Gå til innhold

Maxikjoler - bruker dere singelet eller t-skjorte under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bruker dere sykkelbukse under maxikjole?

Tenker på nå i august.

Anonymkode: 9a83c...ae2

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei, bruker ikke sykkelbukse eller singlet under maxikjole (eller andre kjoler).

Skrevet

Med mindre kjolen er gjennomsiktig eller ekstra utringet, bruker jeg ikke singlet eller T-skjorte under kjoler. Blir det kjølig, tar jeg heller på meg ei jakke utenpå.

Om jeg bruker shorts under, kommer an på hvor mye jeg skal gå. Hvis jeg bare er inne, trenger jeg ikke sykkelshorts, men skal jeg ut på bytur, bruker jeg shorts for å unngå lårgnissing. 

• Liker 4
Skrevet

Det kommer an på kjolen - er den ermeløs bruker jeg ofte t-skjorte under, singlet hvis den er gjennomsiktig. Men det handler jo om kjolens overdel og materiale, hvor lang det er har ingenting med saken å gjøre. Sykkelshorts under bruker jeg aldri.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og bruker dere sykkelbukse under maxikjole?

Tenker på nå i august.

Anonymkode: 9a83c...ae2

Bruker underskjørt (i knelengde) for å unngå å få hele vidden av maxikjolen mellom bena når jeg går :)

Anonymkode: bf05e...1ee

• Liker 1
Skrevet

Aldri t-skjorte eller singlet, men er avhengig av en lett cardigan. Bruker ikke sykkelshorts med mindre jeg skal gå mye.

Anonymkode: a6b80...fb7

Skrevet

Bruker ikke alltid noe, men dersom kjolen kan bli gjennomsiktig i solen, bruker jeg gjerne underkjole i silke. Noen ganger kan jeg også ha på løse silkemamelukker. Aldri sykkelshorts. Og heller ikke t-skjorte, det hørtes helt bisart ut.

Anonymkode: e7942...c99

• Liker 2
Skrevet

Har bare truse og bh under.

Tar gjerne en strikke jakke over😅

Skrevet

Bruker kun vanlig bh under og ofte tights under pga lårgniss

• Liker 1
Skrevet

Om det er kjølig har jeg singlet under, om det er skikkelig varmt har jeg bare bh (men her jeg bor er det stort sett alltid singlet-under-temperatur). 

Sykkelshorts under kjole bruker jeg bare på kortere kjoler om det en sjelden gang er varmt nok til at jeg ikke har strømpebukse under. 

Anonymkode: 212ad...78b

Skrevet

Bruker underskjørt eller underkjoler for å få finere fall på kjolene. Det er uansett lengde på kjolene.

Sykkelbukse under kjoler eller skjørt har jeg aldri brukt.

Anonymkode: 9ca9a...b31

Skrevet

Bruker kun singlet om utrigningen er dypere enn jeg er komfortabel med. Klarer ikke helt se at en singlet varmer noe særlig, så hvis det er kaldt tar jeg heller noe over kjolen. Sykkelshorts har jeg aldri brukt under kjoler eller skjørt. 

Anonymkode: 97f64...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 17.00):

Bruker ikke alltid noe, men dersom kjolen kan bli gjennomsiktig i solen, bruker jeg gjerne underkjole i silke. Noen ganger kan jeg også ha på løse silkemamelukker. Aldri sykkelshorts. Og heller ikke t-skjorte, det hørtes helt bisart ut.

Anonymkode: e7942...c99

Bisart faktisk 😂 

Jeg bruker beige/hudfarget t-skjorte under denne: 

2E0DAF2D-AEDB-4DBE-8FD3-4369841B3935.jpeg.5dd251571b06b7003cd2a4c3ab805532.jpeg20D22951-E649-4EEE-AE13-4C404D22E793.jpeg.dd33060bc15bab49e02f8017cb0ff094.jpeg

Det er ikke maxikjole, men.. Uten t-skjorte under så man veldig tydelig bh-en. Med t-skjorte så kjolen bare hvit ut. 

Anonymkode: 0517e...7ef

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bisart faktisk 😂 

2E0DAF2D-AEDB-4DBE-8FD3-4369841B3935.jpeg.5dd251571b06b7003cd2a4c3ab805532.jpeg20D22951-E649-4EEE-AE13-4C404D22E793.jpeg.dd33060bc15bab49e02f8017cb0ff094.jpeg

Det er ikke maxikjole, men.. Uten t-skjorte under så man veldig tydelig bh-en. Med t-skjorte så kjolen bare hvit ut. 

Beige BH?

Skrevet
Perelandra skrev (På 20.8.2022 den 11.49):

Med mindre kjolen er gjennomsiktig eller ekstra utringet, bruker jeg ikke singlet eller T-skjorte under kjoler. Blir det kjølig, tar jeg heller på meg ei jakke utenpå.

Om jeg bruker shorts under, kommer an på hvor mye jeg skal gå. Hvis jeg bare er inne, trenger jeg ikke sykkelshorts, men skal jeg ut på bytur, bruker jeg shorts for å unngå lårgnissing. 

Det er vondt. 😖

Anonymkode: 16403...38d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bisart faktisk 😂 

Det der er jo en babydoll. Dekker såvidt rumpa. Hadde jeg aldr gått i. Hadde vært livredd for vind, eller å bøye meg.

Gjest AprilRyan
Skrevet

T-skjorte ser jeg ikke helt hensikten med. Om kjolen er litt gjennomsiktig så vil det se stygt ut med t-skjorte under siden det ser rart ut med ermene. Singlet kan jeg bruke hvis kjolen er litt gjennomsiktig eller om utringningen er dypere enn jeg er komfortabel med.

Sykkelshorts har jeg aldri brukt, men har ikke problemer med lårgnissing.

Skrevet

Tskjorte eller singlett under maxikjole? Det høres bare rart ut. 

Hvis man er kald så kan man heller bruke en jakke, cardigan, blazer eller pen ulljakke. 

Bruker tynn shorts under dersom det er varmt/klamt for å unngå gnisninger.

Anonymkode: 6c7cd...523

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er jo en babydoll. Dekker såvidt rumpa. Hadde jeg aldr gått i. Hadde vært livredd for vind, eller å bøye meg.

Nei, den dekket veldig fint den. Og jeg er høy 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...