AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Var noen dager på ferie med en venninne i sommer. Vi har begge familie og har ikke alltid så mye tid til å treffes i hverdagen. Så vi booka oss en liten helgetur sammen. Kjempekoselig! ...hadde det ikke vært for at hun hadde nesa i telefonen nesten hele helgen. Jeg sjekket Snap og insta på kvelden og hun har lagt ut så UFATTELIG mye (ikke av meg...) av turen og ting vi har gjort... Hun går og "snapper"hele tiden. Hun tar selfie på selfie og poster. Skifter antrekk og ny selfie. Hun ber meg ta bilder av henne når hun går nedover gata... alrså det er ....veldig fokus på å legge ting ut på sosiale medier. Hun er ingen influenser og har noen hundre følgere. Vi har knapt hatt en samtale, for hun et så opptatt med telefonen. Jeg spurte henne om det ikke kanskje ble litt mye telefon og filming...så sier hun bare " jo, hehe...."....og fortsetter. Jeg visste jo at hun la ut mye, men at hun brukte så mye tid av turen vår til å poste ting.... føles som jeg har mistet venninnen min. Anonymkode: 1468a...d25 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Mennesker av 2022. Anonymkode: bdf23...a80 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Krev at dere legger bort telefonene når dere treffes og er på tur. Man kan begrense bruken til å ta bilder når dere er out and about, og så kan dere ha egentid på telefon 1-3 ganger pr dag. Det er mulig hun ikke helt skjønner selv hvor avhengig hun er blitt. Selv valgte jeg å droppe alt av SoMe da det føltes som det aldri ble godt nok å kun poste bilde en gang i blant. Man kan fort bli fanget av det og føle at man må være på hele tiden. Anonymkode: 2f7db...898 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Du henger med henne fordi? Anonymkode: 1bc21...180
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du henger med henne fordi? Anonymkode: 1bc21...180 Høres da ut som dette kom som en overaskelse på TS. Anonymkode: e80a1...782 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du henger med henne fordi? Anonymkode: 1bc21...180 Det er lenge siden vi har et med hverandre "døgnet rundt", siden vi begge har jobb og familie. At denne "snappingen" var så ille, kom overraskende på.... altså, et bilde her og der var det jo før også , og innimellom ellers. At det var så "inngripende" i dagliglivet ante jeg ikke. Vi måtte gå frem og tilbake i samme gate for det ble Ikke bra nok film. Jo, jeg sa i fra. Når hun ikke hørte hva jeg sa eller hun ble stående i ro, når vi egentlig var på vei et sted. Vi tok vel ikke en alvorsprat, men jeg sa ifra flere ganger. Anonymkode: 1468a...d25
Gjest Muffin man Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): At det var så "inngripende" i dagliglivet ante jeg ikke. Vi måtte gå frem og tilbake i samme gate for det ble Ikke bra nok film. Jo, jeg sa i fra. Når hun ikke hørte hva jeg sa eller hun ble stående i ro, når vi egentlig var på vei et sted. Vi tok vel ikke en alvorsprat, men jeg sa ifra flere ganger. Anonymkode: 1468a...d25 Det her hørtes utrolig slitsomt ut. Vanskelig å ta en alvorsprat når det er snakk om en helgetur. Anbefaler deg å ta det opp etter dere har kommer hjem. I hvertfall om du har håp på en ny og bedre tur i fremtiden. Det er ikke innafor om du skal ende opp med en dårlig erfaring pga. at hun iikke viser hensyn til at dere faktisk dro sammen. Du skal ikke ende opp som et femte hjul til venninen din og hennes hekt til telefonen. Hadde en tilsvarende erfaring når jeg dro over en måned utelands med en venn tidlig i 20 åra Kompisen ble oppslukt i oppmerksomheten han fikk på tinder. Plutselig dikteres alle stedene vi dro i forhold til hvor det var gratis wifi og ingenting av det vi planla ble gjort.. Ikke en eneste samtale mens vi spiste .Syntes dette var kjipt og alle forventningene mine falt i grus. Ble så mye krangling at vi splittet og relasjonen ble aldri helt reparert etter vi kom hjem. Angret litt på at jeg ikke kommuniserte mer voksent i ettertid. Mener ikke å vi det over på meg. Basert på min erfaing tror jeg du gjorde det riktige ved ikke gå til angrepsmodus. Skjønner frustrasjonen din veldig godt og at dette er en vond situasjon å være i. 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå