Brunello Skrevet 20. august 2022 #21 Del Skrevet 20. august 2022 Bruschetta kan ikke lages på forhånd. Da blir brødet dvaske og ekkelt. En mye enklere forrett er å servere spekemat som i Italia. Sett fat på bordene, så serverer folk seg selv. Ha gjerne litt ost på fatet også. Panna cotta er god dessert. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #22 Del Skrevet 20. august 2022 Ingen ting i veien med en god gryterett 😀 Får man i tillegg skikkelig live musikk også blir der sikkert en fin kveld, men henger meg litt på andre her; menyen du har tenkt passer ikke sammen. Anonymkode: 11a63...d64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #23 Del Skrevet 20. august 2022 Jeg skjønner ikke hva folk mener er så stress dagen før et bryllup 😂 vi hadde bare 60 gjester, men stod for alt av mat selv med hjelp av to kamerater av min far som er kokk. Jeg lagde desserten dagen før (panna cotta med gelé, laget dem i vinglass slik at alt var klart i porsjoner), og hjalp de med å tilberede det som gikk før dagen. Lagde klar ulike wraps også som vi skulle ha til fingermat sammen med velkomstdrinken. Gjorde ferdig lokalet inn i mellom, og hadde likevel god tid om kvelden til å slappe av synes menyen din høres god ut jeg! Du kjenner jo gjestene dine best, og vet gjerne om dette er noe som pleier å slå an 😊 tenker alt er bedre enn grilling, pizza, Taco eller tapas, det er vel det eneste som kunne skuffet meg i et bryllup 😂 Vi hadde forøvrig 3 retters, med innbakt kreps til forrett, helstekt indrefilet med fløtepoteter til middag og så panna cotta til dessert, og budsjettet for hele bryllupet var på ca 50 000 så trenger ikke bli så dyrt om du planlegger i god tid! Kan du kjøpe inn råvarer på salg og ha klart Anonymkode: a121d...1d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #24 Del Skrevet 20. august 2022 Forretten må jo lages fersk, ellers er den ikke god. Og ville kanskje valgt en annen forrett til? Hovedretten høres god ut! Ville kanskje ha hatt både ris og potemos som alternativ, og en lett dessert siden maten kan virke litt tung. Anonymkode: 52261...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #25 Del Skrevet 20. august 2022 Men 120 gjester? Tror jeg måtte leitet godt blant venner og familie for å klare så mange… det er jo det som gjør at prisen blir så høy. jeg var veldig nøye med at på gjestelisten skulle det være noen jeg var sikker på at ville være en stor del av livet mitt også 10 år etter bryllupet. Anonymkode: d9393...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #26 Del Skrevet 20. august 2022 Jeg hadde ikke blitt skuffa over å få det du beskriver. Det som hadde gjort meg skuffet er vel enten å ikke bli mett eller å få mat som er direkte vanskelig å spise (feks kjøtt som er umulig å svelge uansett hvor lenge man tygger eller ihjelstekt fisk som får super kraftig fiskesmak fordi den er stekt i stykker). Med et bra kakebord så tenker jeg også at det er innafor å droppe dessert. Anonymkode: 2aea9...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #27 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men 120 gjester? Tror jeg måtte leitet godt blant venner og familie for å klare så mange… det er jo det som gjør at prisen blir så høy. jeg var veldig nøye med at på gjestelisten skulle det være noen jeg var sikker på at ville være en stor del av livet mitt også 10 år etter bryllupet. Anonymkode: d9393...4ef Mange har stor slekt. 