AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Jeg sliter med at jeg blir så nedfor og negativ når jeg gjør feil. Kan ikke, klarer ikke, får ikke til. Eksempel; jeg prøver å kun bake brød (ikke kjøpe) og har til nå ment at de var utrolig gode - så koker jeg egg som blir litt for bløtkokt, har det på brødskiva og merker at brødet ryr sammen. Hvordan kan jeg bli snillere med meg selv? Jeg er elendig på å snakke meg opp, det er så mye enklere å trykke meg selv ned. Hva er triksene slik at jeg kan gjøre feil uten å havne i kjelleren? Anonymkode: b35a5...e58
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Ehh… Du knekker helt sammen fordi egget er litt for bløtkokt og ødelegger brødskiva? Høres latterlig idiotisk ut Anonymkode: ec27f...db7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Triks? Oppsøke helsehjelp for å bli mindre ustabil og for å utvide toleransevinduet såpass mye at du takler greit at brødskriva ryr litt Anonymkode: a7872...6f1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Så slemme svar du har fått. Ikke akkurat som man trenger slike tilbakemeldinger når man sliter med sånne tanker. Ikke akkurat som det blir bedre når andre skal være nedlatende fordi man sliter. Jeg er litt sånn selv jeg. Selv små ting blir en bekreftelse på at jeg er udugelig, ikke klarer ting eller er lite verdt. For min del kommer slike ting av opplevelser i oppveksten. Kan du kanskje prøve å endre litt på hvordan du tenker? Istedenfor å tenke at brødet er helt forferdelig så kan du heller se på hva som er positivt med det og kanskje heller tenke at du kan se på hvordan du kan gjøre det bedre neste gang. Alle gjør feil og noen ganger må man prøve og feile før man får ting til. Nå kan det være at brødet er ganske bra og at alt ikke trenger å være perfekt. Det er lett å se på alt på en veldig negativ måte om man er litt perfeksjonist og streng med seg selv. Jeg synes det å se på ting på en realistisk måte er bedre enn overdrevne positive tanker. Anonymkode: 7926a...f93 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå