AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Har møtt en mann som jeg har hatt kontakt med i flere uker. Han virker veldig snill og oppriktig, men jeg har tenkt at det er for tidlig for han å gå inn i et forhold. Han har kun vært singel i 4 mnd og det var ikke han som ville at det sku bli slutt. Han var utro på fylla. Påstår han fikk blackout og at dama hadde gjort det bevisst og at hun visste at han var i et forhold. Jeg tenker alle kan gjøre feil og at det ble en dyrbar erfaring for han. Han sier han sa i fra til eksen sin med en gang. De har barn sammen og de er mye sammen. De var på ferie sammen også og har planlagt ferie sammen neste år også. Alt dette skremmer meg. Jeg er et brent barn og har vært i et usunt forhold med en som ikke var snill med meg. Han her virker som en veldig fin fyr og vi har veldig god kjemi. Han har sagt at han ikke vet hva hab vil, men at kjemien mellom oss er så bra + at han er nysjerrig på meg/oss. Han kontaktet meg flere ganger til dagen. I går får jeg en snap der han har fått en gave på kontorpulten sin fra en ukjent giver. Jeg svarte en hemmelig beundrer mener du, så svarte han kanskje med denne bak🤣 Jeg kjente at jeg ikke likte det der. Vil han gjøre meg sjalu? Bestevenninen min sier det er flere røde flagg her, men han virker så god å ærlig ellers. Hva tenker dere? Anonymkode: d60e7...aef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Hei. Første røde flagg: -han sier at han ikke vet hva han vil....ja da må du stole på nettopp det. Hadde han vært nok interessert i deg hadde han ikke sagt akkurat dette. Jeg er "brent" jeg også og ville ikke se de røde flaggene som var tydelige i det forholdet jeg var i. Jeg tok til takke med "smuler", dessverre. Er slutt nå da. I mitt neste forhold skal jeg følge magefølelsen når noe "skurrer". Anonymkode: 911cd...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Nå må du ta de røde flaggene på alvor!!! Her er det mange🚩🚩🚩 Anonymkode: efdee...79a 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Første røde flagg: -han sier at han ikke vet hva han vil....ja da må du stole på nettopp det. Hadde han vært nok interessert i deg hadde han ikke sagt akkurat dette. Jeg er "brent" jeg også og ville ikke se de røde flaggene som var tydelige i det forholdet jeg var i. Jeg tok til takke med "smuler", dessverre. Er slutt nå da. I mitt neste forhold skal jeg følge magefølelsen når noe "skurrer". Anonymkode: 911cd...f3a Takk for svar, men jeg vet jo ikke enda hva jeg vil heller. Har jo kun pratet med han i litt over 2 uker + vært med han 3 ganger? Det er litt typisk meg å skyve bort menn når jeg får følelser, men som sagt etter i går merker jeg at jeg har begynnt å trekke meg mer og mer vekk.. Jeg har også sagt til han at jeg er skeptisk pga eksen og hvordan bruddet skjedde. Anonymkode: d60e7...aef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå må du ta de røde flaggene på alvor!!! Her er det mange🚩🚩🚩 Anonymkode: efdee...79a Takk jeg bør nok det. Anonymkode: d60e7...aef 1
Gjest Muffin man Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 (endret) Jeg syntes at voksne menn som sier de blacker ut i den grad at de er utro er veldig lite troverdige. Vanligvis er jeg for å la tvilen komme vedkommende til gode, men her er det nok flere røde flagg. Å sende deg et bildet av en gave fra en hemmelig beundrer høres ut som noe han gjør for å trigge usikkerhet hos deg og for å statuere at han er ettertraktet. Hva godt skulle dette gjøre annet enn å prøve å gjøre deg desperat til å gå etter han før noen andre gjorde det? Som mann selv vil jeg faktisk advare mot menn som oppererer på denne måten. Det blir liksom et taktisk spill hvor de spiller på følelseslivet ditt. Endret 20. august 2022 av Muffin man
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Kun 4 mnd siden brudd, og utroskap. Rødt flagg. Ellers 100% enig med @Muffin man Anonymkode: 87e58...1e8 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 Røde, røde flagg. Anonymkode: 45f20...cd4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Muffin man skrev (5 minutter siden): Jeg syntes at voksne menn som sier de blacker ut i den grad at du er utro er veldig lite troverdige. Vanligvis er jeg for å la tvilen komme vedkommende til gode, men her er det nok flere røde flagg. Å sende deg et bildet av en gave fra en hemmelig beundrer høres ut som noe han gjør for å trigge usikkerhet hos deg og for å statuere at han er ettertraktet. Hva godt skulle dette gjøre annet enn å prøve å gjøre deg desperat til å gå etter han før noen andre gjorde det? Som mann selv vil jeg faktisk advare mot menn som oppererer på denne måten. Det blir liksom et taktisk spill hvor de spiller på følelseslivet ditt. Takk for et godt svar og dine synspunkter. Setter stor pris på det. Jeg føler han var troværdig når han fortalte meg om utroskapen og årsaken til at det ble slutt mellom de. De hadde heller ikke et dårlig forhold. Han er nok usikker og trenger oppmerksomhet kanskje og er nok ikke over eksen enda, selv om han sier at det aldri kan bli de 2 igjen pga utroskapen og at det er et riktig valg eksen tok. Det er bare at han ellers virker så bra, men som sagt etter snapen i går har jeg nesten ikke skrevet med han. Han er borte på reisejobb. Anonymkode: d60e7...aef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Avslutt med han før du får følelser og blir såra Anonymkode: 754d8...647 3
Gjest Muffin man Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for et godt svar og dine synspunkter. Setter stor pris på det. Jeg føler han var troværdig når han fortalte meg om utroskapen og årsaken til at det ble slutt mellom de. De hadde heller ikke et dårlig forhold. Han er nok usikker og trenger oppmerksomhet kanskje og er nok ikke over eksen enda, selv om han sier at det aldri kan bli de 2 igjen pga utroskapen og at det er et riktig valg eksen tok. Det er bare at han ellers virker så bra, men som sagt etter snapen i går har jeg nesten ikke skrevet med han. Han er borte på reisejobb. Anonymkode: d60e7...aef Huff. Det er ikke en lett sak å forholde seg til for deg da man ikke kan si noe sikkert. Håper det løser seg for det beste for deg i lengden. Vær sterk og ikke la deg bli lekt med. Du fortjener det beste! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er et brent barn og har vært i et usunt forhold med en som ikke var snill med meg. Hvis ikke du oppsøker terapi så fortsetter gjerne det mønsteret med å velge dårlige menn. Ikke bare er han her dårlig, men du reagerer også helt feil og tenker helt feil. Eksempler: AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har tenkt at det er for tidlig for han å gå inn i et forhold Dette er ikke din business. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker alle kan gjøre feil og at det ble en dyrbar erfaring for han. Du nærmest koster menn inn i en rolle som slem. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Han her virker som en veldig fin fyr og vi har veldig god kjemi. Nei, han gjør ikke det, vet du, og den kjemien du snakker om, er egentlig bare din tendens til å like føkka menn og føkka menn sin tendens til å like deg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil han gjøre meg sjalu? Det er ikke din oppgave å finne ut. En dame med selvrespekt ville vært over alle hauger. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jo kun pratet med han i litt over 2 uker + vært med han 3 ganger? Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare at han ellers virker så bra Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er nok usikker og trenger oppmerksomhet kanskje og er nok ikke over eksen enda Igjen, du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Du burde ha gått for lengst, men du tviholder på fyren og lager den ene unnskyldningen etter den andre. Dette er fordi du enda ikke har gått i terapi og lært å kjenne igjen og komme deg unna dårlige menn. I stedet føler du noe ekstra når de er rundt. Anonymkode: 3164b...e53 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis ikke du oppsøker terapi så fortsetter gjerne det mønsteret med å velge dårlige menn. Ikke bare er han her dårlig, men du reagerer også helt feil og tenker helt feil. Eksempler: Dette er ikke din business. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Du nærmest koster menn inn i en rolle som slem. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Nei, han gjør ikke det, vet du, og den kjemien du snakker om, er egentlig bare din tendens til å like føkka menn og føkka menn sin tendens til å like deg. Det er ikke din oppgave å finne ut. En dame med selvrespekt ville vært over alle hauger. Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Igjen, du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Du burde ha gått for lengst, men du tviholder på fyren og lager den ene unnskyldningen etter den andre. Dette er fordi du enda ikke har gått i terapi og lært å kjenne igjen og komme deg unna dårlige menn. I stedet føler du noe ekstra når de er rundt. Anonymkode: 3164b...e53 Jeg kjenner meg så alt for godt igjen igjen i alt du påpeker for TS. Du har skjønt dette. Har du tips til lesestoff etc om hvordan komme ut av mønsteret med dårlige/upålitelige menn? Eventuelt noen egne eller andres erfaringer å dele? Jeg er i ferd med å brytes ned av nok en gang å ha valgt en som ikke er tilgjengelig 😰 Anonymkode: 8865c...91d 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis ikke du oppsøker terapi så fortsetter gjerne det mønsteret med å velge dårlige menn. Ikke bare er han her dårlig, men du reagerer også helt feil og tenker helt feil. Eksempler: Dette er ikke din business. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Du nærmest koster menn inn i en rolle som slem. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Nei, han gjør ikke det, vet du, og den kjemien du snakker om, er egentlig bare din tendens til å like føkka menn og føkka menn sin tendens til å like deg. Det er ikke din oppgave å finne ut. En dame med selvrespekt ville vært over alle hauger. Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Hva har det med saken å gjøre? Ingenting. Du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Igjen, du finner opp unnskyldninger for dårlige menn. Du burde ha gått for lengst, men du tviholder på fyren og lager den ene unnskyldningen etter den andre. Dette er fordi du enda ikke har gått i terapi og lært å kjenne igjen og komme deg unna dårlige menn. I stedet føler du noe ekstra når de er rundt. Anonymkode: 3164b...e53 Takk for svar, jeg bare tenker høyt her nå. Det er ikke noe jeg vet, kan godt være at fyren bare synes det var morsomt å få en sjokoladeske uten avsender, men jeg skjønner hva du mener. Det skal sies at det er kun siste eksen min som jeg har barn med som har behandlet meg dårlig. Jeg har gått til psykolog etter bruddet og skal ha siste time nå i slutten av august. Jeg er helt inneforstått med at det er eksen min som har problemer og ikke meg det er noe i veien med. Han har svært mange narsisitiske trekk. Han jeg har møtt nå er en rolig type, men ja jeg kjenner jo han ikke så derfor så usikker på mageføelsen eller om det er frykten jeg kjenner på. Anonymkode: d60e7...aef 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 Muffin man skrev (1 time siden): Huff. Det er ikke en lett sak å forholde seg til for deg da man ikke kan si noe sikkert. Håper det løser seg for det beste for deg i lengden. Vær sterk og ikke la deg bli lekt med. Du fortjener det beste! Lykke til Tusen takk. Jeg er ganske bastant på akkurat dette. Orker ikke mer tull og kutter fort om det dukker opp ting som jeg ikke kan leve med. Anonymkode: d60e7...aef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner meg så alt for godt igjen igjen i alt du påpeker for TS. Du har skjønt dette. Har du tips til lesestoff etc om hvordan komme ut av mønsteret med dårlige/upålitelige menn? Eventuelt noen egne eller andres erfaringer å dele? Jeg er i ferd med å brytes ned av nok en gang å ha valgt en som ikke er tilgjengelig 😰 Anonymkode: 8865c...91d Jeg selv gikk til samtaler og kurs på krisesenteret, etter et virkelig dårlig forhold. Har også gått til psykolog i enkelte perioder. Jeg husker at psykologen reagerte på at jeg var submissiv, han sa det er noe psykologer jevnt over forbinder med lav selvrespekt. Jeg ble skikkelig sint og mente at han ikke hadde peiling. I senere tid har jeg innsett at han hadde rett. Selvtillit er ofte det motsatte av selvrespekt. Man skal liksom tåle så mye, være kul, ikke være usikker, bla bla bla. Det var faktisk da jeg begynte å lese på kvinneguiden om alle damene som fant på unnskyldninger for menn, og, ikke bare det, men prøvde å dytte menn inn i rollen som slem (han må være dominant, ta for seg, bla bla bla) at jeg innså hvor teit den holdningen er. Jeg begynte å skamme meg for hvor mye jeg lot menn komme unna med, og hvordan jeg hadde en helt annen standard for menn enn for kvinner. Det er jo faktisk nokså manns-fiendtlig å forvente at menn er dårlige, og ha så lave krav til menn. Man kan forvente nøyaktig det samme av menn som av kvinner. De er ikke undermennesker. Så hvis du er ute etter lesestoff så kan jeg faktisk anbefale kvinneguiden På den litt mer seriøse siden; webpsykologen. Her er en artikkel hvor det står om en mann som hekter på dårlige kvinner, og, ikke nok med det, prøver å dytte en bra dame inn i rollen som den slemme; https://www.webpsykologen.no/artikler/trakassering-vold-i-parforhold/ Ta gjerne utgangspunkt i webpsykologen. Men anbefaler deg å finne en psykolog også. Anonymkode: 3164b...e53 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke noe jeg vet, kan godt være at fyren bare synes det var morsomt å få en sjokoladeske uten avsender Jo, men det er likevel ikke alle menn som forteller dette til den han dater. Det er kun én type menn som gjør dette, og det er de som liker å ha makt og kontroll, og som elsker at dama tripper nervøst rundt med vondt i magen. Det finnes menn som nyter andres smerte. Anonymkode: 3164b...e53 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk. Jeg er ganske bastant på akkurat dette. Orker ikke mer tull og kutter fort om det dukker opp ting som jeg ikke kan leve med. Anonymkode: d60e7...aef Det er jo det du ikke gjør. Alle vi andre ville flydd, du er den som blir. Har du ikke lest tråden? Men men, ditt liv, dine valg. Anonymkode: 3164b...e53
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Skrevet 20. august 2022 1. man har ikke sex «ved et tilfelle». Er det mulig man blir dopet og voldtatt på byen? Ja. Men da er man ikke utro. Sex er en villet handling. Altså noe man velger å foreta seg. Velger man å være utro en gang? Da velger man det trolig igjen, særlig om man later som om egne valg er «noe som skjer» Verden er ikke magisk. Gjør du noe så er det fordi du velger å gjøre det. 2. selvsagt deltar man på ferier, feirer jul og bursdag og deltar på foreldremøter og har søndagsmiddag sammen med sine barns andre forelder. Noe annet valg plasserer en forelder trygt i kategorien «ikke til å samle på». Skal du vøre sammen med noen med barn må du ta barna, eksen, eks-svigers og eksens nye flamme og særkullsbarn med på kjøpet. Alle desse er med i dealen. 3. ingen kan gjøre deg sjalu. Sjalusi er en følelse du velger. Eller ikke velger. Igjen - verden er ikke magisk. Skjer noe så er det fordi du velger å gjøre det. Anonymkode: 2082e...e33
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 Rødt flagg. Ts, jeg ser at du også har en tilbøyelighet til å tiltrekke seg usunne relasjoner. Jeg er også slik, og jeg vil bare si det absolutt beste tipset jeg har fått til det og som jeg virkelig vil anbefale deg er: Når du møter en mann du liker, bruk lang til på å bli kjent før du innleder noe forhold. Si at du trenger tid. Da er det lettere å finne de røde flaggene. Bryr han seg om deg, vil han respektere det. Det kan være vanskelig å holde igjen når det er følelser der, men det er verdt det. Det er vanskelig å se de røde flaggene i starten av et forhold, så bruk tid på å bli kjent. Kjenn etter underveis om han gjør noe som får deg til å føle deg dårlig, tråkke over grensene dine etc. Før du kommer til det punktet, kan det være lurt å tenke gjennom hva du ønsker deg i en partner og hvor dine grenser ligger på ulike områder🙂 Bare et tips 😃 Anonymkode: c7397...7c1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå