AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 Hei Er det noen som har erfaring fra jobb i cafe? Negative/positive sider? Da tenker jeg på for eksempel rådebakeri, små cafeer i byer, på kjøpesenter osv. Jeg har kun erfaring fra jobb i klesbutikk, men kunne tenkt meg å jobbe på en cafe men vet ikke om det er noe for meg. Så vil gjerne høre om alt dere har å komme med av erfaringer. Takk ♥️ Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Jobbet på café (bar kveldstid) da jeg studerte. En av de kjekkeste jobbene jeg har hatt. Traff mange kjekke kunder daglig. Ble kjent med mange. Har aldri hatt så sosial jobb før. På rolige dager satt jeg gjerne bak disken med en kaffe selv og jabbet med kundene. Og noen kunder kom for å ‘besøke meg’ og ta en kaffe. Føltes som jeg fikk betaling for å gå på café selv😄 Men det gjaldt bare de rolige dagene da. Hektiske dager var derimot også kjekt. Tiden gikk fort, mye liv og røre og masse tips😇 Anonymkode: 1860d...cfa
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Hadde også en venn som jobbet på bakeri. Hun hadde alltid fryseren full av bakevarer fordi de fikk ta med seg det som ikke ble solgt på slutten av dagen😋 Anonymkode: 1860d...cfa
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jobbet på café (bar kveldstid) da jeg studerte. En av de kjekkeste jobbene jeg har hatt. Traff mange kjekke kunder daglig. Ble kjent med mange. Har aldri hatt så sosial jobb før. På rolige dager satt jeg gjerne bak disken med en kaffe selv og jabbet med kundene. Og noen kunder kom for å ‘besøke meg’ og ta en kaffe. Føltes som jeg fikk betaling for å gå på café selv😄 Men det gjaldt bare de rolige dagene da. Hektiske dager var derimot også kjekt. Tiden gikk fort, mye liv og røre og masse tips😇 Anonymkode: 1860d...cfa Tusen takk for svar Hørtes ut som en fin jobb som kunne passet meg Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde også en venn som jobbet på bakeri. Hun hadde alltid fryseren full av bakevarer fordi de fikk ta med seg det som ikke ble solgt på slutten av dagen😋 Anonymkode: 1860d...cfa Haha Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Vet noen hva timelønnen ligger på? Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet noen hva timelønnen ligger på? Anonymkode: 601f5...6d5 Og om cafeen serverer mat er det egne kokker på kjøkkenet som lager det? Er kanskje forskjellig fra sted til sted, men er så mange cafeer som selger lunsj, middagsretter. Jeg er mer interessert i å lage og servere kaffe, kaker, små smørbrød enn å stå på kjøkkenet å lage større retter 🤔 Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 Kaféjobber er like dårlig betalt som klesbutikk. Jeg har vært daglig leder av en kafé og jeg trivdes ikke. Hektisk, kjedelige arbeidsoppgaver og elendig lønn. Men om du tror det kan være noe for deg, er det jo bare å søke, vi trives jo alle med ulike ing. Anonymkode: 8eb70...bc5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kaféjobber er like dårlig betalt som klesbutikk. Jeg har vært daglig leder av en kafé og jeg trivdes ikke. Hektisk, kjedelige arbeidsoppgaver og elendig lønn. Men om du tror det kan være noe for deg, er det jo bare å søke, vi trives jo alle med ulike ing. Anonymkode: 8eb70...bc5 Takk for kommentar, husker du hva de ansatte (de som akkurat har startet) hadde i timelønn? Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Det kommer nok veldig an på hvor og hvem og hvor mange som jobber der fra før. Jeg har jobbet i "kantine" som tilsvarer en kafé men ble brukt av både universitetet og bedrifter i nærheten som kantine, og en liten kafé i midtbyen. Begge to var helt like i arbeidsfordeling. Mareritt for å si det mildt. Det manglet absolutt minst en ansatt, så jeg måtte betjene kasse, sette ut varer, ta meg av disk (fortløpende rydding, trakte kaffe osv) og ta meg av oppvasken samtidig. Det var konstant strøm av kunder, med morgen, lunsj og ettermiddags trykk av kunder. Følte jeg løpte rundt som en hodeløs kylling fra start til slutt. Har slettet de 6 grusomme årene fra minnet som om det var et gedigent traume. Må nevnes at de to stedene hadde fult trykk hele dagen. Du rakk ikke å ha sittende matpause. Vi hadde også bordbestilling for konferanse folk i nabobygget hvor det ble ekstra matlaging og borddekking, rydding og å stelle i stand på toppen av et sprengt arbeidsmengde. Som oftest så hadde vi en ekstra ansatt på jobb de dagene, men arbeidsmengden var så ekstremt at jeg måtte hjelpe til allikevel og måtte komme inn tidlig og jobbe overtid for å komme i land. Jeg jobbet tilkalling for å hjelpe til i nød i en kantine på et universitet, det var gørr kjedelig. Fult trøkk i lunsjen, dødtid ellers. Så dødt at jeg lengtet til stresset i et svakt øyeblikk. Lengste og mest kjedeligste jobbdagene i mitt liv. Det finnes sikkert en mellomting, jeg har kun opplevd begge endene av skalaene og ingen av de passet for meg. Som AB over skrev, så drømte jeg om den koselige hollywood kafé tilværelsen med koselige kunder. Men jeg fikk ikke noe kos, bare stress hodepine og panikkanfall på jobb. Anonymkode: 52246...385 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Jeg har jobbet i restauranter, bakeri, cafeer, kantiner og barer. Jeg syns det var morsomme jobber, særlig på restaurant og puber. Men da var det mye kveldsjobbing og festing etter jobb, og det passet meg perfekt da. Møtte også masse spennende folk da jeg jobbet på sånne plasser. Jeg har jobbet på bakeri det vi produserte mat, og det er vel ikke det du er ute etter. Da måtte jeg i så fall opp grytidlig, startet dagen i 4-5-6 tiden. Jeg jobbet også i et bakeri/cafe på et kjøpesenter, og det var helt ok. Ikke det morsomste jeg har gjort, men helt ok. Fikk med meg mat som vi ikke fikk solgt hjem, husker jeg. Kantinejobbing var også helt ok. Har jobbet ulike plasser, men det er stort sett det samme opplegget hver plass. Produsere mat, sette frem mat, selge mat, vaske og rydde. Fikk ofte drittjobbene i kantinene (altså rydde og vaske/skrubben), siden jeg ikke var fast ansatt. Anonymkode: 6aa2f...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jobbet i restauranter, bakeri, cafeer, kantiner og barer. Jeg syns det var morsomme jobber, særlig på restaurant og puber. Men da var det mye kveldsjobbing og festing etter jobb, og det passet meg perfekt da. Møtte også masse spennende folk da jeg jobbet på sånne plasser. Jeg har jobbet på bakeri det vi produserte mat, og det er vel ikke det du er ute etter. Da måtte jeg i så fall opp grytidlig, startet dagen i 4-5-6 tiden. Jeg jobbet også i et bakeri/cafe på et kjøpesenter, og det var helt ok. Ikke det morsomste jeg har gjort, men helt ok. Fikk med meg mat som vi ikke fikk solgt hjem, husker jeg. Kantinejobbing var også helt ok. Har jobbet ulike plasser, men det er stort sett det samme opplegget hver plass. Produsere mat, sette frem mat, selge mat, vaske og rydde. Fikk ofte drittjobbene i kantinene (altså rydde og vaske/skrubben), siden jeg ikke var fast ansatt. Anonymkode: 6aa2f...c1a Takk for info Så man lager alt av maten? Om det er mer enn et rundstykke tenker jeg på. Og kakene får man vel levert fra et bakeri/konditori eller? Anonymkode: 601f5...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for info Så man lager alt av maten? Om det er mer enn et rundstykke tenker jeg på. Og kakene får man vel levert fra et bakeri/konditori eller? Anonymkode: 601f5...6d5 Det varierer jo fra bedrift til bedrift… Anonymkode: d12e8...705
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 Jeg har jobbet i kafe og elsket det. Vi hadde kokk som lagde all varmmat men vi i cafeen hjalp til med noe smøring av mat (når vi hadde tid) og byttet på å ta oppvasken. Alltid hyggelig med kundene. De gangene det var klager sa vi aldri imot, vi bare ordnet opp. Anonymkode: cdea2...61a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå