Gå til innhold

Løskatt angrep hunden min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy fader Nå skjedde det, nabo katten angrep valpen min.... Jeg er på vei til dyrlegen nå!.

Når skal det gå opp for dere egoistisk katteeiere at dere må holde løskattene deres inne! Blir så oppgitt.

Anonymkode: 762ef...0de

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så valpen din ble angrepet, du er på vei til dyrelegen, men likevel fant du ut at du skulle stikke på KG å lage ett innlegg som ikke kommer til å hjelpe noe? 

Kanskje passe på valpen din neste gang? 

• Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løskatt? Eller naboens katt? Pass på valpen din du! Trist at valpen din ble skadet, for all del, men ta ditt ansvar og ikke kall naboens katt for løskatt eller oppfordre katteeiere til og drive dyreplageri med og holde sine utekatter inne fordi valpen din skal være ute i fred 🤦‍♀️

Anonymkode: eef5b...703

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Løskatt? Eller naboens katt? Pass på valpen din du! Trist at valpen din ble skadet, for all del, men ta ditt ansvar og ikke kall naboens katt for løskatt eller oppfordre katteeiere til og drive dyreplageri med og holde sine utekatter inne fordi valpen din skal være ute i fred 🤦‍♀️

Hilsen Turid, 29 år gammel, som elsker katter over alt i livet? 

Ts hadde kontroll på sin hund, de ferdes på en offentlig vei, en katt går til angrep på denne hunden. Det er klart katten skal avlives så snart den blir fanget. 

Anonymkode: add7a...11b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts hadde kontroll på sin hund, de ferdes på en offentlig vei, en katt går til angrep på denne hunden. Det er klart katten skal avlives så snart den blir fanget. 

Hvordan vet du om TS hadde kontroll på sin hund? At de ferdes på offentlig vei? Hvorfor jagde ikke TS bort denne livsfarlige løskatten før den «angrep» hunden? Kan det være at den hunden heter Skybert og kun finnes i TS sin fantasi? 
Og har troll hunder? Finnes det katter i Trollskogen?

Anonymkode: a9e17...311

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var du vitne? Siden du åpenbart vet at TS hadde kontroll på valpen. Du vet jammen hvilken vei de gikk på også. Kan hende valpen var såpass ute av kontroll at katten følte seg truet. Det er klart at katten ikke skal avlives da.

Anonymkode: 5751a...64b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det står det da strengt tatt ingenting om. 

Jeg har valp og katter selv, så jeg vet nok om kroppsspråket til begge til å kunne se når ting er i ferd med å gå galt. Valper er i stor grad uforutsigbare og fort svært truende for katter uten at hundeeiere klarer å skjønne dette og dermed ikke tar hensyn. Veldig mange hundeeiere lar valpene vimse rundt og synes det er så søtt at valpen vil leke med en katt uten å skjønne for et sekund at valpens lrekekroppsspråk er truende for katter og egentlig oppfordrer til slåsskamp... 

Anonymkode: 31951...0f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har en liten hund. Katter er teriitorial. Katter angriper ikke uten at noen kommet på deres eiendom. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet du det? Ingenting i innlegget til TS som tilsier det. Ikke finn på din egen historie.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fy fader Nå skjedde det, nabo katten angrep valpen min.... Jeg er på vei til dyrlegen nå!.

Når skal det gå opp for dere egoistisk katteeiere at dere må holde løskattene deres inne! Blir så oppgitt.

1: Hvis det er naboens katt er det ikke en løskatt. 
2: Er du redd katter? Det er bare å sparke etter katter så stikker de av. 
3: Du kunne løftet opp valpen din. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisk katt angriper ikke noen uten at den ikke ser noen annen løsning.  

Anonymkode: 481d8...ef4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisk katt angriper ikke noen uten at den ikke ser noen annen løsning.  

Du vet at det er estimert at katter dreper sånn 3.7 milliarder fugler hvert år?

Så jo, friske katter angriper mye rart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhgj skrev (2 minutter siden):

Forskjell på jakt og å angripe 🙄 

Anonymkode: a985c...8cf

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

valpen var på vår terrasse da den ble angrepet, jeg hørte et leven å løp ut og jagde bort katten.

Blir så irritert når dere kattesympatisører prøver å forsvare katter "Katter angriper aldri" Ja sikkert...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har noen oppfølgende spørsmål:

1. Var valpen løs eller i bånd/sele?

2. Ble den angrepet på eller utenfor din eiendom?

3. Vet du sikkert at katten har en eier? Vet du i såfall hvem som eier den?

4. Har du prøvd å ta kontakt med katteeieren for å finne en løsning før du gikk inn på KG?

5. Helt ærlig: Er dette virkelig en sann historie eller prøver du bare å piske opp stemninga mellom crazy catladies og innbitte kattehatere?

Anonymkode: 942de...5fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Noe eldre, 2 riktige bokstaver i navnet, elsker katten og hunden min like høyt, men barna mine høyere. 
katten skal ikke bli avlivet. Kontroll på hunden , hvorfor fjernet hun ikke katten? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vhgj skrev (9 minutter siden):

Katter angriper ikke hunder med mindre de er trengt opp i et hjørne og ikke har noen mulighet for å rømme unna. Katter prøver alltid å løpe fra hunder når de føler seg truet. Så hvis katten faktisk angrep hunden, så har TS stått apatisk og sett på at hunden trengte katten opp i et hjørne til den ble klort og bitt (eller "angrepet" som TS kaller det). 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katter angriper ikke hunder med mindre de er trengt opp i et hjørne og ikke har noen mulighet for å rømme unna. Katter prøver alltid å løpe fra hunder når de føler seg truet. Så hvis katten faktisk angrep hunden, så har TS stått apatisk og sett på at hunden trengte katten opp i et hjørne til den ble klort og bitt (eller "angrepet" som TS kaller det). 

Ehhh, det er feil... 

https://pethelpful.com/cats/How-to-Stop-a-Cat-from-Attacking-Dogs

https://www.animalwised.com/my-cat-keeps-attacking-my-dog-3433.html

https://hundesonen.no/topic/83785-katta-angrep-hunden/

Katter kan fint angripe hunder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

valpen var på vår terrasse da den ble angrepet, jeg hørte et leven å løp ut og jagde bort katten.

Blir så irritert når dere kattesympatisører prøver å forsvare katter "Katter angriper aldri" Ja sikkert...

Jeg blir så irritert når folk som deg skriver så usannsynlige tulleinnlegg på KG bare for å piske opp stemninga.
Med mindre hunden din er en mus eller katten var en løve rømt fra nærmeste dyrehage, så skjedde ikke dette. Katter oppsøker ikke hunder på terasser og angriper dem uten grunn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert når folk som deg skriver så usannsynlige tulleinnlegg på KG bare for å piske opp stemninga.
Med mindre hunden din er en mus eller katten var en løve rømt fra nærmeste dyrehage, så skjedde ikke dette. Katter oppsøker ikke hunder på terasser og angriper dem uten grunn.

Jo, det kan dem fint gjøre.

Anonymkode: 2cf0d...411

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...