AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Jeg sliter med søvnen, og har de siste 20 årene aldri våknet og følt meg uthvilt. Jeg kjøpte meg nylig en fitbit, og ser at jeg har veldig mange perioder i løpet av natten der jeg er våken. Lurer på om det er flere som har samme mønster, om det er helt normalt? Jeg har så lyst til å kjenne på følelsen av å være uthvilt. Overse tidspunktene på bildene, det er ingen forskjell i hvordan jeg føler meg om jeg sover fra 01-09 eller 22-06. Av og til tar jeg en lur på sofaen og synes alltid at jeg sover best da, som grafen også viser. Anonymkode: 67853...bfc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Du må ta disse målingene med en klype salt. Synes de ser bra ut, mine er mye mer rosa og er våken i et par timer iløpet av natta. Prøver du legge deg og stå opp til samme tid hver dag, selv i helgene? Ser du har tatt en powernap, det ødelegger ofte nattesøvnen. Grunnen til at du føler at du sover bedre da er fordi du rekker ikke falle i REM søvn eller være så urolig, men de gjør deg en bjørnetjeneste. Er du fysisk aktiv, spiser du bra? Du kan forsøke med melatonin f.eks, mange har godt utbytte av det. Anonymkode: c037a...b26
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Min fitbit måler upresist når jeg sover mindre enn 2 eller 3 timer sammenhengende. Anonymkode: ecc47...432 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må ta disse målingene med en klype salt. Synes de ser bra ut, mine er mye mer rosa og er våken i et par timer iløpet av natta. Prøver du legge deg og stå opp til samme tid hver dag, selv i helgene? Ser du har tatt en powernap, det ødelegger ofte nattesøvnen. Grunnen til at du føler at du sover bedre da er fordi du rekker ikke falle i REM søvn eller være så urolig, men de gjør deg en bjørnetjeneste. Er du fysisk aktiv, spiser du bra? Du kan forsøke med melatonin f.eks, mange har godt utbytte av det. Anonymkode: c037a...b26 Hei, takk for tilbakemelding, jeg googlet litt og så at det var normalt med så mange våkne øyeblikk, var ikke klar over det. Jeg spiser ok næringsmessig, men jeg spiser bare to ganger i døgnet. Er heller ikke nok fysisk aktiv. Det er i hele tatt ørten grunner som kan være årsak til dårlig søvn, men problemet har vært det samme selv om jeg har spist bedre og trent mer. Det jeg har lurt på er om jeg kan ha søvnapné, får studere det nærmere når jeg får inn mer data. Anonymkode: 67853...bfc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, takk for tilbakemelding, jeg googlet litt og så at det var normalt med så mange våkne øyeblikk, var ikke klar over det. Jeg spiser ok næringsmessig, men jeg spiser bare to ganger i døgnet. Er heller ikke nok fysisk aktiv. Det er i hele tatt ørten grunner som kan være årsak til dårlig søvn, men problemet har vært det samme selv om jeg har spist bedre og trent mer. Det jeg har lurt på er om jeg kan ha søvnapné, får studere det nærmere når jeg får inn mer data. Anonymkode: 67853...bfc Det kan nok kun kvalifisert helsepersonell fortelle deg, ikke Fitbit det er helt vanlig ja, det virker kanskje mye. Om du ser innpå appen står det at man er kanskje våken 10-20 ganger i løpet av natta, men de fleste oppvåkningene er så korte at man kanskje ikke husker de selv. Kan du ikke få fastlegen din til å henvise deg til et søvnsenter? Så får du se om det er noe galt. Hvordan er psyken? Mye stress, tanker, bekymringer? Anonymkode: c037a...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå