Gå til innhold

Noen som har peiling på pris på


liv

Anbefalte innlegg

Trenger en plate på 126*51cm. Tror dere Maxbo kan kutte ned en plate til meg? Blir dyrt om jeg skal ha verktøy også ;)

Noen som aner pris på slike hobbyplater? ca 300 eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at en plate på 30 cm * 240 koster ca 250 kroner. Du har akkurat litt ukurante mål - 51 cam tilsier at du trenger en plate som i utgangspunktet et 60 cm bred - det er den dyreste de har. 126..... jeg er usikker, det er mulig at standarden er 120, hvis du er heldig: 130, kanskje du må opp til 150.

Fordelen er at de kapper den til for deg - raskt og nøyaktig og sannsynligvis mye penere enn du ville greid selv (og med vesentlig mindre frustrasjon, tårer og fortvilelse.... ;) )

Du kan ringe til en Maxbo eller Byggmakker og spørre om prisen. Det lønner seg å gå dit en vanlig arbeidsdag for å få det kappet - lørdag formiddag er ikke noen god ide, da er det lang kø og veldig ufaglærte folk i betjeningen.

Lykke til!

PS: det er stor forskjell i pris på hobbyplater (limt furu) og f.eks. spon. Du kan også få MDF-plater - helt glatte, blanke, men de vet jeg ikke hvor dyre de er. Du får også hvite laminerte plater, som er rimeligere enn hobbyplatene.

Endret av Twigi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte hobbyplater på tilbud på Byggern forige uke faktisk..159 for en plate..tror den var ca. 2meter lang og rundt 50cm bred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene blir litt ukurante for akvariet er 125*50 og det kan ikke være for stor kant på utsiden for da kommer katten seg oppi. Men det klarer han nok alikevel da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Ikke noe byggeren i Oslo i følge hjemmesiden deres. Tar meg en tur på maxbo alna etter jobben i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...