Gå til innhold

Eks fikk samvær med datter fordi han er rik og slu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er dypt urettferdig.  Først gjorde han livet mitt til helvete og da brukte han alt mot meg,  at jeg var ustabil og hadde fått hjelp av psykiatri. 

Han brukte dyre advokater mot meg når jeg var langt nede på grunn av han og ikke hadde noe å stille for.  Det er nok 6 år siden.

Han er uansvarlig.  Nå har datteren blitt 15. Nå som hun er voksen har hun mye å si.   Hvis hun ville så kunne hun lett argumentere for å være med meg.  Hun kunne lett ringe meg og møte meg. 

Jeg blir trist nå fordi hun benytter seg ikke av den muligheten for å være mer med meg.  Hun kan kunne ta egen sak til fylkesmannen osv.  men hun gjør ingenting. 

Hun har jo nesten glemt meg.  Jeg skjønner ikke. 

Jeg får ikke noe ut av henne.  Har eksen manipulert henne helt?  Har hun ingen kjærlighet til meg lengre?  Hvorfor?  Jeg har prøvd å få svarene. 

Jeg sitter trist alene i min leilighet.  Jeg har en mor som jeg har komplisert forhold med.  Bror bor i utlandet.  Så ingen støtte fra familien heller. 

Jeg får lyst til å møte opp utenfor huset og kreve svar fra datteren hvorfor hun boikotter meg.  Min mor advarer meg. 

Anonymkode: ba31c...b0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at du sliter såpass med psyken at du er slitsom å være rundt? Tenåringer trenger foreldre, ikke å være foreldre for sine egne. Slik du skriver høres det ut som din datter har ansvar for deg og din lykke og det blir veldig feil. Husk også at barn har rett til samvær med begge sine foreldre så om hun ønsker å se mest til sin far så skal det lyttes til. 

Anonymkode: 016c8...e35

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan det være at du sliter såpass med psyken at du er slitsom å være rundt? Tenåringer trenger foreldre, ikke å være foreldre for sine egne. Slik du skriver høres det ut som din datter har ansvar for deg og din lykke og det blir veldig feil. Husk også at barn har rett til samvær med begge sine foreldre så om hun ønsker å se mest til sin far så skal det lyttes til. 

Jeg sliter jo fordi hun ikke tar kontakt.  Psyken er bra hvis hun skulle ta kontakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter jo fordi hun ikke tar kontakt.  Psyken er bra hvis hun skulle ta kontakt. 

Den byrden skal du IKKE legge på datteren din.

"Jeg sliter fordi du ikke tar kontakt"

Nei nei nei

Du er mor, og skal ønske at din datter har det bra. 

Du kan kontakte henne for å høre hvordan hun har det, men absolutt ikke dele din egen elendighet under noen omstendigheter.

Du er voksen, og skal oppføre deg deretter. 

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Din psyke er ditt ansvar, ikke din datters. Kanskje hun tar mer kontakt om du jobber med psyken din først. 

• Liker 7
Skrevet

Noe sier meg at din datter tar avstand fra deg  for å beskytte seg selv. 

Anonymkode: 3c554...9a6

• Liker 7
Skrevet

Det er meningen at du skal bære verdibidraget i din datters liv. 

Det er ikke hun som skylder deg noe. Du valgte å skape henne, og du skylder henne derfor et godt liv. 

Forstår at du savner henne, men hvis du vil ha kontakt må du tilby henne noe hun vil ha fra deg. ❤️

Anonymkode: 85dfa...a96

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er meningen at du skal bære verdibidraget i din datters liv. 

Det er ikke hun som skylder deg noe. Du valgte å skape henne, og du skylder henne derfor et godt liv. 

Forstår at du savner henne, men hvis du vil ha kontakt må du tilby henne noe hun vil ha fra deg. ❤️

*Du skal være verdibidraget (skrivefeil)

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Såpass.

Det er i grunn ikke mer å si. Tror din datter gjør et klokt valg med å ha deg på en armlengdes avstand. 

Anonymkode: 2ae87...7fa

• Liker 4
Skrevet

Ut fra innlegget var det vel omsorgen og ikke samvær han fikk. 

• Liker 4
Skrevet

Han fikk omsorgen fordi han var bedre skikket til å ta vare på barnet enn det du var. Ikke legg ansvaret over på han når det er du som ikke er en egnet forelder. 
Datteren din vil nok ikke møte deg fordi du virker ustabil. 

• Liker 4
Skrevet

Sånn er livet. Penger= makt.

Bli rik du også da.

Anonymkode: d967f...aef

Skrevet

Jeg er Trådstarter og har fått iskalde tilbakemeldinger. 

Jeg havnet i "uføre" på grunn av hans behandling av meg.   Hadde håpet på råd om hvordan jeg kan få kontakt med min datter. 

• Hjerte 1
Skrevet
MizzVic skrev (På 20.8.2022 den 0.55):

Den byrden skal du IKKE legge på datteren din.

"Jeg sliter fordi du ikke tar kontakt"

Nei nei nei

Du er mor, og skal ønske at din datter har det bra. 

Du kan kontakte henne for å høre hvordan hun har det, men absolutt ikke dele din egen elendighet under noen omstendigheter.

Du er voksen, og skal oppføre deg deretter. 

Jeg er enig med de andre her, dette må du aldri si til din datter. Din psyke er ditt ansvar, ikke hennes. 

Minner meg min x som ville ta livet sitt dersom jeg gikk fra han. Han hadde jo ingen psykiske problemer han, dersom jeg ikke forlot han (i følge han). Det var jo fordi jeg vurderte å gå at han vurderte å ta sitt liv.... 

Det er en helt jævlig byrde å ha på sine skuldre, en annens psyke. Jeg måtte til slutt bare bryte, for han så overhodet ikke hva han gjorde med meg.. 

Anonymkode: 19192...3a2

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er Trådstarter og har fått iskalde tilbakemeldinger. 

Jeg havnet i "uføre" på grunn av hans behandling av meg.   Hadde håpet på råd om hvordan jeg kan få kontakt med min datter. 

Det har nok å gjøre med måten du fremstår i innlegget ditt å gjøre. Du fremstiller det som det er hans feil at du er psykisk syk uten å fortelle noen detaljer rundt det, du ber ikke spesifikt om råd til hvordan forbedre relasjonen til barnet ditt men virker mer bitter på at eksen din er mer vellykket enn deg og dermed fikk omsorgen for barnet ved å bruke ressursene han har tilgjengelig. 
Hva har du gjort i løpet av årene han har hatt omsorg for å forbedre relasjonen? Om lite er gjort fra barnet var 8(?)) til nå og hun er 15 så kan jeg jo skjønne at hun ikke er videre interessert i noen tett relasjon fordi hun ikke er vant til det. Du kan ikke legge din psykes ustabilitet over på barnet ditt ved å mene at psyken din blir bedre med en tettere relasjon. 

Hvis du er ute etter råd til å forbedre relasjonen din burde overskriften vært en helt annen. 

Anonymkode: f04f9...031

• Liker 5
Skrevet

Hei, så vond situasjon du er i!

Det kan være mange grunner til at datteren din ikke vil ha kontakt. Kanskje gir ikke kontakten med deg henne det hun trenger. Kanskje "tvinger" barn henne til å ta avstand fra deg, noen foreldre gjør det vanskelig følelsesmessig for barna å ha kontakt med den andre forelderen. Kanskje stiller du vanskelige spørsmål til henne (Hvorfor vil du ikke møte meg?), eller "krav" om at hun skal være mer med deg (Jeg har det så vanskelig fordi vi ikke har mer kontakt). Kanskje snakker en eller begge av dere foreldre negativt om den andre.

Uansett vondt! Jeg forstår deg så godt! 

Kanskje du kan få hjelp av familievernkontoret? De kan mye om foreldre og barn. Jeg vil tro de kan hjelpe deg til å finne årsaken til at datteren din holder avstand, og jeg tror de har gode råd til deg om hvordan kontakten med datteren din kan bedre. 

Klem til deg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...