🙂 Anonymkode: 4770a...940 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #28 Del Skrevet 20. august 2022 Selleri og jordskokksuppe til forrett, eventuelt potet og purresuppe. Viltgryte og pannacotta med bærcoulis i porsjonsglass til dessert. Da kan mye lages i forvegen, samt at menyen henger litt mer sammen. Ellers synes jeg det høres helt kurrant ut 👍 Anonymkode: b0a19...511 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #29 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva folk mener er så stress dagen før et bryllup 😂 vi hadde bare 60 gjester, men stod for alt av mat selv med hjelp av to kamerater av min far som er kokk. Jeg lagde desserten dagen før (panna cotta med gelé, laget dem i vinglass slik at alt var klart i porsjoner), og hjalp de med å tilberede det som gikk før dagen. Lagde klar ulike wraps også som vi skulle ha til fingermat sammen med velkomstdrinken. Gjorde ferdig lokalet inn i mellom, og hadde likevel god tid om kvelden til å slappe av synes menyen din høres god ut jeg! Du kjenner jo gjestene dine best, og vet gjerne om dette er noe som pleier å slå an 😊 tenker alt er bedre enn grilling, pizza, Taco eller tapas, det er vel det eneste som kunne skuffet meg i et bryllup 😂 Vi hadde forøvrig 3 retters, med innbakt kreps til forrett, helstekt indrefilet med fløtepoteter til middag og så panna cotta til dessert, og budsjettet for hele bryllupet var på ca 50 000 så trenger ikke bli så dyrt om du planlegger i god tid! Kan du kjøpe inn råvarer på salg og ha klart Anonymkode: a121d...1d4 Men man kan jo ikke lage bruschetta dagen før, den må serveres helt fersk. Det tar bare en halvtime før en bruschetta begynner å bli soggy. Menyen din høres veldig god ut forøvrig Anonymkode: fa2ee...438 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #30 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange har stor slekt. 🙂 Anonymkode: 4770a...940 Ja jeg har vanvittig stor slekt 😅 24 søskenbarn hvor ca 90% er voksne med partnere og sånt blir det mange folk av. Vil så gjerne samle alle fordi vi aldri møtes men vil heller ikke bruke 200 000 på det 😶 Anonymkode: 3a09f...c80 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #31 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selleri og jordskokksuppe til forrett, eventuelt potet og purresuppe. Viltgryte og pannacotta med bærcoulis i porsjonsglass til dessert. Da kan mye lages i forvegen, samt at menyen henger litt mer sammen. Ellers synes jeg det høres helt kurrant ut 👍 Anonymkode: b0a19...511 Takk! 😃 Anonymkode: 3a09f...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #32 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men man kan jo ikke lage bruschetta dagen før, den må serveres helt fersk. Det tar bare en halvtime før en bruschetta begynner å bli soggy. Menyen din høres veldig god ut forøvrig Anonymkode: fa2ee...438 Akkurat det med bruschetta kan jeg forstå, var mer siktet til alle de som frarådet henne å ha noe med matlagingen å gjøre pga tiden og stress jeg tenkte på men jeg hadde gladelig stått på bryllupsdagen og laget mat også jeg, de måtte jage meg fra kjøkkenet et par ganger i mitt eget bryllup 😂 verdt det for skikkelig mat på budsjett synes jeg, og så er jeg en rastløs person som helst skal ha 3 ting å gjøre på hele tiden 🙈 fikk bare dårlig samvittighet av å ikke bidra mer 😅 Anonymkode: a121d...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 20. august 2022 #33 Del Skrevet 20. august 2022 Ja, jeg blir skuffa når maten er for fancy. Kan ikke tenke meg noe mer unødvendig og kjipt enn overpriset mat med streksaus. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #34 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat det med bruschetta kan jeg forstå, var mer siktet til alle de som frarådet henne å ha noe med matlagingen å gjøre pga tiden og stress jeg tenkte på men jeg hadde gladelig stått på bryllupsdagen og laget mat også jeg, de måtte jage meg fra kjøkkenet et par ganger i mitt eget bryllup 😂 verdt det for skikkelig mat på budsjett synes jeg, og så er jeg en rastløs person som helst skal ha 3 ting å gjøre på hele tiden 🙈 fikk bare dårlig samvittighet av å ikke bidra mer 😅 Anonymkode: a121d...1d4 Var mere brødet jeg tenkte kunne lages i forveien. Tomatene med urter kan jo også lages dagen før så det som kreves av personell på selve dagen er å skjære opp, riste det i ovnen og ha på tomat og ost Anonymkode: 3a09f...