Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trur det er 1. gangs intervju. De sa ikke noe om det når de ringte men skal vare på teams og de sa intervjuet kom til å vare i 30-45 min.

Det er en statlig bedrift og de skal ansette opp til 6 stykker i samme stilling. 

De søkte i utgangspunktet etter annen kompentanse enn den jeg har, men var heldig å komme på intervju selv om det er over 50 søkere. 

Noen som har noen tips? 
Og hvir mange er vanlig å ha på intervju når det er flere ledige stillinger?

Anonymkode: 767c8...78c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende, lykke til! :)

Anonymkode: fea3e...560

Skrevet

Det er flere tråder om tips til jobbintervju som har blitt postet de siste dagene:

I tillegg til rådene i de trådene vil jeg anbefale deg å kommunisere at dette er en jobb du virkelig har lyst på. Arbeidsgiver har lyst på 2 ting. 1) Kandidater som tilfredstiller kravene i stillingsannonsen 2) Kandidater som ikke kun er interessert i en hvilket som helst jobb, men har lyst på akkurat denne stillingen her. Så får du kommunisert at dette er en jobb du virkelig har lyst på så øker du sjansene for å få jobben. Men det holder ikke bare å si "jeg har lyst på denne jobben". Du må vise det ved å blant annet komme forberedt til jobbintervjuet. 

Anonymkode: 27f34...546

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er flere tråder om tips til jobbintervju som har blitt postet de siste dagene:

I tillegg til rådene i de trådene vil jeg anbefale deg å kommunisere at dette er en jobb du virkelig har lyst på. Arbeidsgiver har lyst på 2 ting. 1) Kandidater som tilfredstiller kravene i stillingsannonsen 2) Kandidater som ikke kun er interessert i en hvilket som helst jobb, men har lyst på akkurat denne stillingen her. Så får du kommunisert at dette er en jobb du virkelig har lyst på så øker du sjansene for å få jobben. Men det holder ikke bare å si "jeg har lyst på denne jobben". Du må vise det ved å blant annet komme forberedt til jobbintervjuet. 

Edit: Du finner også mange tips om du googler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trur det er 1. gangs intervju. De sa ikke noe om det når de ringte men skal vare på teams og de sa intervjuet kom til å vare i 30-45 min.

Det er en statlig bedrift og de skal ansette opp til 6 stykker i samme stilling. 

De søkte i utgangspunktet etter annen kompentanse enn den jeg har, men var heldig å komme på intervju selv om det er over 50 søkere. 

Noen som har noen tips? 
Og hvir mange er vanlig å ha på intervju når det er flere ledige stillinger?

Du tror det er 1.gangs intervju? Vet du ikke om du har vært på intervju til denne stillingen tidligere?

Anonymkode: c4e6f...a24

• Liker 1
Skrevet
Sitat

Noen som har noen tips? 
Og hvor mange er vanlig å ha på intervju når det er flere ledige stillinger?

Det kommer helt an på stillingen, hvor i landet det er, hvilke kvalifikasjoner som kreves, osv osv. Jeg har vært på intervju hvor det har vært over 100 stk på intervju (ca 30 stillinger), og intervju hvor vi har vært 7 stk til 4 stillinger. 

Når det kommer til tips, så er det mange gode tips dersom du googler. Jeg personlig misliker spørsmålet 'tre gode og tre dårlige egenskaper om deg selv', men det er enda verre om man svarer over-positivt på negativt delen. Finn negative egenskaper som kan være plausible (og helst stemmer), som ikke er for negative, men heller ikke over-positive forkledd som dårlige. 

Anonymkode: 8c98a...bbf

Skrevet

Du får ikke jobben.

Anonymkode: 8f337...6ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du tror det er 1.gangs intervju? Vet du ikke om du har vært på intervju til denne stillingen tidligere?

Den der stusset jeg også på:fnise:

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje ikke rart man trenger tips hvis man ikke vet om man har vært på intervju til stillingen før😂

Skrevet

Så frekk noen er. 
Selvfølgelig vet jeg at jeg skal på intervju for første gang på denne stillingen. Men ikke fått info om de kjører bare ett eller flere intervjuer før ansettelse. Altså 1 og 2 gangs intervju.

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så frekk noen er. 
Selvfølgelig vet jeg at jeg skal på intervju for første gang på denne stillingen. Men ikke fått info om de kjører bare ett eller flere intervjuer før ansettelse. Altså 1 og 2 gangs intervju.

ts

Går ut fra at det er meg du sikter til (blant annet), det var ikke vondt ment, men ut fra det du skrev så det ut som at du ikke visste om det var 1. eller 2. gangs intervju. Og det fremsto komisk.

Det du kan lære av det, er jo at du ordlegger deg tydeligere, både muntlig og skriftlig, for eksempel at du ikke bruker denne formuleringen når du spør dem som intervjuer deg. For da kan jeg garantere deg at det ikke går så bra. 

Hvor mange det er vanlig å ha på intervju, kommer an på hvor mange aktuelle søkere de har, så at du er innkalt til intervju nå, bør jo bety at du er aktuell til en stilling.

Det varierer også hvor mange intervjurunder man har, både ut fra bransje, type stilling,  antall søkere osv. Jeg vil vel si at hvis det er mange aktuelle søkere, er det nok mer aktuelt med flere intervjurunder.

Lykke til😊

Skrevet

Det aller beste tipset jeg har er å være deg selv!
Jeg søkte én stilling for noen år siden med over 450 søkere, fikk jobben utrolig nok! 
Ikke stress og bare se på det som en hyggelig samtale.
Arbeidsgiverne ønsker jo på dine vegne at du skal få jobben, de er ikke ute for å ta deg. :) 
Vær åpen og ærlig under intervjuet, utstrål selvtillit og generelt gode vibber. 
Tenk litt igjennom potensielle spørsmål de vil stille og forbered et godt svar før intervjuet.
Lykke til! 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...