Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble fortalt at denne sårskorpen ville løsne 8-12 dager etter fødsel. 

Det er i dag 9 dager siden fødselen, og etter et halvt døgn uten blødninger, startet rene syndefloden nå i kveld.

I løpet av kort tid har jeg blødd gjennom tre bind, truser og bukser, samt blødd i toalettet ved skifting av bind. Det er en meget kraftig blødning, men jeg forsto det ikke sånn at den ville være kraftig.

Så jeg er litt bekymret. Er dette normalt, eller burde jeg vurdere å kontakte legevakten?

Anonymkode: d5d79...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er fin, du ikke har feber eller det lukter fælt så tenker jeg du kan se det an. Samtidig kan man alltids bare ringe for å forhøre seg med de om det gir deg litt ro.

Anonymkode: d790e...332

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge allmenntilstanden er fin, du ikke har feber eller det lukter fælt så tenker jeg du kan se det an. Samtidig kan man alltids bare ringe for å forhøre seg med de om det gir deg litt ro.

Det lukter blod, men vil ikke kategorisere det som en lukt jeg burde bekymre meg over.

Men jeg hadde feber, og har hatt smerter i magen. Dette har jeg tenkt har vært i forbindelse med brystbetennelse, da jeg har slitt litt med det ene brystet denne uke, samt at jeg har hatt voldsomme etterrier. Men kan det være symptomer jeg burde relatere til sårskorpen i stedet, tror du?

Jeg burde kanskje bare ringe for min egen del, som du sier.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det lukter blod, men vil ikke kategorisere det som en lukt jeg burde bekymre meg over.

Men jeg hadde feber, og har hatt smerter i magen. Dette har jeg tenkt har vært i forbindelse med brystbetennelse, da jeg har slitt litt med det ene brystet denne uke, samt at jeg har hatt voldsomme etterrier. Men kan det være symptomer jeg burde relatere til sårskorpen i stedet, tror du?

Jeg burde kanskje bare ringe for min egen del, som du sier.  

Jeg tenker du godt kan ringe jeg, spesielt med feberen, selv om det ikke trenger å være noe alvorlig. Så finner de ut hva som er best å gjøre videre.

Skrevet

Siden du både har hatt feber og magesmerter hadde jeg tatt en telefon til barsel - de har vel ansvar for deg i to uker etter fødselen. 

Anonymkode: 5e2a0...687

Skrevet

Ville ringt. Det er vanlig med mye blod, men man skal ikke blø igjennom bind på kort tid, det fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: 04bd5...fa8

Skrevet

Siden det er stor blødning, sammen med feber og magesmerter, da ville jeg tatt en telefon. Det er fryktelig enkelt å ringe, spørre for så å bli fortalt at det er normalt slapp av eller kom inn til sjekk. 

Anonymkode: 9771a...27b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville ringt. Det er vanlig med mye blod, men man skal ikke blø igjennom bind på kort tid, det fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: 04bd5...fa8

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden det er stor blødning, sammen med feber og magesmerter, da ville jeg tatt en telefon. Det er fryktelig enkelt å ringe, spørre for så å bli fortalt at det er normalt slapp av eller kom inn til sjekk. 

Jeg ringte de på freda, og de sa det samme som AB332. Så lenge allmenntilstanden var god, så var de ikke bekymret. Men de satt meg til å observere om jeg blødde gjennom to bind på en time to ganger, og da skulle jeg komme ned til legevakten. Der skulle de vurdere om de ville sende meg til føden.

Jeg blødde gjennom to bind én gang, og deretter avtok det litt. Jeg hadde ingen smerter, og ble ikke slapp og utilpass. Nå to dager senere har blødningene stoppet helt opp, og de sa jeg kunne forvente meg en liten bølge til.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ringte de på freda, og de sa det samme som AB332. Så lenge allmenntilstanden var god, så var de ikke bekymret. Men de satt meg til å observere om jeg blødde gjennom to bind på en time to ganger, og da skulle jeg komme ned til legevakten. Der skulle de vurdere om de ville sende meg til føden.

Jeg blødde gjennom to bind én gang, og deretter avtok det litt. Jeg hadde ingen smerter, og ble ikke slapp og utilpass. Nå to dager senere har blødningene stoppet helt opp, og de sa jeg kunne forvente meg en liten bølge til.

Så bra. En telefon og man får gode svar. Det er ikke alltid enkelt å vite selv hva som regnes som normalt og ikke farlig.

Høres ut som om du er på bedringens vei 💙💙

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...