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #35 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var mere brødet jeg tenkte kunne lages i forveien. Tomatene med urter kan jo også lages dagen før så det som kreves av personell på selve dagen er å skjære opp, riste det i ovnen og ha på tomat og ost Anonymkode: 3a09f...c80 Hva med lokalet da? Det tar enormt med tid å rydde i stand det. Vi hadde 34 gjester og brukte nesten hele dagen. Man skal også sette av rimelig med tid til å hvile før den store dagen. Anonymkode: 5ff66...04f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #36 Del Skrevet 20. august 2022 Å lage forrett og dessert til 120stk selv høres egentlig bare helt bak mål ut. Det er enorme mengder. Og det er så kjipt om man feiler på et eller annet vis. Smak, mengde, ødelagt på veien. Sett heller frem oppskåret frukt som ananas, melon, jordbær og noe snacks som gjestene kan knaske på til aperitiffen. Jeg ville heller lagt pengene i en god gryte. F.eks viltgryte. Ikke bruk skav, men kjøtt av kvalitet. Kanskje dere kjenner en jeger? Hjemmelaget potetmos. Eller sett mandelpoteter, rosenkål og evt. andre grønnsaker på bordene. Da kan alle forsyne seg med så lite/mye tilbehør de ønsker. Rørte tyttebær. Også dessert. Få en kokk til å lage alt. Er nok mye billigere enn en fancy tre retters laget av en kokk. Gjerne en litt frisk dessert da viltgryte kan være litt tungt. Anonymkode: 4325a...e0c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #37 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har dere vært i bryllup og blitt skuffet over maten som severes? Hva ble dere i så fall servert? Vi ønsker et stort bryllup (120 gjester) men vi har ikke råd og ha det på en fancy plass og bruke 80-100 000 på bare mat. Så jeg lurer på om jeg skal lage forrett og dessert selv og få et cateringbyrå til å stå for en god viltgryte eller lignende. Feks Bruschetta med lokal tomat og lokal mozarella til forrett, viltgryte med poteter/potetmos, brød og salat til middag og panna cotta/sjokolademousse etc til dessert. Med dette får vi brødfødd 120 mann på maks 30 000 og dermed også råd til fri bar, egen kokk som kan ha orden på opplegging/kjøkken, live musikk osv. Er det veldig stusselig eller betyr det ikke så mye som jeg innbiller meg? Anonymkode: 3a09f...c80 Kun blitt skuffa en gang, fikk sushi (følget mitt tåler ikke fisk) Anonymkode: da985...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #38 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Selleri og jordskokksuppe til forrett, eventuelt potet og purresuppe. Viltgryte og pannacotta med bærcoulis i porsjonsglass til dessert. Da kan mye lages i forvegen, samt at menyen henger litt mer sammen. Ellers synes jeg det høres helt kurrant ut 👍 Anonymkode: b0a19...511 Altså, suppe og gryte? Nei, bare, nei. For meg blir det to varianter av samme ting, og jeg hadde savnet noe med litt mer tygg og substans. Jeg hadde heller ikke lagt opp til å lage maten selv, det er jo ren galskap. Ei heller hadde jeg valgt å invitere så mange søskenbarn, men ville barbert ned gjestelista kraftig. Da kan man bruke mer penger på catering, en skikkelig god, sammenhengende meny, og sparer seg for mye arbeid og penger. Anonymkode: cdfe9...6c3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. august 2022 #39 Del Skrevet 21. august 2022 En god gryterett kan absolutt være festmat i de rette omgivelsene. I bryllupet jeg var i på bygda, med brudeparet i bunad og fest på grendehuset med markblomster på bordene hadde en viltgryte passet helt fint. I gulldekorert hotellfestsal med hvite duker og smoking ville det vært hakket mer malplassert. Jeg synes som andre at menyen som helhet høres litt lite gjennomtenkt ut - måltidet skal være ene helhet, ikke tre tilfeldig sammensatte retter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #40 Del Skrevet 21. august 2022 Den eneste gangen jeg har blitt skuffet over mat i et bryllup var da det ble servert tapas, og maten ble satt frem før flere laaaaange taler. Da vi endelig skulle forsyne oss var alt kaldt. Anonymkode: 19b76...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå