AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Jeg er helt fersk lærer på en voksenopplæring. Jeg har undervist noen elever i sommer, og hvor da en av dem hevder at hun blir mobbet. Hun er fra et afrikansk land, og elevene hun sier mobber henne snakker arabisk. Slik jeg oppfatter det så handler det mest om at de snakker sitt språk og utelukker henne. Det er også snakk om stereotopier, som at afrikanske folk er sånn og sånn. Jeg har ikke oppfattet henne dithen at det er snakk om rasistiske ord, som blir brukt. Inspektøren sier at dette er en dame som er glad i oppmerksomhet og drama og at man må ta noe av det hun sier med en klype salt. Jeg er enig i at hun er veldig oppmerksomhetssøkende og litt drama queen, men gir det mindre troverdighet når det gjelder mobbing? Hvordan definerer dere mobbing? og hva er rutinen deres? Nå ligger denne saken hos inspektøren som skal følge dette opp videre. Om denne damen fortsetter å betro seg til meg så må jeg varsle på nytt. Anonymkode: 02089...784
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Les deg opp på 9a. Det er offeret som definerer mobbingen. Hvis hun føler seg mobbet må det opprettes tiltak. Høres ut som at det kan være greit med et dialogmøte med partene her. Skolen din burde ha skjemaer for dette. Anonymkode: 3cb4b...c94 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les deg opp på 9a. Det er offeret som definerer mobbingen. Hvis hun føler seg mobbet må det opprettes tiltak. Høres ut som at det kan være greit med et dialogmøte med partene her. Skolen din burde ha skjemaer for dette. Anonymkode: 3cb4b...c94 Det overrasker meg at de tydeligvis ( etter hva jeg har oppfattet) ikke opererer med noen skjemaer. Det er heller ingen klare rutiner for hva elever eller lærere skal gjøre eller henvende seg til når det gjelder mobbing. Anonymkode: 02089...784