Gå til innhold

Hva gjør man med baby når man drar bort i juleselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når baby legger seg tidlig på kvelden og man er borte i eks juleselskap? Drar man hjem før for å legge? Eller drar man ikke bort med baby som da vil være 8 mnd?

Baby sover pr nå kun på meg og ved samsoving. 

Anonymkode: 09c0d...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha med vogna eller vognbag? 

• Liker 3
Skrevet

Venn barnet til å sove i reiseseng så letter det det sosiale livet betraktelig. Eller be om å få sove over der dere skal, hvis det er plass

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snabeltann skrev (11 minutter siden):

Ha med vogna eller vognbag? 

Kaisada skrev (4 minutter siden):

Venn barnet til å sove i reiseseng så letter det det sosiale livet betraktelig. Eller be om å få sove over der dere skal, hvis det er plass

Hmm okey, foreløpig så sover babyen kun på fanget mitt eller helt inntil meg når vi samsover. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmm okey, foreløpig så sover babyen kun på fanget mitt eller helt inntil meg når vi samsover. 

Koselig men upraktisk😂 Kan dere ta dagsbesøk da? så slipper det å gå ut over leggerutiner? 

• Hjerte 1
Skrevet

Søsteren min sine jenter sov i vogn når det ble sosialt ut på kvelden. Typ jul og sånn. Gikk helt fint 😊

Du har jo 4 mnd på deg og trene på dette med baby 😊

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når de var så små så sov de i vogna, eller også litt på fanget. Verre når de blir større og må helst legges i egen seng. Da må man enten reise tidlig eller de må være senere oppe, og det er ikke alle småbarn som tåler å være senere oppe uten å bli suuupergrinete både den kvelden og neste dag, ev. flere dager. Veldig individuelt. 

Anonymkode: da497...e64

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi lå over der vi feirer jul første 2 årene, det ble bare stress og slitsomt. Første året var baby liten og gråt mye, så alle satt muse stille når ungen først sov. Andre året var det så mye ukjente lyder at ungen nekta å sove, og sov 4 timer den natten. 

Etter dette har det blitt lettere med overnattinger, men ser for meg at vi heller reiser hjem de neste årene. 

Anonymkode: b6421...c9e

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da sover den på fanget ditt i juleselskapet

Anonymkode: 12dfe...7d3

• Liker 11
Skrevet

Hvor sover de på dagtid? Har ungen alle svinger på deg?

Kan evnt være lurt å allerede nå begynne å trygge ungen i seg selv. Å være så avhengig av foreldrene kan gi litt angst og engstelse. Feks hva med soving i barnehagen? 

Anonymkode: de25e...dd5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan evnt være lurt å allerede nå begynne å trygge ungen i seg selv. Å være så avhengig av foreldrene kan gi litt angst og engstelse. Feks hva med soving i barnehagen? 

Nei da. Noen babyer bare er sånne små klistremerker, det går over. Den er jo bare 4 mnd gammel. 

Anonymkode: da497...e64

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja baby sover alle lurer på meg, har gjort det siden fødselen, er nå 4,5 mnd😵Øver hver dag på å legge andre steder, men da er det grining og oppvåkning med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Man blir hjemme?

Anonymkode: 63599...cea

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sove i vogn. Du må rett og slett gradvis trene ungen opp til å sove andre steder enn på deg eller sammen med deg. 

Anonymkode: 7f3c0...7d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja baby sover alle lurer på meg, har gjort det siden fødselen, er nå 4,5 mnd😵Øver hver dag på å legge andre steder, men da er det grining og oppvåkning med en gang.

Ja da blir det ikke lett å få ungen i bh om noen mnd. Hvis ungen aldri har sovet alene, i vogn eller annet. Så her ville jeg ha begynt tiltak med en gang. For jeg vet ikke helt hvor lenge du selv tenker dette skal pågå. Unger trenger dupp på dagen til ca 3-års alder. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sove i vogn. Du må rett og slett gradvis trene ungen opp til å sove andre steder enn på deg eller sammen med deg. 

Anonymkode: 7f3c0...7d1

Hvordan? Jeg prøver å legge baby der både når det er dags for lur og etter baby har sovnet, men den vil ikke. Er jeg ute å triller og baby omsider sovner så våkner den med en gang vi stopper vognen eller vil kommer inn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja da blir det ikke lett å få ungen i bh om noen mnd. Hvis ungen aldri har sovet alene, i vogn eller annet. Så her ville jeg ha begynt tiltak med en gang. For jeg vet ikke helt hvor lenge du selv tenker dette skal pågå. Unger trenger dupp på dagen til ca 3-års alder. 

Tenkte det gikk seg til etterhvert når Bay blir større, skal ikke begynne i barnehage for 1,5 år.

Men hvordan går jeg frem for å tilvenne da?

• Liker 1
Skrevet

Hadde min med over alt fra første stund. Vogn, reiseseng, lånte seng... Men det bør være et stille rom du kan legge baby på. Håper mange etterhvert skjønner at det ikke er lurt å vende baby til å bare sove i fanget. Livet blir så tungvindt da.

Anonymkode: 0710c...498

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde min med over alt fra første stund. Vogn, reiseseng, lånte seng... Men det bør være et stille rom du kan legge baby på. Håper mange etterhvert skjønner at det ikke er lurt å vende baby til å bare sove i fanget. Livet blir så tungvindt da.

Anonymkode: 0710c...498

Jeg har ikke vent baby til det, den har alltid bare våknet andre steder eller ikke godtatt å bli lagt ned. 

• Liker 2
Skrevet

Fint om alle som sier man ikke skal vende baby til dette sier hvordan man gjør det også.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...