Gå til innhold

Plantelys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker plantelys til plantene, når begynner dere å bruke det? Og hvor mange timer hver dag? Når slutter dere å bruke det?

Anonymkode: 0e049...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke akkurat noen vitenskapelig tilnærming til det. Jeg tar i bruk plantelys når det begynner å bli tidlig mørkt, kanskje ved 18-tiden, så plantene ikke får nok dagslys. Jeg mener å huske at timeren står på 16 timer. 

Anonymkode: 23205...b3d

Skrevet

Jeg bruker det kun på grønnsaksplanter som forkultiveres inne i stua. Så januar til mars. Da begynner sola å bli tilstrekkelig. 
Bruker timer, selvsagt. 4 timer morgen og 6 timer ettermiddag. Ikke noe fra 10-14. 

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som bruker plantelys til plantene, når begynner dere å bruke det? Og hvor mange timer hver dag? Når slutter dere å bruke det?

Anonymkode: 0e049...7ba

Dette er for planter som ales opp til utebruk. Bruker lysrør og de står gjerne på i 18 timer i døgnet. Jeg har flere og skrur på etterhvert som plantene spirer. Jeg har noen som må startes tidlig så i slutten av januar er vanlig. Avslutter den «sesongen» en gang i mai. De produserer endel varme så pleier å sku andre varmekilder ned etterhvert som lampene skrus på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...