AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Del Skrevet 20. august 2022 Det kommer til å bite dere i rumpa til slutt. Når det går igjen at startpunktet er dere så har papirhuset falt. Oops. Anonymkode: fefe8...64f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 20. august 2022 #2 Del Skrevet 20. august 2022 Det beste er å møte rykter med å vise null interesse for det. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Del Skrevet 20. august 2022 Ikke når det er basert på fakta og andre ser sannheten om de som diskuteres. Hadde de ikke oppført seg som dritt mot andre så ville det aldri blitt reaksjoner. Anonymkode: c881a...df0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Del Skrevet 20. august 2022 Ok. Anonymkode: 8d119...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 20. august 2022 #5 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kommer til å bite dere i rumpa til slutt. Når det går igjen at startpunktet er dere så har papirhuset falt. Oops. Anonymkode: fefe8...64f Beklager å si det, men hvis du er et drittmenneske med dårlig moral, så fortjener du faktisk at andre får vite hvordan du er. Det forutsetter selvfølgelig at den som sprer ryktene faktisk er 100% sikker på at det som sies er sant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Del Skrevet 22. august 2022 problemet er at alt for ofte så får andre mennesker sjeldent vite hvordan en situasjon egentlig var. for eksempel hvis noen jeg kjenner prater masse dritt om meg til noen dem kjenner. De som får høre all denne dritten får jo selvfølgelig bare høre denne ene versjonen. Alt for ofte er ikke den personen som blir baksnakket muligheten til å forsvare seg, fordi dem ikke er til stede - og heller ikke får høre om all det søppelet som blir fortalt. Men selv om en person får muligheten til å forsvare seg, så blir det fremdeles bare "ord mot ord" og andre folk har selvfølgelig ingen mulighet til å bestemme hva som egentlig er korrekt, eller ikke. Anonymkode: 9a428...46e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): problemet er at alt for ofte så får andre mennesker sjeldent vite hvordan en situasjon egentlig var. for eksempel hvis noen jeg kjenner prater masse dritt om meg til noen dem kjenner. De som får høre all denne dritten får jo selvfølgelig bare høre denne ene versjonen. Alt for ofte er ikke den personen som blir baksnakket muligheten til å forsvare seg, fordi dem ikke er til stede - og heller ikke får høre om all det søppelet som blir fortalt. Men selv om en person får muligheten til å forsvare seg, så blir det fremdeles bare "ord mot ord" og andre folk har selvfølgelig ingen mulighet til å bestemme hva som egentlig er korrekt, eller ikke. Anonymkode: 9a428...46e Men hvorfor prate om andre? Det er å be om drama, og når man i tillegg tar seg friheten til å spre rykter blir det ikke akkurat pent. Det beste er jo å finne noe annet å snakke om annet enn kollegaene sine og bekjente. Det blir så mye hyggeligere når man lar være å baksnakke andre. Anonymkode: fefe8...64f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Del Skrevet 22. august 2022 Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at dersom dette er situasjonen på en arbeidsplass så er nok vedkommende som blir pratet om, til stor irritasjon for andre rundt. Da blir det litt naturlig å lufte denne irritasjonen seg imellom. Anonymkode: 78bdf...38f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at dersom dette er situasjonen på en arbeidsplass så er nok vedkommende som blir pratet om, til stor irritasjon for andre rundt. Da blir det litt naturlig å lufte denne irritasjonen seg imellom. Anonymkode: 78bdf...38f Jeg tenker at det ryddigste er å bruke andre en fellespunkter til dette, slik som venner og familie som ikke har noe med vedkommende å gjøre. Det blir ganske utidig for den ene som blir snakket om. Anonymkode: fefe8...64f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at dersom dette er situasjonen på en arbeidsplass så er nok vedkommende som blir pratet om, til stor irritasjon for andre rundt. Da blir det litt naturlig å lufte denne irritasjonen seg imellom. Anonymkode: 78bdf...38f Jeg var denne irriterende personen på jobb som det ble spredt falske rykter om. Grunnen til det var at jeg oppdaget ulovligheter som ledelsen prøvde å skjule. Da jeg begynte å stille kritiske spørsmål, ble jeg bedt om å ikke blande meg. Da jeg valgte å fortsette å stille kritiske spørsmål, ble det spredt masse rykter om meg. Falske rykter. Hver gang jeg hører det snakkes negativt om en kollega, går jeg til denne kollegaen og sjekker selv om det stemmer eller ikke. Oftest pleier denne personen det snakkes stygt om å være hyggelig. Om det er en kollega jeg misliker, velger jeg å holde avstand men baksnakker aldri. Anonymkode: 18c75...3b5 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Del Skrevet 23. august 2022 Ingen er perfekte og alle gjør feil, inkludert meg. Om jeg hører en kollega snakke stygt om en annen kollega sier det alt om den som sprer rykter og baksnakking, og ikke om kollegaen som blir snakket om. Det er fint skjelden jeg opplever kollegaer sier noe til meg om andre på en negativ måte, ka skje fordi jeg ikke gir noe form for respons? Tror det er lite slikt på min arbeidsplass. Om du hører noe slarv ikke spre det videre, og ikke bland deg inn på noen måte. Vare hold deg unna baksnakking.. da vil det Ebbe ut av seg selv Anonymkode: 6c54b...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var denne irriterende personen på jobb som det ble spredt falske rykter om. Grunnen til det var at jeg oppdaget ulovligheter som ledelsen prøvde å skjule. Da jeg begynte å stille kritiske spørsmål, ble jeg bedt om å ikke blande meg. Da jeg valgte å fortsette å stille kritiske spørsmål, ble det spredt masse rykter om meg. Falske rykter. Hver gang jeg hører det snakkes negativt om en kollega, går jeg til denne kollegaen og sjekker selv om det stemmer eller ikke. Oftest pleier denne personen det snakkes stygt om å være hyggelig. Om det er en kollega jeg misliker, velger jeg å holde avstand men baksnakker aldri. Anonymkode: 18c75...3b5 Det er dette jeg også opplever nå. Det er forferdelig slitsomt. Jeg er selv også veldig varsom når jeg hører noe blir sagt om noen andre, spesielt om det er av alvorlig karakter. Jeg tar det med en klype salt, og jeg konkluderer ikke med noe, spesielt ikke uten å ha forhørt meg med den det gjelder. Veldig lei meg for at dette skjedde meg deg. Dette unner jeg ikke noen. Anonymkode: fefe8...64f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Del Skrevet 23. august 2022 MacadamiaNut skrev (På 20.8.2022 den 16.45): Det forutsetter selvfølgelig at den som sprer ryktene faktisk er 100% sikker på at det som sies er sant. Og da må du ha sett det med egne øyne, eller så kan du ikke vite med 100 % sikkerhet. De fleste ryktesprederne bommer der. Ryktespredere er i det hele tatt like bedritne som de "umoralske". Anonymkode: 13e08...109 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da må du ha sett det med egne øyne, eller så kan du ikke vite med 100 % sikkerhet. De fleste ryktesprederne bommer der. Ryktespredere er i det hele tatt like bedritne som de "umoralske". Anonymkode: 13e08...109 Et rykte er jo nettopp et rykte, det er ikke 100% sikkerhet, så jeg er helt enig med deg der. Anonymkode: fefe8...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #15 Del Skrevet 23. august 2022 Hvis folk jeg jobber med nekter å ta beskjed eller jobbe, og ber meg "chille" og slutte med å stresse, samt bruker 5 timer på noe jeg bruker en halvtime på.. og jeg ga vedkommende beskjed opptil 10 ganger, men hodet var i skyene og den nektet å høre - da gir jeg beskjed og ber kollegaer som skal på vakt med denne om å være obs og passe på så oppgavene blir gjort, og at personen ikke går og gjemmer seg andre plasser i butikken for å slække. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker at det ryddigste er å bruke andre en fellespunkter til dette, slik som venner og familie som ikke har noe med vedkommende å gjøre. Det blir ganske utidig for den ene som blir snakket om. Anonymkode: fefe8...64f Ikke helt enig der! Ofte kan vi bære flere som opplever det samme gjerne fra en person, og da kan det være nødvendig å få bekreftelser fra andre som har med den personen å gjøre om at det man oppfatter osv er riktig og ikke at en selv holder på å bli sprø. Vi har hatt en kollega som er «helt gal» og forteller oss alt mulig om andre som vi forstår umulig kan være sant. Vi andre har hatt et stor behov formå kunne snakke med andre som utsettes for dette mennesket. Anonymkode: 7101c...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg fikk falskt spredt rykte om at jeg er fæl og drikker alkohol. Jeg er avholds. Men fordi så få kjenner meg personlig og vedkommende som spredte ryktet, har byens største sladderkjerring til mor, har nå dette ryktet florert i over ti år, og en fjær blir til fem høns så de ryktene har eskalert til andre ting… De som kjenner meg, vet at jeg pga en medisinsk tilstand aldri drikker alkohol, men folk er glad i å tro det verste om folk og baksnakke. Folk som sprer rykter, ondskapsfulle mennesker, må stå til rette for det de har gjort en vakker dag… Anonymkode: 6ee3e...806 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Del Skrevet 23. august 2022 mingus skrev (19 minutter siden): Hvis folk jeg jobber med nekter å ta beskjed eller jobbe, og ber meg "chille" og slutte med å stresse, samt bruker 5 timer på noe jeg bruker en halvtime på.. og jeg ga vedkommende beskjed opptil 10 ganger, men hodet var i skyene og den nektet å høre - da gir jeg beskjed og ber kollegaer som skal på vakt med denne om å være obs og passe på så oppgavene blir gjort, og at personen ikke går og gjemmer seg andre plasser i butikken for å slække. Dette høres kjent ut. På min arbeidsplass er vi 6 stykker på team som er avhengig av å samarbeide med hverandre. Det ene medlemmet i teamet er mer opptatt av å mele sin egen kake og få i både pose og sekk, uten å bidra noe særlig. Dette er blitt tatt opp med ledelsen, men vedkommende er slu og manipulerende. Ved oppstart i januar, ble jeg advart om at vedkommende er en unnasluntrer og en stor irritasjon for sine kolleger. Til og begynne med var jeg skeptisk da jeg ikke synes noe om baksnakking, men oppdaget raskt at dette ikke bare var rykter. Vi har alle vært hos ledelsen, men hun har den ene lederen rundt lillefingeren. Hun blir snakket om da frustrasjonsnivået er meget høyt. Anonymkode: 12482...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 23. august 2022 #19 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 6.29): Og da må du ha sett det med egne øyne, eller så kan du ikke vite med 100 % sikkerhet. De fleste ryktesprederne bommer der. Ryktespredere er i det hele tatt like bedritne som de "umoralske". Anonymkode: 13e08...109 Uenig med deg i det. Er du en dritt, så fortjener du dritt. Endret 6. januar 2024 av MacadamiaNut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var denne irriterende personen på jobb som det ble spredt falske rykter om. Grunnen til det var at jeg oppdaget ulovligheter som ledelsen prøvde å skjule. Da jeg begynte å stille kritiske spørsmål, ble jeg bedt om å ikke blande meg. Da jeg valgte å fortsette å stille kritiske spørsmål, ble det spredt masse rykter om meg. Falske rykter. Hver gang jeg hører det snakkes negativt om en kollega, går jeg til denne kollegaen og sjekker selv om det stemmer eller ikke. Oftest pleier denne personen det snakkes stygt om å være hyggelig. Om det er en kollega jeg misliker, velger jeg å holde avstand men baksnakker aldri. Anonymkode: 18c75...3b5 Det er nok forskjellige årsaker til at noen blir pratet om. Jeg tror alle kan risikere å bli det, men enkelte i større grad ja. På min arbeidsplass har vi en person som er ufin og nedlatende. Vedkommende klarer ikke å utføre jobben sin heller, så hun er blitt til en stor irritasjon for oss rundt. Anonymkode: 78bdf...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå