter meg hver dag i håp om å få et kompliment fra denne kollegaen. Jeg ønsker meg «uønsket oppmerksomhet» fra menn kan du si, spesielt dersom de er kjekke. Har også det litt sånn ovenfor en Veninne. jeg har lavt selvbilde, selv om jeg får mange komplimenter. Jeg kunne ønske jeg kunne lese menns tanker når de betrakter meg. Jeg ønsker at de fantaserer om meg… Er det litt sånn du er ? Jeg skammer meg over meg selv… Anonymkode: 94af5...1c3 Det der blir litt bedre med økt selvbilde! ❤ Anonymkode: 0d5b0...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har en tendens til å bli forelsket/betatt av menn som gir meg kompliment, blikk, målet meg med blikket osv. for tiden har jeg en på jobb som har gjort det en stund, og min dag kan påvirkes veldig positivt dersom han har gitt meg oppmerksomhet (og motsatt om han ikke har gjort det). Er gift med verdens beste mann, så er ikke interessert i å forlate han eller å være utro! det har nesten blitt en besettelse. Jeg pynter meg hver dag i håp om å få et kompliment fra denne kollegaen. Jeg ønsker meg «uønsket oppmerksomhet» fra menn kan du si, spesielt dersom de er kjekke. Har også det litt sånn ovenfor en Veninne. jeg har lavt selvbilde, selv om jeg får mange komplimenter. Jeg kunne ønske jeg kunne lese menns tanker når de betrakter meg. Jeg ønsker at de fantaserer om meg… Er det litt sånn du er ? Jeg skammer meg over meg selv… Anonymkode: 94af5...1c3 Det høres ut som meg!! Jeg føler selv skam i det!! Selv om det er helt sykt kjipt å ha det slik er jeg veldig glad for at jeg ikke er den eneste i verden om å ha det sånn her. Det er nesten en lettelse! 😨 Anonymkode: 3398b...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som meg!! Jeg føler selv skam i det!! Selv om det er helt sykt kjipt å ha det slik er jeg veldig glad for at jeg ikke er den eneste i verden om å ha det sånn her. Det er nesten en lettelse! 😨 Anonymkode: 3398b...9ba Ja vi er mange flere, godt å ha noen å snakke åpent om det med som nå, jeg føler meg så billig og dum når det blir sånn. Anonymkode: 0d5b0...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja vi er mange flere, godt å ha noen å snakke åpent om det med som nå, jeg føler meg så billig og dum når det blir sånn. Anonymkode: 0d5b0...6f3 Ja, enig!! Utrolig deilig å bare få det ut. Et ordentlig tabusk tema føler jeg 🙊 vil selvsagt ikke mine «nærmeste» skal vite jeg er slik/har det slik… 🤪 men takk for at du delte. ts Anonymkode: 3398b...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, enig!! Utrolig deilig å bare få det ut. Et ordentlig tabusk tema føler jeg 🙊 vil selvsagt ikke mine «nærmeste» skal vite jeg er slik/har det slik… 🤪 men takk for at du delte. ts Anonymkode: 3398b...9ba Ja fy faen om jeg noen gang sier dette høyt til de rundt meg, det verste er at folk ser på meg som sterk og smart, og alt det der. Ingen vet hvordan jeg egentlig føler det, og hvordan jeg hele tiden tenker på "likte han meg, synes han jeg var pen, hva tenker han om meg". Det er ganske på bærtur når jeg ser det jeg skriver, men ja. Jeg synes det er en lettelse å gå lange turer i skog og på fjellet, det er INGEN andre der, null sjans å møte noen, og jeg kan endelig slappe av fra det der. Anonymkode: 0d5b0...6f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå