Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Modent skrev (På 20.8.2022 den 0.22):

Jeg er en voksen kvinne som nå er blitt 60 år,som lurer litt på det å date i voksen alder. Ble skilt for 2 år siden og føler meg nå klar for finne en mann. Så jeg lurer litt på dette med dating i voksen alder. Føler at det ONS og Tinder er ikke akkurat meg. Så jeg håper noen kan hjelpe voksen kvinne med gode råd.

Har en bror på tinder ham er 60 og har datert på tinder pluss min, egen alder der. Han har hatt lengre forhold med greie damer derifra.  Men det har jo bydd på noen utfordringer , som ikke er endt opp i full klaff. Siste var han særboer med ei fra et par timer unna. Men livet ble hektisk på begge sider. Og ble vrient å møtes. Så da grei det bort også. Så de to siste kunne nok ha endt opp livet ut,  om det ikke var for mange utfordringer iht tid og avstand 

Anonymkode: 05e39...5c0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han skrev jo at det var det han ønsket. 

Anonymkode: dd747...4ea

Nei, han ønsket en på sin alder, men ble anbefalt noe yngre. Noe du var enig i, og siden du er 54 og han 56 dro jeg en dårlig morsomhet på dette.

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (25 minutter siden):

Nei, han ønsket en på sin alder, men ble anbefalt noe yngre. Noe du var enig i, og siden du er 54 og han 56 dro jeg en dårlig morsomhet på dette.

56 er for gammelt for meg😂😂

Anonymkode: dd747...4ea

• Liker 1
Skrevet

Nå folk i midten av 50- åra, og enda verre 60+, begynner å tenke på Tinder og lignende ungdomsapper, er det noe alvorlig galt med selvforståelsen og innsikten i hvor gamle de egentlig er. Har dere blitt hjernevasket av Dagladets samlivsspalter eller er det blitt for mye amerikansk selvhjelpslitteratur. Stikk fingeren i jorda eller se dere selv i speilet.

Anonymkode: 0c5dc...10d

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå folk i midten av 50- åra, og enda verre 60+, begynner å tenke på Tinder og lignende ungdomsapper, er det noe alvorlig galt med selvforståelsen og innsikten i hvor gamle de egentlig er. Har dere blitt hjernevasket av Dagladets samlivsspalter eller er det blitt for mye amerikansk selvhjelpslitteratur. Stikk fingeren i jorda eller se dere selv i speilet.

Gjelder menn og kvinner. Ser ut som menn er mer utfordra på den srlvinnsikten..

Anonymkode: de67e...a06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva slags problem utgjør det for deg, om 50+ finner hverandre på Tinder? 

Anonymkode: 5004d...cef

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men de ser jo etter noen på sin egen alder. Er det så galt da? 
Syns mer synd på deg som tror livet slutter å være morsomt etter en viss alder. 

Anonymkode: 9fc7d...730

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Så lenge de søker jevnaldrende, hvorfor skulle det være et problem? Tinder og andre apper er et middel for å finne andre single, det er da det samme i alle aldere? Speilet viser jo det samme uansett om man leter etter andre single på Tinder eller i det virkelige livet. 

Til info så kan man bli like forelsket som 60-åring som når man er 20. Livet stopper heldigivs ikke når man passerer 30 som mange her inne tydeligvis tror.

Endret av Engel
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva slags problem utgjør det for deg, om 50+ finner hverandre på Tinder? 

Anonymkode: 5004d...cef

Hvem har sagt at det er et problem for meg?

Skrevet
Engel skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Så lenge de søker jevnaldrende, hvorfor skulle det være et problem? Tinder og andre apper er et middel for å finne andre single, det er da det samme i alle aldere? Speilet viser jo det samme uansett om man leter etter andre single på Tinder eller i det virkelige livet. 

Til info så kan man bli like forelsket som 60-åring som når man er 20. Livet stopper heldigivs ikke når man passerer 30 som mange her inne tydeligvis tror.

Halvgamle og gamle folk på 50 og 60 kan selvsagt finne seg nye venner (kall det gjerne «kjæreste»), men det må kunne gjøres med en viss verdighet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men de ser jo etter noen på sin egen alder. Er det så galt da? 
Syns mer synd på deg som tror livet slutter å være morsomt etter en viss alder. 

Livet behøver å slutte å være «morsomt» selv om man blir gammel, men folk som har gjennomgått en normal menneskelig modningsprosess oppfører seg annerledes når de er 60 enn da de var 30.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du tenkt tilbake på hvor gamle sånne apper er? Og hvor unge eller gamle 50-åringer og 60- åringer var da de oppstod? Ta deg en titt tilbake i tid, og du oppdager at det du kaller «ungdomsapper» nok ikke er noe folk som selv kaller seg ungdom bruker lengre. De ville nok heller kalt det «gamlisapper». Joda, folk på 40 kaller seg «ungdom», men det er jo ironisk ment, vet du.

Du må godt over 80 for å finne folk som ikke er digitalt på nett nå. (Om man ser bort fra en liten gruppe som har valgt å forbli digitale analfabeter i håp om at fremtiden går over av seg selv)

Anonymkode: c14d5...dd9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Modent skrev (På 20.8.2022 den 0.22):

Jeg er en voksen kvinne som nå er blitt 60 år,som lurer litt på det å date i voksen alder. Ble skilt for 2 år siden og føler meg nå klar for finne en mann. Så jeg lurer litt på dette med dating i voksen alder. Føler at det ONS og Tinder er ikke akkurat meg. Så jeg håper noen kan hjelpe voksen kvinne med gode råd.

Som andre har har nevnt, kan sukker.no, evt, møteplassen og match. Eller turistforeningens turer og aktiviteter? Man vet aldri, kjærligheten kan du finne når du minst aner det. :)

Kjæresten min er på samme alder som deg, og vi møttes via nettdating.

Lykke til. :) 

Anonymkode: 6aea9...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Halvgamle og gamle folk på 50 og 60 kan selvsagt finne seg nye venner (kall det gjerne «kjæreste»), men det må kunne gjøres med en viss verdighet. 

Så du mener noen på 50 eller 60 ikke kan oppføre seg glad og forelsket, de skal skjule følelsene sine mener du? Tull og tøys. Kjæresten min er 60, jeg er 41, men vi er da forelsket uansett og kysser og koser og koser oss masse! Mer forelsket nå enn da jeg var tenåring. Bryr oss ikke om grinebitere som deg. :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sveipet til høyre på flust av damer i 50-åra på tinder, i håp om at de ønsker noe uforpliktende med en ung mann.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 18.08):

Har du tenkt tilbake på hvor gamle sånne apper er? Og hvor unge eller gamle 50-åringer og 60- åringer var da de oppstod? Ta deg en titt tilbake i tid, og du oppdager at det du kaller «ungdomsapper» nok ikke er noe folk som selv kaller seg ungdom bruker lengre. De ville nok heller kalt det «gamlisapper». Joda, folk på 40 kaller seg «ungdom», men det er jo ironisk ment, vet du.

Du må godt over 80 for å finne folk som ikke er digitalt på nett nå. (Om man ser bort fra en liten gruppe som har valgt å forbli digitale analfabeter i håp om at fremtiden går over av seg selv)

Anonymkode: c14d5...dd9

Det har ingenting med teknologien å gjøre, men med hvem den brukes av. Å påstå at det er vanlig for single folk på 55/60+ å bruke Tinder, er kort og godt sprøyt )selv om du selvsagt har rett i at halvgamlinger i 40-årene er i ferd med å kolonisere appen)

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 19.20):

Så du mener noen på 50 eller 60 ikke kan oppføre seg glad og forelsket, de skal skjule følelsene sine mener du? Tull og tøys. Kjæresten min er 60, jeg er 41, men vi er da forelsket uansett og kysser og koser og koser oss masse! Mer forelsket nå enn da jeg var tenåring. Bryr oss ikke om grinebitere som deg. :) 

Det handler om å oppføre seg med en modenhet som svarer til alderen. Nå var det jo en enorm aldersforskjell her, men hvis gamlingen på 60 oppfører slik du antyder, er det bare komisk og patetisk.

Skrevet
Pappadrømmen skrev (På 22.8.2022 den 19.29):

Jeg har sveipet til høyre på flust av damer i 50-åra på tinder, i håp om at de ønsker noe uforpliktende med en ung mann.

Hvorfor ikke forhold?

Anonymkode: 44ea3...686

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 17.56):

Livet behøver å slutte å være «morsomt» selv om man blir gammel, men folk som har gjennomgått en normal menneskelig modningsprosess oppfører seg annerledes når de er 60 enn da de var 30.

Nei, de gjør nok ikke det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 17.53):

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 17.56):

😂 Det hadde vært interesant å snakke med deg når du blir 55 år selv. Men du har vel tenkt å bli en av de få på den alderen som blir "gamle" og satt du da, og leger bort sexlivet når du passerer 40. Vi andre har tenkt å leve livet til det fulle så lenge vi kan.😄Og til og med ha masse deilig sex! Sex blir bare bedre og bedre med alderen, så kjipt for deg som har tenkt å slutte med sånt mens du er veldig ung.

Anonymkode: 5e550...e52

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 23.33):

Finn deg ei yngre heller.

Anonymkode: 5c8ea...cfb

Ikke alle er gamle griser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...