Dru Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 Jeg skal kjøpe blender i gave til broren min, men jeg er ikke kjent i blender-verden. Den vil nok hovedsakelig bli brukt til drinkemiksing, jeg kan aldri tenke meg at smoothies er hans greie. Jeg tenker spesielt på "bollen", og om den bør være av plast eller glass. Knusing av isbiter er jo belastende, og det er et poeng at den skal vare litt lengre enn to fester. Noen tips? Både på hva som er best, og hvilke merker jeg bør vurdere. Jeg har ikke anledning til å legge allverdens penger i det heller.
Grooo Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Glass bør det i alle fall være, og gjerne egen funksjon for isbitknusing... De med "tappetut" i bunnen er jo kjekke, min har desverre ikke det. (Den var vervepremie i bokklubben, og har blitt brukt meget flittig i snart halvannet år nå. Fortsatt god som gull.)
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #3 Skrevet 23. november 2005 Glassbolle er et must ja.. Isknuse-funksjon tror jeg de aller fleste har. Ville ikke hatt helletut, et helvete å vaske..
Grooo Skrevet 23. november 2005 #4 Skrevet 23. november 2005 Hm.. Har aldri prøvd de med helletut selv, men har ei venninne som er veldig fornøyd med det. Men kanskje det ikke er så lurt allikevel da...
Dru Skrevet 23. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2005 Kjøkkenmaskinen min har plastbolle, og den tåler alt, så det var derfor jeg lurte litt. Men den maskinen ligger i en helt annen prisklasse enn det jeg tenker på å kjøpe nå... Glass er nok det beste, ja.
Nella Skrevet 23. november 2005 #6 Skrevet 23. november 2005 Glassbolle og at de er tagger på et par av knivene nedi. Får bedre tak på isen... Ellers er en smoothiemaker smak og behag. Jeg kunne aldri tenkt meg den da det hender jeg lager annet enn drikke i blenderen og rengjøringen syns jeg virker litt tungvint.
Scheherazade Skrevet 23. november 2005 #7 Skrevet 23. november 2005 Den jeg har er i glass og har fire kniver, to som står opp i 90 graders vinkel og to som går utover. Den mamma og de har, har ikke bladene som står rett opp, og den takler ikke å knuse harde ting dersom det ikke er tilsatt en del væske. Dette fordi det ikke blir noe sirkulasjon, det som ligger på toppen kommer aldri ned dit kniven er. Har bare prøvd med frosne bær og ikke med isbiter da. Men min takler frosne bær helt fint, uten væske, og det e pga knivene som står rett opp. Så, konklusjon, tror det er bra å ha kniver som står opp. Ellers er den mamma og de har ganske dårlig. Tror det er Wilfa, om jeg ikke tar så altfor mye feil.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. november 2005 #8 Skrevet 23. november 2005 Den jeg har er i glass og har fire kniver, to som står opp i 90 graders vinkel og to som går utover. Den mamma og de har, har ikke bladene som står rett opp, og den takler ikke å knuse harde ting dersom det ikke er tilsatt en del væske. Dette fordi det ikke blir noe sirkulasjon, det som ligger på toppen kommer aldri ned dit kniven er. Har bare prøvd med frosne bær og ikke med isbiter da. ← Dette er kjempeviktig. Kjøpte selv en ganske dyr blender fra Princess, og forhørte meg om at den var kraftig nok til å knuse is, men det hjalp lite med kraftig motor når knivpatenten gjorde at alt pakket seg tett i bunn. Det er også en fordel at et par av knivene har tagger, slik noen andre her skrev. Etter en del leting på nett fant jeg to blendere til under tusenlappen som bestod is-testen 100%: Electrolux ASB 2600 (ca 700 kr) og Bosch MMB 2000 (kr 1000). Braun MX 2050 (ca kr 700) skal også stå til godkjent.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. november 2005 #9 Skrevet 24. november 2005 Min har to kniver rett ned i bunnen slik at alt blir knust. Og selvsagt to vanlige kniver. Har en Kenwood.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #10 Skrevet 24. november 2005 Den jeg har er i glass og har fire kniver, to som står opp i 90 graders vinkel og to som går utover. Den mamma og de har, har ikke bladene som står rett opp, og den takler ikke å knuse harde ting dersom det ikke er tilsatt en del væske. Dette fordi det ikke blir noe sirkulasjon, det som ligger på toppen kommer aldri ned dit kniven er. Har bare prøvd med frosne bær og ikke med isbiter da. Men min takler frosne bær helt fint, uten væske, og det e pga knivene som står rett opp. Så, konklusjon, tror det er bra å ha kniver som står opp. Ellers er den mamma og de har ganske dårlig. Tror det er Wilfa, om jeg ikke tar så altfor mye feil. ← Min har kniver som står opp og er Wilfa. Man man må tilsettte vann ved kniusing av harde ting, is og sånn med denne blenderen. Er veldig fornøyd med min, selv om det hender enkelte bær ikke blir helt most. Den er sikkert ikke den kraftigste blenderen på markedet, dog.
ashera Skrevet 24. november 2005 #11 Skrevet 24. november 2005 Kitchen Aid og Hamilton Beach er to sikre kort når det gjelder blendere. Førstnevnte er dyrest, den andre sånn midt på treet i forhold til merker som Wilfa, Kenwood o.l, som er nokså rimelige. Jeg har Hamilton Beach og er storfornøyd, den knuser is og frossen frukt så det suser.
Pasha Skrevet 26. november 2005 #12 Skrevet 26. november 2005 Den bør ha glasskolbe Være kraftig motor på Ha kniver som står i forskjellige retninger (neon opp og noen ned)
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #13 Skrevet 26. november 2005 Min Braun blender som jeg fikk til jul i fjor knuste jeg kolben på da jeg ville lage smootie med frossen frukt. Frukt og biter av kolben over hele kjøkkenet.
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2005 #14 Skrevet 27. november 2005 Min Braun blender som jeg fikk til jul i fjor knuste jeg kolben på da jeg ville lage smootie med frossen frukt. Frukt og biter av kolben over hele kjøkkenet. ← Oj oj oj, var det glasskolbe? Jeg er forresten kjempefornøyd med Kitchen Aid-blender. Ser kjempetøff ut også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå