AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Hei. Jeg fant min gamle ipod og dattera mi på 5 vil ha den. Men den tar mp3 filer... Er det noe folk driver med idag? Jeg er ikke så up to date... Jeg vil laste ned bøker. Anonymkode: 155c0...8ec
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Jeg tar utgangspunkt i at dette er en av de eldre iPodene. Du må ha en PC med CD-spiller (eller DVD / Blu-ray). Først må du få tak i lydboka på CD. De fleste tjenester som tilbyr lydbøker i dag er streamingtjenester - altså at du ikke får en faktisk fil du kan spille av på datamaskinen. Du må derfor ty til bibliotek eller du kan kjøpe lydbok på CD i butikk eller på nett. Når du har CD'en kan du kopiere (rippe) den inn på datamaskinen. Til dette kan du bruke iTunes. Når du har fått kopiert lydfilen inn i iTunes er det bare å koble iPod'en til PCen og overføre. Anonymkode: 295aa...9fd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Du får fortsatt tak i mp3er, ja. Det er ikke all musikk som er på streamingtjenester, spesielt ikke sære ting som spesielle live-opptredener. Men hvis du ikke vet det, så vet du nok heller ikke hvor du finner slikt... og innlegget mitt blir bare slettet hvis jeg forteller deg hvor du kan finne slikt... Anonymkode: 20afb...325
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 eller t0rrent Anonymkode: 1e753...eed
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tar utgangspunkt i at dette er en av de eldre iPodene. Du må ha en PC med CD-spiller (eller DVD / Blu-ray). Først må du få tak i lydboka på CD. De fleste tjenester som tilbyr lydbøker i dag er streamingtjenester - altså at du ikke får en faktisk fil du kan spille av på datamaskinen. Du må derfor ty til bibliotek eller du kan kjøpe lydbok på CD i butikk eller på nett. Når du har CD'en kan du kopiere (rippe) den inn på datamaskinen. Til dette kan du bruke iTunes. Når du har fått kopiert lydfilen inn i iTunes er det bare å koble iPod'en til PCen og overføre. Anonymkode: 295aa...9fd Eller bare laste ned mp3 fil fra piratside eller youtube. Du kan konvertere digitale filer. Også fra spotify men det er litt mer komplisert. Anonymkode: 83849...600 2
Mamajune11 Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei. Jeg fant min gamle ipod og dattera mi på 5 vil ha den. Men den tar mp3 filer... Er det noe folk driver med idag? Jeg er ikke så up to date... Jeg vil laste ned bøker. Anonymkode: 155c0...8ec Koble den i pc’en din og sjekk om softwaren er for gammel til itunes. Hvis ikke er den bare å kjøpe lydbøker der å legge inn.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Tusen takk for gode tips ❤️💕 da skal jeg være litt teknisk i kveld 💚 Anonymkode: 155c0...8ec
lin Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller bare laste ned mp3 fil fra piratside eller youtube. Du kan konvertere digitale filer. Også fra spotify men det er litt mer komplisert. Anonymkode: 83849...600 Hvordan gjør man dette? Tenker på konvertere fra YouTube til mp3. Forklaring for dummies altså. Endret 20. august 2022 av lin
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 lin skrev (8 minutter siden): Hvordan gjør man dette? Tenker på konvertere fra YouTube til mp3. Forklaring for dummies altså. Google er din venn. Bare å skive inn youtube-linken på denne siden, og så kan du lagre mp3. https://ytmp3.cc/7daf6/ Har ikke sjekket den da, så det kan hende at den ikke fungerer. Men google "convert youtube to mp3" så får du flere treff. Anonymkode: 20afb...325 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Har all min musikk på min mp3 spiller ja. Eller ikke alt. Har alt på hjemme media serveren som streamer til mine sonos høytalere. Og så det musikk jeg lytter til for tiden, på min mp3 spiller. Anonymkode: 28a11...5fe
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 Det hender seg at jeg kjøper CD og da ripper jeg til .FLAC eller .MP3 for å ha musikken på mobilen eller PC, har stereo med Bluetooth i billen og det fungerer utmerket pluss at man i tillegg har handsfree. Piratkopiering og gjøre seg til kjeltring med å laste ned fra YouTube og andre steder gidder jeg ikke, dessuten så har jeg YouTube Premium og da er YouTube Music inkludert. Anonymkode: c513a...d6f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Det hender jeg bruker mp3-er, men i hovedsak til opptak (har en liten diktafon som kun lagrer i mp3). Jeg har også en del eldre lydbøker liggende i mp3-format, men det blir mindre og mindre brukt til fordel for M4B (ev. A), da det egner seg bedre til min lydbokspiller. Anonymkode: 5d7e1...6f8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 2 hours ago, Woah0 said: Jepp. Hater reklamer. MP3 er best! Reklamer? Reklame er ikke noe problem, enten du bruker spotify, youtube eller hva enn (eller KG, for den saks skyld). Ublock origin og tilsvarende gjør jobben. Anonymkode: 5d7e1...6f8
Woah0 Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Reklamer? Reklame er ikke noe problem, enten du bruker spotify, youtube eller hva enn (eller KG, for den saks skyld). Ublock origin og tilsvarende gjør jobben. Anonymkode: 5d7e1...6f8 Ikke hvis jeg skal bruke et program. Winamp for life! 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 On 8/20/2022 at 7:23 PM, AnonymBruker said: Google er din venn. Bare å skive inn youtube-linken på denne siden, og så kan du lagre mp3. https://ytmp3.cc/7daf6/ Har ikke sjekket den da, så det kan hende at den ikke fungerer. Men google "convert youtube to mp3" så får du flere treff. Anonymkode: 20afb...325 Og disse sidene gjør det neppe for å være snille; det finnes ingen gratis lunsj med mindre man lager den selv. Så vil folk høre på mp3-musikk fra YouTube, må de, for å unngå å bruke sider som i verste fall blir drevet av russiske eller asiatiske kriminelle, gjøre jobben på egen hånd; bare å google yt-dlp. Anonymkode: b228e...a82
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Jepp, jeg bruker min den dag i dag med ledning og greier 🥰🥰 Er så glad i den at jeg ikke vil ha noe annet. Anonymkode: 9188a...877
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Bruker den til trening, vil ikke ta med mobilen Jeg er usikker på hvordan man får inn ny musikk siden jeg alltid hører på Metallica når jeg trener da. Så de sangene ble lagt inn for mange år siden. Anonymkode: c13ed...cc4
proghodet Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 12 hours ago, Woah0 said: Ikke hvis jeg skal bruke et program. Winamp for life! Sjekk ut MusicBee, da vel? 1
Okapi Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 MP3? Det er litt i overkant futuristisk, er det ikke? Må ha en sånn som denne her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå