Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige måned møtte jeg ei kvinne jeg har blitt litt kjent med, som jeg anser som perfekt.

Hun er pen, smart, velkledd, 30 år ung, har god jobb og karriere på vei opp, slank, har vanvittig god selvtillitt, gift med en perfekt mann, har datter på fem år, hun er sosialt flink, har perfekt hus og bil og hele livet hennes virker så perfekt. Det virker som hun og hennes liv er feilfritt.  

Jeg er ikke missunnelig men alldeles fasinert, og bittelitt misunnelig da😅 ettersom jeg skulle ønske at jeg også kunne være slik, i hvertfall med tanke på intelligens, utstråling og confidence.

Hun viste også en liten Sårbar side ved seg selv ved at hun ble berørt til tårer, da anså hei henne som enda mer perfekt. 

Hvordan blir folk slik? Jeg har lyst til å bli som henne, men kanskje det ikke akkurat går, man er jo som oftest den man er. Hun ble på en måte et uoppnåelig forbilde, som er 15 år yngre enn meg selv. 

Anonymkode: 97b21...b8e

• Liker 1
Skrevet

Det perfekte mennesket finnes ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det dummeste man kan gjøre er å sammenligne seg selv med andre. Da blir man ALDRI fornøyd med sitt eget liv og seg selv.

Anonymkode: 402fc...633

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I forrige måned møtte jeg ei kvinne jeg har blitt litt kjent med, som jeg anser som perfekt.

Hun er pen, smart, velkledd, 30 år ung, har god jobb og karriere på vei opp, slank, har vanvittig god selvtillitt, gift med en perfekt mann, har datter på fem år, hun er sosialt flink, har perfekt hus og bil og hele livet hennes virker så perfekt. Det virker som hun og hennes liv er feilfritt.  

Jeg er ikke missunnelig men alldeles fasinert, og bittelitt misunnelig da😅 ettersom jeg skulle ønske at jeg også kunne være slik, i hvertfall med tanke på intelligens, utstråling og confidence.

Hun viste også en liten Sårbar side ved seg selv ved at hun ble berørt til tårer, da anså hei henne som enda mer perfekt. 

Hvordan blir folk slik? Jeg har lyst til å bli som henne, men kanskje det ikke akkurat går, man er jo som oftest den man er. Hun ble på en måte et uoppnåelig forbilde, som er 15 år yngre enn meg selv. 

Alle har feiler og ingen er perfekte 

Skrevet

ingen er perfekte, alle har noe skjønner du. blir du bedre kjent med henne så vil du nok oppdage det etterhvert. 

Anonymkode: 65899...ebe

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro en av de viktigste tingene hun gjør, er å unngå å sammenligne seg selv med andre! Det er uten tvil det største fellestrekket jeg ser blant de rundt meg som har lignende utstråling og selvtillit, og jeg har sett det i meg selv etter at jeg gikk fra usikker til selvsikker.

Jeg tror mange tenker at det mennesker som dette er så "perfekte" og derfor har de selvtillit og derfor sammenligner de seg ikke med andre, men jeg mener det er HELT motsatt! Når man klarer å snu tankegangen og ha fokus på seg selv, akseptere den man er og leve i nuet, da kommer denne utstrålingen og selvtilliten automatisk. Og da begynner alt annet å falle på plass også! Så enkelt - men så vanskelig, fram til man finner sin måte. 

Anonymkode: 944a4...a50

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du blir slik av å trene og godt kosthold, det Kalles for thrive. Du må også acceptere at du har flere sider både dårlige og bra sider ved deg selv. Er ikke vanskligere en så :)

Anonymkode: 0a8ec...858

Skrevet

Jeg kjenner også ei som er slik. Hun er så perfekt som det går an å bli, og hun prøver ikke hardt engang. Hun bare er sånn. 

Jeg sammeligner meg ikke med henne. Jeg kan ikke bli som henne og det er greit. Vi sier at ingen er perfekte, men hun er det nærmeste jeg kommer et perfekt menneske. 

Anonymkode: 4e06e...c31

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ingen er perfekte, alle har noe skjønner du. blir du bedre kjent med henne så vil du nok oppdage det etterhvert. 

Anonymkode: 65899...ebe

Jeg synes dette er så synd, når vi begynner med denne forklaringen i stedet for det positive - hvorfor ikke heller fokusere på hvordan vårt tankesett har enormt mye å si? 

Ja, alle går gjennom dritt, noen mer og andre mindre, men alle har noe. Men, det er enorme forskjeller på menneskers håndtering av det. Alle kan lære seg å bli mer selvsikre, og alle kan lære seg å akseptere seg selv, og sin egen situasjon, bedre og dermed bli lykkeligere. Jeg tror det viktigste vi gjør, er å kunne forsøke å løfte hverandre opp og bli inspirert av andre i stedet for misunnelse, eller dra andre ned. Jeg pleide å være den første til å si setninger som den jeg siterer, og det holdt meg tilbake langt mer enn jeg var klar over. Så fort jeg begynte å tenke "Hun der har en fantastisk energi og virker så lykkelig - hvilke grep kan jeg ta i hverdagen og i det mentale for å finne min versjon av den lykken?" så snudde hele livet mitt seg til det bedre. 

Anonymkode: 944a4...a50

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...