Gå til innhold

Alle dere som hater oss navere som får penger fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere selv sagt opp barnetrygden? Uansett hvorfor mener dere at staten skal gi dere penger bare fordi dere velger å få barn? Er man så frisk at man velger å få barn så får man jammen betale maten til de ungene sine selv også! 

Anonymkode: 25644...b62

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere selv sagt opp barnetrygden? Uansett hvorfor mener dere at staten skal gi dere penger bare fordi dere velger å få barn? Er man så frisk at man velger å få barn så får man jammen betale maten til de ungene sine selv også! 

Har aldri fått 5 øre fra nav.

Anonymkode: 39a06...496

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ingen som er imot ytelser som uføretrygd ville selv godtatt å havne på gata om de selv ble syke. De dømmer vel fordi de ikke vet bedre, fordi de tror at det "ikke vil ramme dem". Plutselig snur det… 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De uføre takker nei til barnetrygd og barnetillegg? 
Alle som mottar barnetrygd får dette som et fradrag skattemessig 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg betaler nok skatt,  tar i mot det jeg får igjen med glede🥰

Anonymkode: 44c21...c67

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker i tilegg å spare barnetrygden i fond, som en buffer til de trenger å kjøpe bolig.  Super ordning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan du ikke fly rundt å dømme oss på aap og ufør! 🤬

Anonymkode: a8f96...b70

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Betaler skatt på trygda mi jeg og, du er ikke noe bedre enn meg 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Betaler nok skatt, så skulle bare mangle at jeg/andre får noe igjen. 

Jeg hater generelt ikke "navere". Det er bra vi har en slik ordning. Men jeg hater de som utnytter systemet. Kjenner flere som i lang tid har klart å hale ut det de kan fra nav. Dette er folk som vet hvordan de skal gjøre det. De gidder ikke å jobbe. De vil heller motta f.eks dagpenger enn å ta en jobb hvor de får litt mindre betalt enn dagpenger. Forstår det er frustrerende, men det er toppen av frekkhet å synes det er ok å motta, og motta og motta penger fra NAV i stedet for å bidra til samfunnet via en jobb. 

Anonymkode: ff780...a93

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leste ikke tråden nøye,  hater ikke navere, syns synd på dere i grunn❤️ Er i full jobb,  tjener over gjennomsnittet og syns barnetrygden er fin mulighet til sparing. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har ikke barn. Så er med å sponse dere ja 

Anonymkode: 42a10...d97

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vel, noen lønnsmottakere betaler en million i skatt mens uføre betaler minimalt. Samtidig er skatten de uføre betaler kun et liten tilbakebetaling av alt de får fra staten. Kan ikke sammenlignes.

• Liker 20
Skrevet

Og jeg skattet godt over trehundre tusen og fikk 45 i restskatt. Synes ikke så synd på uføre som skatter noen få tusenlapper på en sum de faktisk får helt gratis  …

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ingen barn ( Ungkar) og nei jeg hater ingen av dere navere trygdede etc  husk vi alle skal på NAV (Pensjon) unner dere det dere får og dere burde fått mere i trygdepåsan skatt betales med bismak men dette er ikke NAV budsjettet det er heller andre ting (Offentlig Sløsing)  🙂 

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg tror du har misforstått begrepet «naver». Det er ikke et skjellsord for alle som mottar trygdeytelser, det er et skjellsord for de som bevisst svindler velferdssystemet, uten å være syk eller hjelpetrengende.

Det er stor forskjell.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet

Tror ikke det er særlig mange som har tid og ork til å hate på «NAVere». Folk flest har evig nok med seg sjøl og sine egne store og små problemer. Jobb, f.eks.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vel, noen lønnsmottakere betaler en million i skatt mens uføre betaler minimalt. Samtidig er skatten de uføre betaler kun et liten tilbakebetaling av alt de får fra staten. Kan ikke sammenlignes.

Spot on! Er en stor forskjell å skatte av penger en selv jobber ræven av seg for å tjene enn en som ligger hjemme å skatter tilbake det han/hun allerede får gratis fra staten uten å jobbe for det. Syk eller ei så skal man være glad for det systemet vi har. I mange andre land må familien forsørge de syke eller de havner på gaten, 

Anonymkode: eb6f6...ff0

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Betaler nok skatt, så skulle bare mangle at jeg/andre får noe igjen. 

Jeg hater generelt ikke "navere". Det er bra vi har en slik ordning. Men jeg hater de som utnytter systemet. Kjenner flere som i lang tid har klart å hale ut det de kan fra nav. Dette er folk som vet hvordan de skal gjøre det. De gidder ikke å jobbe. De vil heller motta f.eks dagpenger enn å ta en jobb hvor de får litt mindre betalt enn dagpenger. Forstår det er frustrerende, men det er toppen av frekkhet å synes det er ok å motta, og motta og motta penger fra NAV i stedet for å bidra til samfunnet via en jobb. 

Anonymkode: ff780...a93

Jeg kjenner mange som utnyttet systemet. Og alle de var i jobb. De tok seg fri til ovale helger så de kunne dra på hytta eller annet. Da skrev de egenmelding.  Så løsningen på dette ble vel å su du ikke fikk en kr før etter 14 dager

Anonymkode: 9bd1a...428

Skrevet

Man er jo dum om man ikke benytter seg av sine rettigheter hos NAV, etter jo noe man har opptjent.

Vet om flere som ikke har søkt om dagpenger når de har blitt ledige pga de ikke vil snylte 😂

Snakk om å tabbe seg ut, går glipp av ganske mye penger. 

Det er IKKE flaut å motta ytelse fra NAV! Det er noe man har krav på.

Anonymkode: 5ead2...65d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når man "naver" betyr det at man velger å motta trygd i stedet for å jobbe eller gå på skole.
De fleste er vel irriterte på de som misbruker systemet på en slik måte?

Anonymkode: bf5db...a26

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...