Gå til innhold

Raskeste vekttap? Diet.

Anbefalte innlegg

Gjest glassfiberepoxy
Skrevet

Hvilken diet er den mest effektive du har prøvd, som du gikk raskest ned i vekt på?

Lavkarbo er vel det kjappeste jeg har prøvd selv, kun karbo har også fungert men gikk rundt sulten hele tida..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gått ned i vekt av spesifikke dietter, men å bare spise i kaloriunderskudd. Synes visse dietter som keto og lavkarbo fungerer dårlig, ettersom man ikke får i seg rikelig med alle næringsstoffene kroppen trenger. Spis i kaloriunderskudd, og gjerne se etter at du får i deg nok av alle næringsstoffene. Ca 20% protein 30% fett og resten karbohydrater, pluss minus noen prosenter. 

Men ja kaloriunderskudd funker veldig bra. Gjerne at du da trekker fra 500 kalorier fra det kroppen trenger til vanlig. Så går man ned i vekt i et såpass tempo at man ikke legger på seg igjen med en gang man slutter vektnedgangen. :)

Anonymkode: 371da...d80

Skrevet

Vektnedgang kommer av kaloriunderskudd, resten er bare preferanse. 

Anonymkode: f993e...157

Skrevet

Helt sant: bare strup inntaket litt ;) Jeg gikk en gang ned 11 kg på 14 dager da jeg fjernet mandlene og nesten ikke fikk  i meg næring.. og jeg var slank til å begynne med, så det var ikke et ønsket resultat. men det rant av, nesten en kg per dag..

Anonymkode: c239d...325

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt sant: bare strup inntaket litt ;) Jeg gikk en gang ned 11 kg på 14 dager da jeg fjernet mandlene og nesten ikke fikk  i meg næring.. og jeg var slank til å begynne med, så det var ikke et ønsket resultat. men det rant av, nesten en kg per dag..

Høres umulig ut… 1kg er 7700kcl. Skal du forbrenne det må msn løpe maraton dagen lang.

Anonymkode: c70bc...a11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres umulig ut… 1kg er 7700kcl. Skal du forbrenne det må msn løpe maraton dagen lang.

Det høres sikkert umulig ut, men det er tilfellet.. :)  Jeg veide 59 kg før operasjonen og 48 kg etter 14 dager.. Men skal sies at jeg har hatt et veldig høyt stoffskifte (på grensen til medisinering), så jeg har hatt en sånn kropp som har krevd et ekstremt stort inntak av mat og hvor jeg har kunnet spise hva som helst uten å legge på meg. på den tiden åt jeg som en voksen mann (forbrenninga har dempet seg nå), og så snart jeg ikke fikk mer enn noen skjeer is per dag så forbrant vel nærmest kroppen seg selv ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vedkommende ble nok også temmelig dehydrert, så litt ekstra vekt gikk nok der.

Anonymkode: 02be1...cc1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Keto kombinert med kaloriunderskudd og trening. Og vitamintilskudd. 

Jeg holdt meg under 20 karbohydrater pr dag, under 1500 kcal og trente med moderat intensitet 2-3 ganger i uka. Prøvde også å være mer aktiv generelt, som å ta meg flere gå/fjellturer mellom treningsdagene. 

Jeg raste ikke ned, men har gått ned 19 kg totalt. 10 kg etter jeg begynte på keto. 

Nå orket jeg ikke keto i lang tid for det ble for slitsomt, men er nå på lavkarbo og trives godt med det. Det positive med lavksrbo kontra keto er at jeg nå greier å holde «dietten» og den er ikke så ille heller. Keto syntes jeg var vanskelig å få til noen ganger, og det var spesielt vanskelig å finne noe å spise sånn hvis man skal ta med seg noe i farten. For det finnes omtrent ingenting man kan spise uten å må stå på kjøkkenet i 10-15 min. 
Men som en kickstart vil jeg si keto er en veldig god motivator! 

Må også tilføye at jeg prøvde å kombinere alt dette med morgenfaste, men det orket jeg ikke holde på med så lenge. Men for de som takler det, kjør på! 😊

Endret av Sizz-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...