Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 hadde jeg ikke bodd her hvor jeg bor nå... hadde jeg sannsynligvis abonnert på og lest papiraviser... hadde jeg fremdeles hatt telefonkatalog... hadde jeg lest mer bøker... hadde jeg aldri truffet min forrige kjæreste... hadde jeg ikke funnet noe forum som minnet om KG... Hva med dere? Noe dere hadde gått glipp av?
Arkana Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Hvis internet ikke fantes: hadde jeg ikke truffet samboeren min hadde jeg skrevet flere brev hadde jeg ringt hjem oftere istedet for å skrive mail hadde nok jeg også lest flere bøker eller sett mer på TV hadde jeg gått glipp av mange ting jeg har bestilt på nettet som ikke finnes i butikkene for å nevne noe
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #3 Skrevet 23. november 2005 ..hadde jeg hatt langt mer fritid.
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2005 #5 Skrevet 23. november 2005 Hadde jeg nok vært ferdig med utdanningen for et halvt år siden...(men med en dårligere oppgave, pga. alle kildene jeg aldri ville visst at eksisterte).
Gjest Manic Skrevet 23. november 2005 #6 Skrevet 23. november 2005 Hadde nok gått glipp av båder samboeren min og masse musikk
Gjest lurven Skrevet 23. november 2005 #7 Skrevet 23. november 2005 -hadde jeg måtte kjøpe musikk -gått glipp av noen damer (mus)
Gjest StoreSky Skrevet 23. november 2005 #8 Skrevet 23. november 2005 oj, men spennende tråd! ville gått glipp av mange bekjentskaper! misset flere konserter og festivaler ikke lest utenlandske aviser hatt dårligere kontakt med mange, men snakket mer i telefon med søster/venner dyrere telefonregning!! gått glipp av spennende diskusjoner og tull&ball ville VISST mindre...(leksikon, andre folk, nettsider, etc) fått mye myemindre spennende musikk... hatt dårligere/mindre kontakt med mange ikke fått mange bilder fra ulike turer/konserter/etc Synes internett er en positiv ting! leser nok ca like mye som før, og ville følt meg mer ensom uten nettet...(msn, forum, chat)
Transe Skrevet 23. november 2005 #9 Skrevet 23. november 2005 Uff, tør ikke tenke tanken en gang, er avhengig av internett.
Gjest TomKrus Skrevet 23. november 2005 #10 Skrevet 23. november 2005 KG-brevveksling hadde ikke blitt helt det samme.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. november 2005 #11 Skrevet 24. november 2005 ... så hadde jeg klart å gjøre en bedre jobb. Eller hadde jeg bare funnet noe annet som kunne distrahere meg?
Theolina Skrevet 24. november 2005 #12 Skrevet 24. november 2005 Jeg hadde gått glipp av den snille samboeren min Og så tror jeg kanskje at jeg hadde vært litt mindre sosial, faktisk!
Nelle Skrevet 24. november 2005 #13 Skrevet 24. november 2005 Da hadde jeg gått glipp av min tidligere kjæreste og bestevenn gjennom 8 år. Hadde også gått glipp av en del andre bekjentskaper. Hadde visst mindre. Hadde ikke kunnet skrive alle de artiklene jeg har skrevet (jeg skriver for et slags fagblad). Hadde gått glipp av mange bøker og andre ting man ikke får kjøpt i butikker her hvor jeg bor. Hadde fremdeles vært nødt til å bruke telefonkatalog. Hadde kjedet meg mer på jobb...
Malama Skrevet 24. november 2005 #14 Skrevet 24. november 2005 ... så hadde jeg klart å gjøre en bedre jobb. Eller hadde jeg bare funnet noe annet som kunne distrahere meg? ← Si det.... Jeg hadde sikkert klart å la meg distrahere likevel. *Jeg hadde ikke truffet min eks (men gjør det så mye egentlig?) *Jeg hadde måttet møte min samboer på et annet vis (men det er ikke helt utenkelig at jeg ville gjort likevel, vi var naboer, og han hadde lagt merke til meg selv om jeg ikke visste at han eksisterte...) *Jeg hadde ikke savnet alle scrapbookingtingene jeg ikke hadde fått kjøpt på nettbutikkene som ikke fantes, for jeg hadde ikke visst om scrapbooking i det hele tatt. *Jeg hadde sett mer tv *Jeg hadde visst mye mindre *Jeg hadde trengt mange flere bøker *Jeg hadde gått glipp av en del nyheter i dybden (hadde sett dem på tv og hørt dem på radio, men neppe kjøpt aviser hver dag (eller, kanskje?)) *Jeg hadde SNAKKA med familien (telefon) langt oftere, nå går det mye i mail og chatting Og sikkert mange andre ting...
Gjest Aloha Skrevet 24. november 2005 #16 Skrevet 24. november 2005 -Jeg hadde sett mer TV og lest flere bøker (men leser endel likevel, lite TV-titting gjør ikke noe) -Jeg hadde hatt høyere telefonregninger (nå snakker jeg mye med venner på MSN) -Jeg hadde sendt brev (nå går det mest i mail) -Jeg hadde ikke truffet eksen (men det er vel ikke så farlig...) -Jeg hadde lest fler papir-aviser -Jeg hadde kanskje eid et leksikon -Jeg hadde fortsatt betalt overpris for kontaktlinsene mine.. -Jeg hadde ikke vært avhengig av KG... (men det er jeg litt glad for at jeg er... )
Gjest Catwoman Skrevet 24. november 2005 #17 Skrevet 24. november 2005 - hadde vært endel venner og bekjentskaper jeg aldri ville ha møtt. - hadde brukt mer tid på å ordne og å ha oversikt over ting jeg kan fikse enkelt via nettet, - hadde ikke hatt den gode opplysningskilden internet er. Mange ting jeg vet og klarer å finne ut av pga internet. - hadde nok hatt høyere telefonregning, fordi jeg hadde måttet ringe for å ordne ting istedenfor å sjekke hjemmesider eller sende mail. - hadde sikkert lest mer aviser og blader ol. - jeg hadde spart de pengene jeg burker på ADSL abbonnement, men de hadde gått med til andre ting jeg ikke trenger bruke penger på pga internet - hadde vært nødt til å finne på andre ting den tiden jeg nå bruker på internet bare for moroskyld. - verden hadde vær mye større. - hadde nok gått glipp av endel muligheter jeg ikke ville visst at jeg hadde hmm... ja kommer ikke på flere ting.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #18 Skrevet 24. november 2005 jeg hadde: -utnyttet tida MYE bedre -ikke kommet i kontakt med praksisstedet mitt på andre siden av Atlanteren -ikke fått den jobben jeg trolig får nå -kanskje vært flinkere til å kommunisere ansikt til ansikt -ikke trivdes så godt her jeg bor - internett hjelper meg med å opprettholde en viss kontakt med omverdenen selv om jeg bor langt inni skogen
Orestes Skrevet 24. november 2005 #19 Skrevet 24. november 2005 Jeg hadde sett mer på tv Jeg hadde vært mer ensom Jeg hadde hatt lite variasjon i musikksamlingen min Jeg hadde visst mindre om ting og tang
aline Skrevet 24. november 2005 #20 Skrevet 24. november 2005 hele hverdagen ville vært annerledes for min del, så det er for mye å nevnte. men noen ting som slår meg, og som for meg er viktig: uten internett ville jeg: - gått glipp av flere bekjentskaper som jeg idag aldri ville vært uten - ikke hatt den samme kommunikasjonen med søstern som jeg har... - aldri i verden kommet i kontakt med akupunktøren min. - fremdeles ikke hatt system over økonomien min. og det er viktige ting for meg, som jeg er sjeleglad jeg har, tusen takk for internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå