Gå til innhold

Spontanabort 2 ganger under 6mnd

Hellexo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en SA i februar i år, men så ble jeg gravid igjen i juli men mistet igjen nå. Er det innafor å spørre legen om en full sjekk? Jeg vet det er normalt å miste, men det at jeg har mistet to stk på så kort tid bekymrer meg veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hellexo skrev (16 timer siden):

Hei! Jeg hadde en SA i februar i år, men så ble jeg gravid igjen i juli men mistet igjen nå. Er det innafor å spørre legen om en full sjekk? Jeg vet det er normalt å miste, men det at jeg har mistet to stk på så kort tid bekymrer meg veldig..

så trist. Ja, du kan jo spørre fastlege i første omgang kanskje? Spør om å få henvisning til gynekolog, og ta det derfra.

Jeg har selv hatt en SA nå nylig, var 8 uker på vei, men sykehuset ville ikke gi meg en utredning siden dette er første gangen jeg mister.

Vet at det er tre eller flere ganger som regnes som habituell abort, men to ganger etter hverandre er jo en påkjenning og du kan høre om du kan få undersøkelse hos gynekolog i alle fall. De kan ta blodprøve for å måle AMH, FSH og andre verdier, og så sjekke livmor og eggstokker med ultraltyd og se at alt ser normalt ut.

Håper du lykkes snart.

Anonymkode: 8025e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mistet jeg 6 ganger, og startet privat utredning etter andre gangen. De fant ikke noe galt med hverken meg, eller mannen. Og syvende gangen så mistet jeg ikke. 

Anonymkode: 1c196...735

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...